• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

opfrissen laklaag/grondig poetsen.

royroy

Detailing rookie
2 okt 2013
3
0
goedendag,

ik heb een paar simpele vragen:

ik rijd een opel astra 2008 die een paar minimale krasjes heeft en swirls.
per ''toeval'' kwam ik op de site van carclean terecht.

nu ben ik in het bezit van een simpele poetsmachine die ik zelf heb aangepast.(ben zeker niet van plan om een dap of polijstmachine te kopen)
de machine heeft een steunschijf met klittenband van rond 150mm. de machine maakt een draai/excentrische beweging.

welk middel en welke pads zou ik kunnen gebruiken om de lak eens goed op te frissen?

ik heb zelf in gedachten om het simpel te houden:

wassen met iron x.
monello compressor polishing pad wit.
monello finishing polish/poor boys boys pws/ poor boys ssr1

de poor boys professional polish is een chemisch polijst middel;

moet dit middel een tijd inwerken?

zou iemand mij hier een simpel antwoord op kunnen geven?

bedankt alvast!

roy

Ik vrees dat de combi witte pad met SSR 1 niet voldoende cuttingpower heeft voor correctie, maar dat hangt af de hardheid van je lak. Ik zelf zou kiezen voor een Veloce, Mezzo en Finale icm een cutting, een polishing en een finishing pad.

De Prof Polish van Poorboys is idd een chemische polish. Ik werk deze altijd vrij lang door met een finishing pad.

Succes!

Wat je wilt doen kan, maar is natuurlijk niet optimaal. Je zult met je machine nooit alle krassen en swirls kunnen verwijderen, maar als ik het goed begrijp wil je alleen kort de auto "opfrissen".
Dus neem dan de poorboys prof.polish en idd de witte pad.
Hierna ff ontvetten (afwassen kan bijvoorbeeld) en de auto voorzien van een laagje wax zodat hij ook langer mooi blijft.

Succes!

Ik zou toch zeker de auto volledig kleien.......dan blijft je wax ook langer dienst doen :ja

Prof. polish moet niet "inwerken" , indien je dit met de machine doet is het een dambordje maken ( moet zeker niet zo traag als bij "echt" polijsten ) en gelijk afnemen ( moet maw niet/nooit "inwerken" )

Om swirls/krasjes weg te krijgen kan je beter mezzo nemen ( heeft toch merkelijk meer cuttingfactor dan de prof. polish ) en daarna pas de prof. polish .

Indien je geen eraser oid hebt kan je ook een ruitenreiniger gebruiken mét alcohol .

En vooral (veel) zachte doeken.........anders kan je opnieuw beginnen !

Heb je een foto van die "poetsmachine" ?

bedankt allen voor jullie informatie en snelle reactie!!

ik heb geen foto van mijn poetsmachine.

heb ik nog een korte vraag;

kan ik met poor boys polish with sealant mijn lak misschien beter ''opfrissen''? en wat is de slijpgraad van poor boys proffesional polish 2.is dit een goed middel tegen lichte krassen/swirls?

ben niet van plan mijn auto te gaan kleien.

nogmaals bedankt!

roy

Royroy,

De vraag is of je met de pb proffesional polish je swirls en lichte krasjes verwijderd.
Waarschijnlijk als je dat zou willen zul je iets uitgebreider moeten polijsten.
Maar als je slechts de auto slechts wilt opfrissen ( zelf stel je dat ie er niet erg aan toe is) en doe ik de aanname dat het issue bv tijd is.
Waarom doe je em niet:
-Goed wassen
-Pb proffesional polish en vervolgens ff wassen afnemen met eraser.
-Eeb glaze zoals bv pb black hole (donkere auto) of pb white diamond ( lichte auto).
Deze verwerkt super makkelijk easy on easy off geeft glans en verbergt je swirls en krasjes.
-afsluiten met collinite 845 welke ook super makkelijk te verwerken is bovendien nu in de aanbieding en heeft een standtijd van 5/6 maanden!

Die polish zal het meeste werk (tijd) zijn en met de laatse 2 stappen fris je em echt op wat echt weinig tijd hoeft te kosten....
Mijn 325i staat in de show off en daar zit oa ook dit spul op en glimmen doet ie!

mensen onderschatten de poorboys PP. deze is pad-afhankelijk en kan heel wat aan., en alles zal afhangen van hoe erg de krassen zijn... als het lichte krassen zijn kan het lukken...
Als je gewoon tijdelijk wil gaan opschonen, gewoon voor de Pb PWS gaan.