• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Opgelost]Vuurwerk spetters op de voorruit

spike

Detailing rookie
18 jan 2012
4
0
Ik heb afgelopen oud en nieuw vuurwerk spetters over mijn auto gekregen, op mijn motorkap kon ik het er gelukkig af poetsen alleen op mijn voorruit niet dat zit er min of meer ingevreten.
Als het vochtig is of als het regent zie je echt de spetters en strepen zitten op de ruit, ik ben in de weer geweest met een glass clean van turtle maar dat hielp niet jammer genoeg :(

Weet iemand wat zou een goed product zijn om dit alsnog van/uit de ruit te kunnen krijgen ?

Ps ik hoop dat ik dit in het juiste gedeelte geplaatst heb
 
Probeer eens Glass scrub van Provison, die turtle is een normale glass cleaner neem ik aan. Vervolgens zou je de ruit kunnen kleien en/of een lichte polish er op los laten. Iets zoals Prof polish van poorboys.
 
Het zou mij niets verbazen als het ijzerdeeltjes zijn
Dan kan je de Iron X van CarPro proberen
Als je nog aan moet schaffen zou ik de gel nemen
Die blijft makkelijker wat langer zitten
 
+1 en daarna even clayen.
Eventueel de propolish op wit erover en afnemen met IPA.
Schonere ramen zijn haast niet mogelijk.
 
Wow, ik heb me zojuist aangemeld bij dit forum, omdat ik hetzelfde probleem heb op mijn ruiten. Ik had de Meguiars Glass Cleaner gekocht (bij Carclean) en dacht het hiermee op te lossen. Maar het zit er nog steeds op. Ik kreeg dus al een bang vermoeden dat dit een acceptatieverhaal zou worden. Totdat ik hier in het door Spike opgestelde topic lees wat het kan zijn en hoe dit te behandelen. Ik ga eens kijken naar de Iron X van CarPro. Ik weet alleen niet goed wat ik met het antwoord van Vadebo moet? +1? wat wordt daarmee bedoeld? en wat is propolish wit en IPA?
Ik wil graag van deze strepen af en ben blij met een antwoord.
 
@ Rumoer,

IPA = Isopropyl alcohol. Dit is een goedje dat voor 97% of hoger bestaat uit alcohol. Dit wordt gebruikt om bijvoorbeeld na het polijsten, de lak te ontvetten.
Als alternatief voor de IPA kun je ook de CarPro Eraser gebruiken. Dit is een product wat ook een zeer goede ontvettende werking heeft.

Met de propolish wordt waarschijnlijk de ProVision Glass Scrub Cream Cleaner bedoeld.
Dit product is een soort polijstmiddel voor glas.

Je kan bijvoorbeeld ook de Poorboys World Professional Polish nemen, dit is een chemisch polijstmiddel zonder schuurkorrel.

Met wit wordt de witte polijstpad bedoeld. Deze zijn er in diverse afmetingen in diameter.
 
Excuus voor de onduidelijkheid :confused:

Maar Patrick heeft al antwoord gegeven zie ik.
Met propolish bedoelde ik de professional polish van Poorboy. Deze heeft naar mijn mening iets meer 'bite' dan de ProVision Glass Scrub. Zeker icm een witte pad doet deze het goed.

Let wel, eventuele krassen/krasjes in de ruit haal je hier niet mee weg omdat glas verschrikkelijk hard is.
 
Nadat ik had gepoetst met Meguiars Glass Cleaner (en dacht dat ik van de vlekken af was) heb ik de ruiten ingewassen met Rain-xl. Indien ik de autoruit met de bovenstaande produkten wil gaan bewerken, heb ik dan een probleem met de rain-xl wat op de voorruit zit? Ofwel moet ik eerst dat ergens mee verwijderen voordat ik andere middelen kan gaan toepassen?
 
Als je de ruiten behandeld met eerder genoemde producten, dan zal de rain-x laag ook weg zijn.

Het zijn immers polijstproducten ;)

Daarna is het een kwestie van een nieuw laagje rain-x aanbrengen.
 
Bedankt voor de antwoorden mannen, ik had verleden week een bestelling gedaan bij carclean en toen heb ik ook iron-x besteld, dat heb ik net geprobeerd en ik heb er al wel wat vanaf gekregen maar ik zie nog steeds de strepen staan :(
Misschien komt het omdat het ook niet rood/paars word omdat het langzaam van de ruit af loopt.

@RedCat de gel is die ook geschikt voor ramen want dat kan ik nergens terug vinden bij de bijschrijving op de website van carclean.

@ rumoer zitten bij jou de strepen er ook echt "ingevreten" zoals bij mij?

Ik ga sowiezo de professional polish bestellen en als de gel ook goed is voor de ruiten dan neem ik die ook, hopelijk gaat het daar wel mee lukken.


Groeten Ruud
 
jammer om te lezen dat het niet gelukt is Ruud. ik had bijna de bestelling gedaan. Nu weet ik niet goed wat ik moet hiermee. Ik kan niet zeggen of het ingevreten is, ik ben geen expert. Maar het feit dat het hardnekkig aanwezig blijft is zeer storend. Ik kan mij ook niet voorstellen dat er niemand anders is die dit nog nooit heeft meegemaakt en goede ervaring heeft met het oplossen van het probleem met een bepaald produkt. Vuurwerk wordt overal aangestoken immers en er staan heel wat auto's buiten met oud en nieuw. Nah ja, maar even wachten op een geschikte post.
 
Ten eerste loopt de dunne Iron X natuurlijk makkelijk van een steile ruit af
Ten tweede reageert het wat langzamer als het koud is, vandaar de tip voor de gel :ja
En ja je kan het gebruiken op glas, aan de buitenkant dat wel :-&
 
Vanochtend ben ik even langs gereden carclean om een aantal producten te kopen die aangeraden werden in deze topic, de verkoper stond mij vriendelijk te woord en raadde mij ook de professional polish aan van poorboys, als service heeft hij het eerst uitgeprobeerd op de voorruit of het wel zou werken eerst de Poorboys World Spray and Wipe gebruikt om de ruit schoon te maken en daarna gebruikte de verkoper de polish, het was eventjes poetsen met een polijstpad maar uiteindelijk ging de eerste streep weg :D

Ik heb toen de polisher en spray/wipe gekocht plus nog een paar andere producten (ik was er nu toch) en ik ben er net thuis mee aan de slag gegaan en gelukkig heb ik de strepen weg gekregen van de voorruit :)

Ik ben jullie allemaal zeer dankbaar voor de hulp en carclean voor de uitstekende service.
 
Het was lekker winderig voor de deur maar het is gelukt! Mooi zo!
 
Ik heb bovenstaande producten eveneens besteld en na hardwerken op de Poorboys Polish zijn de ramen bijna compleet schoon gepoetst. Hier en daar nog een uitloper te zien voor de wetende. Dus, ik ben blij met het resultaat. Bedankt forumschrijvers, carclean en Poorboys World voor het resultaat.