• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

opknappen kunststof stijlen interieur

GreenSnake

Detailing rookie
30 dec 2009
1
0
Alfa gebruikt prijzenswaardig veel recyclebaar kunststof. Ik heb een SW en in de donkere kunststofomlijsting (drempel en achterraamstijl) bij de achterklep vertoont wat "gebruiksporen" van voorwerpen die ooit naar binnen zijn geschoven en vervoerd. Je ziet dus o.a. krassen in het kunststof. Ik denk dan ook dat het recyclebare kunststof wat Alfa gebruikt niet zo super sterk is en snel gebruiksporen vertoont.

Mijn vragen:

* Kan ik de krassen en kleine rafels in de kunststofomlijsting met fijn schuurpapier glad maken en vervolgens met een speciaal middeltje uit de autoaccessoirezaak op kleur brengen en het geheel opknappen?
* Wat voor middel raden jullie mij aan?


Dan de binnenbekleding van het chauffeursportier. De vorige berijders hebben waarschijnlijk bij het uitstappen met hun schoenen de onderkant van binnenbekleding "geraakt". Hierdoor zitten er krassen op de zwarte distinctive bekleding en is de zwarte kleur ter plekke verdwenen.

* Kan ik de krassen met zwarte schoensmeer weer op de matzwarte kleur brengen en vervolgens uitborstelen? Of is dat te simpel gedacht?


Grazie!

Hans
 
Jezus, bestaan die gasten nog 8-())
Ik kwam daar 20 jaar gelden al voor m'n Julietta en 75.
Als zelfde is als destijds dan is dit idd een goede tip van Aron :)^
 
jazeker dat die gasten bestaan..
er zijn 2 onderdelen importeurs.. fiat , en hun..
daarom kunnen hun onder dealer prijzen zitten, omdat hun gewoon alles zelf in/verkopen, en dus verder met niemand wat te maken hebben,

hun waren ook de enigste die nog onderdelen hadden, toen kroymans failliet ging (op de voorraad van bepaalde dealers na, maar die moeten toch 9 van de 10 keer bestellen
 
De rafels zijn op zich ook te verwijderen met een verfföhn.
Gewoon goed opletten dat je het niet te warm maakt en krassen kun je hierdoor ook minder zichtbaar maken.
Maar let er heel goed op dat je het niet te warm maakt.
En als je voor weinig nieuwe onderdelen kunt krijgen zou ik natuurlijk doen.
Mocht je daarvoor kiezen kun je de oude kunststof lijsten als proef (test spot) project gebruiken.
Succes