• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opknappen van achterlichten

Nathans60

Detailing rookie
6 apr 2020
9
12
Deze
Iemand die weet hoe je deze achterlichten weer kunt opknappen? De eigennaar wou zijn plastidip eraf halen maar deed dit met een soort sticker verwijderaar. Nu zitten er deze plekken op de achterlichten...
Iemand die me advies kan geven wat ik nu het beste kan doen..
Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • IMG-20201026-WA0008.jpg
    IMG-20201026-WA0008.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 254
  • IMG-20201026-WA0010.jpg
    IMG-20201026-WA0010.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 177
  • IMG-20201026-WA0011.jpg
    IMG-20201026-WA0011.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 176
Oh, dubbele topic post zie ik....anyway zoals hierboven en bij het andere topic aangegeven: schuren en/of polijsten. Als het niet te ver is ingevreten komt het weer goed.

Waar staat deze XC60? Wellicht in de buurt.
 
  • Leuk
Reactions: Nathans60
Als je op YouTube zoekt, kun je ook instructies vinden hoe je beschadigde plastidip op velgen kunt herstellen. Onderdeel van dat herstellen is het opnieuw zacht maken van de plastidip, ik meen met wasbenzine (moet je even checken in het filmpje). Normaal gesproken doet wasbenzine niets met de kunststof van een achterlicht, dus ik zou beginnen met proberen of je dit weg kunt poetsen met een lap met wasbenzine, en zo nodig eventueel lichtjes fijn polijsten voor optimale glans.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en Nathans60
Correctie: het zou geen wasbenzine maar thinner moeten zijn, zie onderstaand filmpje, dat al eens eerder hier op het forum is gedeeld:

 
Uit eigen ervaring zou ik beginnen met een wasbenzine, dit is véél minder bijtend dan bv. thinner. Wasbenzine kan wel een doffe uitstraling geven na gebruik, je zou dan alsnog met een lichte polish eroverheen kunnen gaan.

Het plastic van achterlichten kan vervormen, dus ook bij het polijsten héél goed opletten dat je het plastic niet te warm maakt. Voldoende tussenstops nemen ter controle.
 
  • Leuk
Reactions: advanced en Cordoba