• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Kleien zijn de nodige discussies over. Kleien is namelijk wel de methode om de lak echt schoon te krijgen, maar je hebt altijd het risico op marring (afhankelijk van de lak, klei, lubrication, goed gebruik, e.d.), daarvoor vind je ook de nodige tegenstanders voor kleien. Zelf ben ik van mening dat kleien alleen nodig is als je echt vervuiling kunt voelen door goed met de vingertoppen over de auto te 'voelen'. Zeker op een donkere lak zie je de marring namelijk best snel. Natuurlijk, als je gaat polijsten, dan moet je wel altijd kleien, maar voor waxen is dat niet nodig.

Mijn advies zou dus ook zijn om de auto goed te wassen en daarna te behandelen met een iron remover (zoals non ferro) en eventueel ook een teerverwijderaar. Als je dan geen vervuiling meer voelt, dan zou ik gewoon direct daarna gaan waxen. Dan is collinite inderdaad een prima wax (verwacht echter niet dat die een jaar blijft zitten).

Als je wat swirls e.d. wil maskeren dan is SRP inderdaad een erg goed product, maar het gaat wel ten koste van de standtijd van de wax (net zoals een 'normale' glaze).

Als je een wat duurzamere wax wil hebben dan de collinite die ook erg eenvoudig aan te brengen is, dan zou je ook kunnen kiezen voor de Turtle Wax "hybrid solutions graphene to the max wax".