• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opnieuw voorstellen

AvdH

Detailing addict
24 apr 2009
306
65
59
Daar ik door omstandigheden al heel lang niet meer op het forum ben geweest, stel ik me opnieuw voor.

Mijn naam is Arie, getrouwd en vader van een dochter.
Mijn hobby's zijn o.a. detailen, elektrisch roken en cavia's.
Mijn favoriete automerk is Volvo.
Zelf rijd ik al bijna 5 jaar in een Volvo S60 2,4T AWD uit 2002 in de kleur 417 Nautic Blue Pearl. Hiervoor had ik een Volvo V40 1,8 Europa in de kleur 329 Pure Silver. Mijn eerste auto was een VW Vento 1,6CL uit 1994 in de kleur bordeaux rood. Bij die auto kwam ik er achter dat sommige lakken toch wel behoorlijk wat aandacht nodig hebben om mooi te blijven. Mijn merk van materiaal was in die tijd Turtle Wax, Valma en sommige goedkope spulletjes om de auto mooi te kunnen houden en veel oude T-shirts een huishoudspons een zeem en veel poetsdoeken. Het woord swirl kende ik toen nog, maar dacht toen dat die spinnewebjes in de lak alleen van de wasstraat kwamen. How little did I know ;)

De Volvo V40 en de tamelijk harde lak van Volvo zorgde er voor dat ik op zoek ging naar producten die beter en langduriger resultaat gaven dan de standaard producten uit een bekende automaterialenketen in Nederland. Na wat zoeken en rondvragen bij vrienden, familie en op diverse fora kwam ik bij Carclean uit en was mijn interesse voor detailen geboren. Mijn eerste bestelling bij Carclean was in 2009.

Inmiddels heb ik al wat producten in mijn bezit en ook 2 machines om het allemaal een stuk makkelijker te maken.
Zoals:
DAP500 V1 Dual Action Polisher
PRO900 Rotary Polisher
Nilfisk HD reiniger met Foamlans
Diverse Lake Country pads
Diverse Kompressor pads
Allerlei merken en soorten Microfiber doeken
Detail spullen/middelen van Poorboys World, Meguiars, Chemical Guys, Monello, Mothers, AutoGlym, Dodo Juice enz.
e.e.a. ook aangeschaft tijdens een Carclean Clinic

Ik houd er overigens niet van steeds de nieuwste producten aan te schaffen, uitproberen en in de kast op te slaan omdat er weer een nieuw product op de mat is gevallen. Graag heb ik altijd een paar goede producten waarmee ik de auto probeer in conditie te houden en als die op zijn komt er weer nieuwe aanvulling in de vorm van hetzelfde of een totaal nieuw en/of beter product. Of er komt iets nieuws om een probleem op te lossen dat met de bij mij voorradige producten niet lukt.

Voor ik helemaal doordraaf in mijn voorstelpost, hieronder een paar afbeeldingen van mijn vorige en huidige auto.

Volvo V40 1,8 Europa:
V40-3.jpg

Volvo S60 2,4T AWD:
S60AmaltheaTouchup1.jpg

20130721_130239.jpg


Zoveel tijd als ik eerst had om te detailen en om avonden lang op een forum rond te hangen heb ik helaas niet meer, maar de detailhobby en gekte is er nog steeds. Die zal ook niet verdwijnen.

Heb je vragen, stel ze.

@Tim; hartelijk dank voor je hulp bij het weer kunnen inloggen op mijn forum account :)^
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
welkom terug ik ben zelf ook weer terug na een lange tijd
had de laatste tijd hartstikke druk gehad
ferrarifan1991
 
  • Leuk
Reactions: AvdH
Hier ook behoorlijk druk gehad. 2 Verhuizingen achter de rug en druk op het werk. Ben ook nog steeds aan het klussen, dus detailen lukt niet altijd als ik daar zin in heb. Dat lukt alleen tijdens de vakantie of als ik een keer niets te doen heb in het weekend (dat komt helaas nog weinig voor)
Het detailvirus ben ik nog steeds niet kwijt en kom hier uiteindelijk weer terug bij de mensen die me ook begrijpen als ik er over praat. Maar ik was niet van plan alle ongelezen berichten te gaan lezen, dat haal ik niet meer in vrees ik, hahaha ;)
 
AvdH;n398096 zei:
Hier ook behoorlijk druk gehad. 2 Verhuizingen achter de rug en druk op het werk. Ben ook nog steeds aan het klussen, dus detailen lukt niet altijd als ik daar zin in heb. Dat lukt alleen tijdens de vakantie of als ik een keer niets te doen heb in het weekend (dat komt helaas nog weinig voor)
Het detailvirus ben ik nog steeds niet kwijt en kom hier uiteindelijk weer terug bij de mensen die me ook begrijpen als ik er over praat. Maar ik was niet van plan alle ongelezen berichten te gaan lezen, dat haal ik niet meer in vrees ik, hahaha ;)
ja dat is ook belangrijk waar ben je naar toe verhuist dan ?
ik word zelf ook veel benaderd door mensen die voorbij lopen
ik ben ook de detailvirus ook niet kwijt naar de drukke tijd
 
Ben in Dordrecht gebleven maar tussendoor ook tijdelijk in een huurhuis gezeten. Ook op dit nieuwe adres wordt ik nog steeds aangesproken door de buren als ik lekker aan het detailen ben ;) verstuurd vanaf mijn Z1 met Tapatalk
 
AvdH;n398132 zei:
Ben in Dordrecht gebleven maar tussendoor ook tijdelijk in een huurhuis gezeten. Ook op dit nieuwe adres wordt ik nog steeds aangesproken door de buren als ik lekker aan het detailen ben ;) verstuurd vanaf mijn Z1 met Tapatalk
oke is daar mooi wonen trouwens in Dordrecht ?
ik woon zelf in Eelde in Drenthe
ik ook heb straks mischien een klant waar ik kan detailen ;)
 
Eelde is een mooie omgeving. Dordrecht is een arbeidersstad en heeft andere charmes. Dordtenaren zijn ook eilandbewoners. Ook in mentaliteit. Kan het weten, ben er zelf ook een ;) Wij hebben een plekkie gevonden on een van de rustige groene wijken in Dordrecht. Het heeft iets weg van een vakantiewoning met al dat groen en vogels hier in deze wijk en om het huis. Daarom heb ik een microvezeldoek en spray and wipe altijd bij de hand ;) Mooi dat je een klant hebt, dat houdt de hobby betaalbaar. verstuurd vanaf mijn Z1 met Tapatalk
 
AvdH;n398159 zei:
Eelde is een mooie omgeving. Dordrecht is een arbeidersstad en heeft andere charmes. Dordtenaren zijn ook eilandbewoners. Ook in mentaliteit. Kan het weten, ben er zelf ook een ;) Wij hebben een plekkie gevonden on een van de rustige groene wijken in Dordrecht. Het heeft iets weg van een vakantiewoning met al dat groen en vogels hier in deze wijk en om het huis. Daarom heb ik een microvezeldoek en spray and wipe altijd bij de hand ;) Mooi dat je een klant hebt, dat houdt de hobby betaalbaar. verstuurd vanaf mijn Z1 met Tapatalk
oke dat wist ik niet
dus een mooie omgeving dus
ja dat klopt houd het nog betaalbaar
handig ga ik ook een keer kopen via deze site
 
Lijkt een beetje de trend van deze tijd te zijn, nergens tijd voor hebben ;) verstuurd vanaf mijn Z1 met Tapatalk