• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oppervlakkige "beschadigingen" in lak, wat kan ik nog doen?

PAHVelthuis

Detailing rookie
25 mrt 2023
3
2
Hoi,

begonnen met het poetsen van een 25 jaar oude MG met het volgende recept:

- wassen
- kleien
- Menzerna 400 icm Rupes geel pad
- Menzerna 3 in 1 polish icm Rupes geel pad
De lak is voor mijn doen echt spiegelglad geworden en ben erg tevreden over de zijpanelen en deuren.
De motorkap en kofferklep zijn net zo glad maar onder een led lamp zie ik nog veel "beschadigingen" of vlekjes. Het lijkt wel onder de blanke lak te zitten.
In het zonlicht is dit veel minder zichtbaar, maar toch.

Ik ben maar een beginneling maar vraag mij af of ik nog iets kan doen om dit nog beter te krijgen. Je ziet de onvolkomenheden links onder op de foto, al zijn deze op het hele oppervlak aanwezig.

IMG20230324141630.jpg



Totaal plaatje:

IMG20230324141659.jpg
 
Je gebruikt een grof polijstmiddel met een fijne pad, dus ik zou opschalen naar een grovere pad (groen) en dan nog eens proberen.
 
Pitjes bij de linker reflectie lijken mij diepere schade (als van vliegroest)
Een drietal combinaties geeft je meer inzicht in wat je doet
Dus van grof naar middel naar fijn polijsten
 
Is gewoon verweerde lak is. Vergeet niet dat de auto 25 jaar oud is en aan allerlei invloeden bloot staat buiten: uv licht, hitte, kou, zure regen enz. en dat niet echt bevorderlijk voor de lak.

Screenshot_20230325_184509_Gallery.jpg
 
Zelf ben ik geen fan van een alles in 1 product.

Probeer eens te finishen met Menzerna 2200 op een medium pad. EN dan de pasta goed doorwerken.