• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opslag velgen

Robert159

Detailing addict
6 apr 2010
6
60
Goedemiddag allen,

Vandaag me eens kwaad gemaakt op mijn zomervelgen met de Poorboys sealant. Best tevreden met het resultaat:

20201229_153639.jpg


Mijn vraag is nu, wat denken jullie dat het beste is qua opslag? Ik heb alleen beschikking over een niet verwarmde (houten) schuur. Daar liggen ze nu. Beschermhoes er over? Of juist niet?
 
  • Leuk
Reactions: Farson en Rednose
Netjes! Bescherhoes is fijn zodat ze later minder stoffig zijn.
 
Hoes scheelt ook iets voor wisselende vochtigheid.

Als je geen condensatie hebt kan je gewoon een hoes gebruiken
Bij condensatie moet je zorgen dat de velg zelf geen condensatie krijgt (gesloten hoes. geen half open versie)
Heb je echt vocht in de opslag, dan zijn hoezen af te raden. Dan zou ik de opslag proberen te verbeteren.

Dus is het relatief droog opgeslagen zonder condensatie, dan hoezen
Zoveel kost het ook niet. Dus doen !
 
Laatst bewerkt:
Vraagje... Mjjn zomer/winter set liggen opgeslagen onder een afdak. Dus buiten, weliswaar beschut tegen regen maar niet tegen temperatuur. Als ik om de banden hoezen doen zullen deze dan gaan 'zweten' en/of schimmelen door eventueel vocht?
 
Dan zou ik inderdaad geen hoes gebruiken @Corsablok Mijn inmiddels wintervelgen lagen bij mijn ouders altijd in een kunststoffen tuinmeubel opbergbak buiten. Eenmalig een hoes er overheen gehad, haalde de velgen er vies en vochtig onderuit. Dat waren velgen met een “gepolijste” voorkant. Die is daardoor ook flink gaan verweren en de blanke lak brokkelt nu af.
 
  • Leuk
Reactions: Corsablok
Dan zou ik inderdaad geen hoes gebruiken @Corsablok Mijn inmiddels wintervelgen lagen bij mijn ouders altijd in een kunststoffen tuinmeubel opbergbak buiten. Eenmalig een hoes er overheen gehad, haalde de velgen er vies en vochtig onderuit. Dat waren velgen met een “gepolijste” voorkant. Die is daardoor ook flink gaan verweren en de blanke lak brokkelt nu af.
Bedankt voor de reactie! Dan laat ik de hoezen achterwege. Dat is flink balen dan inderdaad..
 
  • Leuk
Reactions: Tomas
Zoals hierboven getoond, dat heb ik ook. Neemt wat meer plaats in dan deze opstelling die ik ook heb. Zie foto.

Mini 2.jpg

In de garage heb ik ook een aantal van Mottez bandenrekken hangen. Praktisch en geen klagen van.
Wel een duurdere oplossing dan zo een draagrekken.


1609430703575.png
 
Harder oppompen helpt ook. Ook niet te moeilijk doen over het opslaan. Als ik zag hoe mijn velgen uit de 'professionele' opslag kwamen ben ik blij dat ik ze nu zelf opsla.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Ik leg ze altijd ingepakt in van die velgenhoezen gewoon plat op de grond. Ik heb nooit gemerkt dat er wat is gebeurd. Het is ook maar 2 3 maanden dat ze er zo bij liggen toch ;)
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
@opelmark velgen en banden staan er al jaren op zo, niks van drukplekken want de buizen zijn rond en niet hoekig.
In het begin trok ik streepjes met krijt en dan draaide ik ze telkens wat rond maar mee opgehouden.
Heb zo een 2 rekken en dan nog een ander model, maar in dat 2e rek en dat andere liggen toch allemaal opmaakvelgen.

Heb setje 2 delige bbs velgen onder mijn e30 steken en die is al 2 jaar niet meer van de oprit afgeraakt :pensive:, dat is nog véél slechter voor de banden vrees ik dan...
 
je hele gewicht komt nu op twee kleine buizen, das niet goed, vandaar gewoon plat leggen of een velgen standaard gebruiken, persoonlijk leg ik ze gewoon plat achter in het fietsenhok van de grond af op een tafel, daar liggen dus of de wintervelgen(maand of 9) of de zomervelgen.