• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opvullen....

matramurena

Detailing rookie
5 apr 2011
330
0
Ja mensen, ik durf het hier bijna niet te plaatsen... Schaam me diep, maar ik doe het toch maar.

Mijn hobby-auto heeft last van een laklaag welke scheurtjes vertoond. Deze zijn er niet meer uit te poetsen, het komt namelijk omdat de onderlaag van polyester niet goed voorbehandeld was en door uitzetten onder zonsinvloed erg uitzet waardoor de lak scheurt.

Nu wil ik hem wel laten overspuiten maar met net de kosten van de motorinbouw gehad te hebben welke de pan uit rezen is dat momenteel nog geen optie. Mijn vraag is dus of er een product is dat dit soort gebreken kan verhullen/verminderen. Iets met flink wat fillers erin dus eigenlijk. En kan ik dit ook na de behandeling enigzins sealen zodat de wagen er een tijdje toch nog netjes uit ziet? Ik moet namelijk toch wat vor zo lang het duurt... :lol

Martijn

Autoglym Super Resin Polish. In mijn ogen het "" filler"" product. Maar ook die verhult niet ALLE swirls bij een zwaar gehavende auto en zal dus niet geschikt zijn voor echte breuken in de lak te vullen..

Ik weet niet of het een polyester body is, een metalen body die opgeknapt is met polyester of een metalen body met een polyester bodykit?

Maar als er metaal zit waar het polyester scheurt dan heb je serieus veel kans op roest. Dan is het het verstandigst dit meteen aan te pakken en desnoods met een spuitbus tijdelijk te spuiten.

Indien het gewoon polyester is zou je het met een beetje epoxy hars (je hebt van die 2K injectiespuit achtige dingen) aan een naald dicht kunnen laten vloeien. en dan als het uitgehard is met een fijne korrel vlakschuren en polijsten.

Ook polyester zelf kan namelijk niet goed tegen water, dus het is prio 1 om de scheur dicht te hebben.
Helaas ervaring mee...

Als het alleen de laklaag is, kun je natuurlijk ook gewoon vullen met een lakstift.

Mvg,
Frank