• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opzoek naar een goede wax.

AstraG

Detailing rookie
8 sep 2008
44
0
Hallo,

Ben opzoek naar een goede wax die lekker lang blijft zitten. En eventueel een sealant. Die ik handmatig op kan brengen ?
Iemand tips ?

Gr Lars
 
Op dit moment raad ik Dodo Juice aan..:)^
Met een goede wax heb je trouwens niet echt een sealant nodig..
 
Rij nu met een zilver metallice kleur en met donkerblauw metallic aparte kleur. Maar weet natuurlijk niet wat de toekomst brengt. Misschien een wax die op alle kleuren toepasselijk is ?
 
Dan zou ik de Supernatural nemen, kost een paar centen maar dan heb je ook wat goeds in handen!
 
Krijg ik ook dat spiegel effect mee of is dat handmatig niet haalbaar ? Heb gelezen dat M16 ook handmatig aangebracht kan worden ? Ben eigenlijk nog niet bekend met de professional lijn van Meguiar's. Heb tot nu toe nog niks anders gebruikt dan Meguiar's. En wat ik al zei "Ben al een tijdje niet meer up to date"

De Rainforest Rub zit wel in mijn budget. Ik wil steeds een stapje verder uiteraardt.
 
M16 kan perfekt handmatig aangebracht worden, is zelfs aanbevolen want je kunt maar kleine vlakken per keer doen omdat je de M16 slecht enkele minuten kan laten curen en dan oppoetsen.
 
Wassen, kleien, paint cleaner, deep crystal (of M07 van de professional line), M16.

Ikzelf verkies nog een eerste waxlaag aan te brengen met NXT tech 2.0 en dan een tweede waxlaag M16.
 
NXT tech 2.0: wagen volledig insmeren met dunne laag, minstens een tweetal uren laten curen (doe de swipe test om te zien of ie droog genoeg is) en dan afnemen en oppoetsen.

Dan de M16: in kleine vlakken aanbrengen, slechts enkele minuten laten curen en afnemen + oppoetsen.
 
Ik zou onder de wax een sealant zetten, als het een echte carnauba wax is tenminste. Eventueel voorafgaand door Black Hole of White Diamond.

MBT wax: Natty's en Pete's 53 werken ook heerlijk als je niet meteen zoveel wilt uitgeven. ;)