• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opzoek naar een nieuwe karcher..graag jullie advies.

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Gister heeft mijn Karcher winner 1000 de geest gegeven. De 2e al binnen een jaar tijd.
Ik ben dit consumenten ding,.plastic prul meer dan zat nu.

Wil wel weer een karcher,.heb daar ook de foam lans voor. Echter welke type raden jullie mij aan?
Ik ben op zoek naar een iets robuustere machine tot 200 euro.

Gr.
Marc
 
De pro-ijn is wel iets meer dan 200 euro anders blijft je in de consumentenlijn zitten. Die van mij doet het nog prima, was iets van 120,-
 
heb zelf ook die winner 1000; 5-7 tientjes toch?

werkt nog prima, maar is wel fragiel. Volgende wordt zeker een 150-200 euro serie.
 
Ik heb de Kärcher K2.91M, die bevalt op zich best goed. Zit zo'n tankje op voor reinigingsmiddelen (niet dat je het heel vaak gebruikt, maar het is er) en een Variolans (die is echt onmisbaar). Verder nog een vuilfrees en een terrasreiniger, maar da's wellicht minder interessant in dit verband. Kostte toen ~ €150,- IIRC. (nu nog weer iets goedkoper geloof ik)

De pomp heeft na een jaar een keer kuren gehad, toen ben ik er mee terug gegaan en kreeg ik binnen no-time een splinternieuwe machine mee, compleet met alle toebehoren. De garantie is dus wel prima, twee jaar volledig, daarna nog tot een jaar of vijf vrij aantrekkelijke 'service pakketten' (dan ben je voor een paar tientjes weer helemaal klaar, met allemaal nieuwe onderdelen mocht het nodig zijn). Dus wat dat betreft ben je niet echt slecht af met zo'n ding.

Ik heb ook wel even naar de zwaardere machines gekeken, maar die zijn echt stukken duurder, wil je iets wezenlijk beters hebben. Wel mooi, maar ik vond het toch wat overtrokken voor het wassen van de privé auto(s).
 
Toevallig net zelf ook een nieuwe HD-reiniger gekocht. Ben uiteindelijk voor de Karcher K3.91 gegaan, het iets grotere broertje van de K2.91. Kwam hem voor rond de €130 tegen bij shops.nl, da's minder dan de bouwmarktprijzen van de K2.91... Tja.
 
Je kunt ook eens bij Nilfisk kijken, ik hoor veel over defecte Karchers. Nilfisk heeft een metalen pomp en is mede daardoor erg duurzaam. Succes met je beslissing/aankoop.
 
Sven S8 zei:
Ik heb ook wel even naar de zwaardere machines gekeken, maar die zijn echt stukken duurder, wil je iets wezenlijk beters hebben. Wel mooi, maar ik vond het toch wat overtrokken voor het wassen van de privé auto(s).

Wij hebben thuis zo'n zware machine.
Werkt op 380V

Gaat tot 200 bar waterdruk.
En levert warm water. Vandaar ook de naam Stoom Cleaner.
Wordt verwarmd door verbranding van Dieselolie.
Ding kan tot 150 Graden. ( Omdat we thuis eigen bedrijf hebben met landbouw machine's ed. )
Zit een aanzuigslang aan voor vloeistoffen. Kun je zelf instellen.

Apparaat is geweldig om mee te werken.
( Vooral omdat je het noooit koud hebt :D )
Maar voor het normale werk zoals auto's afspuiten is zo'n ding heel niet handig.
Kun je beter zo'n apparaat hebben van 200 / 250 euro.
 
Heb zelf een stoomreiniger gehad op 380v, maar heb deze weggedaan.
Heb nu een proff Nilfisk, en ben daar zeer over te spreken.
Mijn tip is geef wat meer uit, daar heb je later nooit spijt van.
Een machine van 100 euro is kachelhout, ongeacht het merk.
 
Tim zei:
De grotere van Karcher hebben ook een metalen pomp, alleen waar precies de scheiding ligt weet ik helaas niet. :weetniet

Iemand vertelde me gisteren dat mijn K3.91 een metalen pomp heeft, i.t.t. de K2.91 die nog een plastic heeft.

Geen idee wat daar van waar is, ik kan het namelijk nergens terugvinden. Het zou wel verklaren waarom de K3 bijna 6kg zwaarder is terwijl de specs redelijk gelijk zijn...
 
Heb een Nilfisk Alto C.120.2 met lans, roterende vuilfrees, terrasreiniger, rioolrat en foam-container/pistool. Zo'n aanbieding van 139 euro bij de Karwei...
Werkt goed en gemakkelijk.
 
Tim zei:
Pak een schroevendraaier en maak ons blij! :-"

Nou,, nee. ;) Ik behoud mijn garantie liever voor het geval dat mijn kachelhoutmachine kapot gaat. :D

HansA8 zei:
Heb een Nilfisk Alto C.120.2 met lans, roterende vuilfrees, terrasreiniger, rioolrat en foam-container/pistool. Zo'n aanbieding van 139 euro bij de Karwei...
Werkt goed en gemakkelijk.

Was die €139 inclusief die foamlans? Niet duur dan.
 
Ach 'kachelhout' vind ik weer zo'n kwalificatie.... :roll

We hebben het over het wassen van privé auto's, dus waar trek je de grens? Ik vind het al heel wat om een eigen HD te hebben met een foamgun om een keer per week m'n auto te wassen. Hoeveel mensen moeten er niet naar een wasplaats, of 'klooien' met emmers of een tuinslang? Ik heb jaren in het centrum van A'dam gewoond, en had het daar al een luxe gevonden als ik een tuinslang aan de voorgevel had kunnen aankoppelen. (Vanuit de keuken wordt het algauw een stuk minder).

Dus waar hebben we het over? Een prima apparaat met 2 jaar volledige (omruil)garantie voor €140,- á €150,- vind ik niet zo'n verkeerde deal. Uiteraard zijn er machines van vele honderden tot duizenden Euro die beter zijn, maar hoe realistisch ben je als je dat uitgeeft om je auto te kunnen wassen? Hoeveel Bar druk of hete stoom wou je over de lak hebben? M.i. pure overkill, tenzij je professioneel gaat werken en tientallen auto's per dag gaat wassen...

Als hij je auto maar afspuit en voldoende druk geeft voor de foamgun, toch? ;)
 
Sven S8 zei:
We hebben het over het wassen van privé auto's, dus waar trek je de grens? Ik vind het al heel wat om een eigen HD te hebben met een foamgun om een keer per week m'n auto te wassen. Hoeveel mensen moeten er niet naar een wasplaats, of 'klooien' met emmers of een tuinslang? Ik heb jaren in het centrum van A'dam gewoond, en had het daar al een luxe gevonden als ik een tuinslang aan de voorgevel had kunnen aankoppelen. (Vanuit de keuken wordt het algauw een stuk minder).

goh...dat klinkt even bekend...:D

Ik zou al zeer blij zijn met een HD reiniger die genoeg kan om de auto te foamen en afspuiten...:) als ie dan "maar" 100€ kost....alleen maar beter...:)
 
Sven S8 zei:
Ach 'kachelhout' vind ik weer zo'n kwalificatie.... :roll
Hoeveel Bar druk of hete stoom wou je over de lak hebben?

Weinig. :p Als ik de HD-spuit op mijn auto zet staat de spuitlans altijd op min... Enige reden dat ik hem erbij pak is voor de foamlans.

(Voor andere toepassingen is een HD-spuit wel nuttiger trouwens, eergisteren nog losgelaten op de vlonder ;) )