• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Orange peel removal Duitse lak

Scream85

Detailing addict
4 aug 2015
82
50
Beste mede detailers,

Even een kleine vraag betreffende het verwijderen van orange peel op een Duitse harde lak (Audi A5).

Welke pad's en producten zou je aanraden voor een Flex rotary? Ik heb al even geprobeerd met de jeans pads maar daar krijg ik weinig tot geen resultaat.

Alvast bedankt voor de antwoorden/tips.
 
Ik raad je aan om jezelf hier eerst goed in te verdiepen. De vraag: "Welke pads en producten voor mijn rotary voor orange peelen?" ... is nogal een open vraag. ;)

Heb je al info gezocht omtrent het feit dat de Denim Pads niets voor je deden? Bijvoorbeeld. :) Misschien heb je deze gecombineert met een té fijne polish?

Ik heb er niet zeer veel verstand van, maar unigrit op een rotary plakken en gaan schuren lijkt mij ook niet een goed idee. Dan zou ik bijv. eerder denken aan sandingdiscs op een D/A die lagere toeren kan draaien.

Enzovoort....



Greeetz
 
Het resultaat met die Denimpads krijg je pas na ongeveer twee hits.

Dit is eigenlijk ook niet iets wat je "even probeert" denk ik.

Ik zoals al gezegd is even wat rondneuzen op het forum.
 
Alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb hier al veel over gelezen en uitgeprobeerd op een motorkap gehaald van het autokerkhof ;).

De denimpads heb ik uitgeprobeerd met Scholl S3 maar misschien moet ik inderdaad eens verder uitkijken naar iets anders of de sanding discs.

"Even uitproberen" is bij mij zeker niet aan de orde. Ik test alles heel grondig uit alvorens door te voeren op mijn wagen. Daarom dat ik een motorkap genomen heb van Duitse makelij om uit te proberen. Ook al weet ik dat iedere wagen, iedere lak anders is, ook al zijn ze beide van Duitse makelij ;).
 
Ooh, S3 is toch wel een compound en lees dat meer mensen dit gebruiken ic.m. de Denims.

Ik neem nu van je aan dat je inderdaad het nodige hebt gelezen en dus wel weet wat er moet gebeuren. Toch vreemd dat je dan weinig resultaat had.
Ik heb toevallig gisteren lopen ouwehoeren met wetsanden op eveneens een sloopkap, maar het blijft toch verdraaid lastig als je het fijne er niet van weet. Mijn idee was om de Denims ooit eens te gaan proberen, maar in jouw ervaring werkte het dus niet zo best...

Hmmmm....
 
Inderdaad, al veel over gelezen en geprobeerd maar nog altijd niet het gewenste resultaat behaald ;).

Ik kom er ziek van als ik mijn wagen gewassen heb en zie dat die vervelende appelsienehuid de reflectie van objecten verbreekt ;).

Ik gebruik deze pads: https://www.Carclean.com/product/Mo..._Pad_2000grit_2_pack_5_5__135mm_MSA135_102888 en geprobeerd met S3, M205 en zelfs Monello Veloce.
 
Bedankt, ik probeer het ook zeker nog eens op die manier uit. Meerdere hits met de Veloce.

Als er nog mensen zijn met ervaring/tips van het verwijderen van die vervelende peel ...

Bedankt.
 
Hmmm... @Zluytr ? Wij hebben toen samen die Rotary-clinic gedaan, toch? Wij hadden toen een paneel waar al Denims op gebruikt waren en het stuk wat wij zelf met de Denims deden zag er zelfs slechter uit als toen we begonnen.

Hadden wij toen geen Mezzo erbij?
 
Dit is met de Denimpads. Hoe harder de lak hoe meer hits je zal moeten maken.

Ik haalde dat "even" aan omdat je dat gebruikte in de eerste post. Ik weer verder niet hoeveel ervaring je hebt of wat je techniek is met polijsten maar die Denimpads gaan gewoon als de brandweer.

d31172fae66ff8ea1bc8f0efc11a0522.jpg


93003566e2405170c0941d6a0e890927.jpg


d6cec7800df066f4b043a37a5b3e43ff.jpg
 
Ik las ergens hier op het forum dat je per paneel 2 Denims nodig hebt. Maar voor een motorkap zal dat eerder 4-5 zijn, denk ik..?

En ik zal een rotary erbij moeten halen... kost weer een paar ribben en dan moet ik ook nog pads... Bleh!
 
@Blade - Ik ueh misschien iets meer ervaring (lees; vaker oo m'n bek gegaan) ;) Maar wat toen ik de Denims probeerde met een rotary liep ik al te kl*ten om de rotary te beheersen, maar opmerkelijk was dat je met vrij veel beleid de orange peel kan afvlakken en vervolgens eigenlijk al richting een strakke finish ging. Een padje kost wel wat, maar scheelt ook flink wat tijd.

Mooi spul, hoor. Alleen zou ik meer willen weten én kunnen om dit goed te gebruiken. Zou het aandurven het mijn ouwe Beamert te doen, maar ben benieuwd wat de lakdiktes zijn na bijna 20 jaar en een paar polijstbeurten.


Hmmmm... Misschien maar eens iemand zoeken die mijn lak wilt opmeten. ;)
 
Zou het dan niet lukken met een excentrische polijstmachine bv Dap 900 plus? Waarom heb je per se een rotary nodig? Heb eens wat rondgekeken op YouTube en daar zie je ook dat ze met een excentrische schuurmachines werken ( Mirka 650cv ) voor (wet sanding) met een uitslag van 8mm en als je naar een polijstmachine van Rupes (duetto) gaat kijken dan zie ook gauw dat die met een uitslag van 12mm is en die zelfste polijstmachine (Rupes Duetto) die kan je ook gebruiken voor te polijsten? Kan er iemand me helpen uitleggen wat het allemaal betekent. Aub?
 
Het zal waarschijnlijk met het ontwerp van de pad te maken hebben. Naar verluid kan je de Denim Pads ook op een D/A gebruiken, maar duurt het velen malen langer.

Ik neem aan dat jij filmpjes hebt gezien waar er word geschuurd. Er is nogal een verschil tussen wetsanden en de Denim pads. Als er 1-2 hits nodig zijn met een rotary en Denim pads, wat al de nodige kracht heeft, dan kan je voorstellen dat als je 2 hits met schuurpapier zou doen je al op het metaal zit, bij wijze van spreken. Ook zijn de schuurmachines vaak geforceerde excenters en niet zoals een DAP waarbij de rotatie tegen gehouden kan worden.

Een Denim pad corrigeert een stuk subtieler én de finish is vele malen beter als wanneer je zou schuren. Dus, de kracht/frictie moet komen van een rotary en het is super da je minder nabewerking nodig hebt, waar je met schuren veel drastischer te werk gaat en af moet bouwen met schuurkorrel tot je kan gaan compounden. En ook na deze stap moet je nog afschalen.
 
ja je kunt denim pads gebruiken op een dap, nadeel is dat het langzamer gaat maar het voordeel is dat het veiliger is en ik heb het idee dat de denim pads veel langer mee gaan dan met een Rotary en je een netter resultaat krijgt juist omdat het niet enkel ronddraait maar ook slingert.

ik heb het op mijn opel gedaan met de dap900 en mezzo, eerste hit zie je niet zoveel, maar 2e hit meer, maar bij iedere auto is het verschillend en natuurlijk is het ook de vraag of het niet ooit eens overgespoten is geweest.

mijn vers gespoten motorkap moet binnenkort ook weer een antirimpel kuurtje krijgen, maar ik weet nog niet hoe hard deze 2k blanke lak laag is, dus ook daar is het eerst testen, lukt het met mezzo niet dan kan ik naar veloce gaan maar ik denk dat ik dan eerder s20 van scholl zal proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Roy86
@Blade - Ik ueh misschien iets meer ervaring (lees; vaker oo m'n bek gegaan) ;) Maar wat toen ik de Denims probeerde met een rotary liep ik al te kl*ten om de rotary te beheersen, maar opmerkelijk was dat je met vrij veel beleid de orange peel kan afvlakken en vervolgens eigenlijk al richting een strakke finish ging. Een padje kost wel wat, maar scheelt ook flink wat tijd.

Mooi spul, hoor. Alleen zou ik meer willen weten én kunnen om dit goed te gebruiken. Zou het aandurven het mijn ouwe Beamert te doen, maar ben benieuwd wat de lakdiktes zijn na bijna 20 jaar en een paar polijstbeurten.


Hmmmm... Misschien maar eens iemand zoeken die mijn lak wilt opmeten. ;)

Kom maar een keertje langs hier in Tiel of als ik bij mijn vriendin in Amerongen ben @Quantoxx