• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oranje Audi A4

Ice_Princess

Detailing rookie
26 aug 2009
49
0
Nadat we onze waslijst aan nieuwe spulletjes inclusief DAP500 hadden gekocht, moesten we deze natuurlijk wel uitproberen. In dit topic de voor en na foto's en onze aanpak.

Allereerst hebben we de auto gewassen met 2 emmers, PB Super Slick & Suds, PB Bug Squash, Cobra Bone spons en de Carrand droogdoek. Voor de velgen hebben we eerst een microfiber doekje en de PB shampoo gebruikt. Deze zijn vervolgens nog eens schoon gemaakt met de PB APC (voor het zwarte hart). Na het wassen heb ik de auto volledig gekleid met PB Clay en PB Spray & Wipe, vocht afgenomen met de Cobra Blue All Purpose Microfiber doek.

Terwijl ik bezig was met kleien is vriendlief aan de gang gegaan met tape om alle niet te polijsten onderdelen af te plakken. Na een testspot hebben we besloten om met de Monello Mezzo op wit te gaan polijsten. Op plekken met iets meer krassen hebben we de Mezzo op een oranje pad gedaan en daarna met wit nog eens gepolijst. De moeilijk bereikbare plekken heb ik met de Mezzo op een witte handpad gedaan. Na de hele auto te hebben gedaan hebben we hem met de Monello Finale op een lichtgroene pad nog eens helemaal nagelopen, ik heb de Finale op de witte handpad verwerkt. Het uitwrijven deden we met de groene PB Deluxe Mega doek.

Na het polijsten hebben we de auto helemaal gedaan met Blackhole op een zwarte pad. Ik heb de Blackhole op de rode handpad gedaan, hiervoor wil ik echter nog wel een zwarte handpad aanschaffen. Daarna heeft mijn vriend de auto in de Natty's Blue gezet met een rode handpad. Voor beide stappen hebben we de koraalkleurige PB Deluxe Mega doeken gebruikt om het residu af te nemen. Tot slot de hele auto nog eens nagewreven met de Dodo Juice Fantastic Fur.

Ik heb ondertussen alle tape van de auto verwijderd, de trims gedaan met de PB Trim Restorer en de ramen gedaan met de glasreiniger van Riwax. Mijn vriend heeft tot slot de banden met Meguiars Tyre Gel gedaan en de velgranden in de PB Wheel Sealant. Dan nu de na foto's:

Voor een eerste keer met de DAP zijn we erg tevreden. De lak bleek erg hard te zijn en voor enkele krassen hebben we toch nog een iets zwaardere combi nodig, maar dat komt nog. Over een paar weekjes gaan de velgen eraf om de randen te polijsten met de Unicone en Meguiars AMP, maar hier hadden we helaas geen tijd meer voor...

Alle tips zijn welkom, we waarderen opbouwende kritiek.

Leuk hoor zo met z'n twee de auto aanpakken. Mooi resultaat, het is goed te zien dat jullie van detail houden.

De auto was al mooi maar nu nog mooier! Mooi dat de DAP500 bevallen is. Jullie hebben het in 1x goed aangepakt en het resultaat is er dan ook naar.
Benieuwd hoe het gaat met velgen!

Thanxz allemaal voor de leuke berichtjes. Toch wel blij om te zien dat ons werk geloond heeft!

@ Scenic, hoe zie jij aan het kenteken dat er veel aan verspijkerd is? Klopt wel, maar ben er wel benieuwd naar o:)

Ziet er weer keurig uit hoor ;)

Hoe je kunt zien dat er veel aan verspijkert is??
Nou ja door de koplampen bijvoorbeeld ;)

zijn bijna facelift koplampen (originele zijn 1 deel) en die zijn pas geleverd na 1999 en ja aan het kenteken te zien is hij iets ouder..
En als Audi liefhebber zie je het sowieso zonder kenteken wat er aan verandert is :lol

volgens mij waren bij de aller eerste types A4 B5 de handgrepen ook niet meegespoten, het interieur ziet er ook alles behalve standaard uit, heb je daar nog meer foto's van?

Als ik thuis ben zal ik even kijken voor wat foto's van de binnenkant en anders maak ik ze van het weekend even. We zijn in ieder geval nog druk bezig met het interieur (nieuwe deurpanelen, kofferbak etc)

Er is inderdaad verder een hoop aan verbouwd, kun je eventueel terug vinden in mijn voorsteltopic. Maar goed zoals elke tuningliefhebber zou zeggen, is een auto nooit af en deze dus voorlopig ook nog niet. :schaam

Hier nog twee foto's van het interieur, overigens nog zonder de armsteun

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Thanxz allemaal! Afgelopen weekend hadden wij de eer om met de audi op Tuning Experience te staan in Assen. Was voor ons de eerste keer zo'n indoor show en ik was wel blij dat we de auto een week ervoor nog helemaal onder handen hadden genomen. Helaas had hij echter wel de hele week bij mijn vriend op het werk gestaan (industrieterrein) waardoor in ieder geval de motorkap weer flink onder de krasjes zat. Vooral onder de tl balken in die hal kon je dat helaas vrij duidelijk zien :'(