• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Orienteren nieuwe machine.

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
2.736
193
57
In 2014 kocht ik mijn DAP 900 V3 en gebruik deze nog steeds naar tevredenheid.
Maar stiekem zit ik te kijken naar iets nieuwers, een Rupes Bigfoot LHR15 Mkiiii.

Nu is mijn vraag ga ik er veel van merken als ik deze ga gebruiken of zit er niet heel veel verschil in behalve de 7mm meer uitslag.
De Rupes heeft ook minder vermogen dan de DAP 900 dus wat maakt de Rupes dan de machine die je veel gebruikt ziet worden?
 
De zoekterm ''nieuwe machine'' zal je een hoop antwoorden opleveren. ;P

Klikerdeklik --> ''Nieuwe Machine''

Meer uitslag = meer correctie én finish.
Vermogen zegt niet alles. Zo kan een Rupes minder vermogen hebben, maar hier efficiënter mee omgaan. Dit i.c.m. meer koppel zorgt voor meer power overall.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Om alvast de eerste twijfel te veroorzaken, waarom niet de 21?

Hoe meer uitslag, hoe beter de correctie en de finish, maar ook hoe "lomper" bij het fijne werk.

Voor het fijne werk kun je echter mooi de DAP met kleine BP houden, voor het grote werk dan de Rupes of.....

Mocht je het dan toch bij de 15mm willen houden; join the cordless dark side en ervaar de vrijheid van snoerloos met de Flex.
 
  • Leuk
Reactions: schaef en Ric325i
@schaef ,wat voor auto’s wil je gaan polijsten ?
Ik kan mijn E92 (en Prius) bv al grotendeels doen met een 21mk2 daarnaast heb ik ook een 15mk2 en Duetto.
De 21mk2 werkt sneller dan een 15 op grote vlakken en is net wat krachtiger qua correctie dan de 15mk2.
Op de 1 of andere manier ben ik geneigd om veel vaker naar de Duetto te grijpen dan mijn 15 sterker nog ik gebruik die 15 zo goed als nooit... ik denk dat dat is omdat ik de kleinere behuizing van de Duetto icm het gewicht/mooie balans van de machine net wat fijner vind werken .
 
  • Leuk
Reactions: schaef
@schaef ,wat voor auto’s wil je gaan polijsten ?
Ik kan mijn E92 (en Prius) bv al grotendeels doen met een 21mk2 daarnaast heb ik ook een 15mk2 en Duetto.
De 21mk2 werkt sneller dan een 15 op grote vlakken en is net wat krachtiger qua correctie dan de 15mk2.
Op de 1 of andere manier ben ik geneigd om veel vaker naar de Duetto te grijpen dan mijn 15 sterker nog ik gebruik die 15 zo goed als nooit... ik denk dat dat is omdat ik de kleinere behuizing van de Duetto icm het gewicht/mooie balans van de machine net wat fijner vind werken .

Oke, als je den toch de keuze hebt uit 3 machines dan is dat een mooi vergelijk. De Duetto had ik nog niet aan gedacht. Heb natuurlijk niet iedere dag een auto te doen. Gaat nu nog om eens per jaar mijn auto en die van mijn vriendin. De cabrio word niet veel mee gereden dus heeft weinig te lijden. Of als er wat gebeurd met de lak waar ik dan wat mee moet.
Dacht dat de 21MK2 net even te groot was en meer voor de grotere auto's word gebruikt of boten/caravans en zo.

De DAP wil er dan ook zeker bij houden voor de smallere delen met de kleine backplate.
 
Laatst bewerkt:
De zoekterm ''nieuwe machine'' zal je een hoop antwoorden opleveren. ;P

Klikerdeklik --> ''Nieuwe Machine''

Meer uitslag = meer correctie én finish.
Vermogen zegt niet alles. Zo kan een Rupes minder vermogen hebben, maar hier efficiënter mee omgaan. Dit i.c.m. meer koppel zorgt voor meer power overall.

Zal het topic even doorlezen.