• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

oude auto nieuwe lak en nu de goede bescherming nog zoeken

turbohenkie

Detailing rookie
13 jan 2010
48
0
ik heb een aldi gt coupe bj 84 als project auto.
de auto grotendeels uitelkaar en word op dit moment rondom en binnen en buiten gespoten.
de auto krijgt de kleur javagroen van aldi.
maar nu de vraag de auto word deze week aan de buitenkant gespoten maar wat daarna??
hoe kan ik het lak het beste beschermen waarmee [merk en type??} en na welke tijd ongeveer kan ik dat het beste doen??
de auto krijgt gelijk wel een goede en krasvaste blanke lak.
dit ook omdat de kleur die er op komt vrij snel vaag word als je het niet goed onderhoud heb ik al gezien.
kleur is best intens en helder en dat moet ook zo blijfen.

nu wil ik het liefst de auto van het begin af aan goed beschermen vandaar al deze vragen.:ja
hoor het graag van jullie

Ik hoop dat je een Audi hebt en geen Aldi. Je moet aan je spuiter vragen hoe lang het duurt voordat de lak volledig uitgehard is.
In de tussentijd zou je dit topic eens kunnen lezen: https://forum.Carclean.com/cc_postst5923/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig--met-video-s.aspx

Als ik jou was zou ik het topic stappenplan handmatig en machinaal even doorlezen. Daarmee kom je een heel eind. Als je lak hard is kun je er een sealant, wax of lakcoating op aanbrengen als bescherming.

:) leuke inkopertjes haha

heb nu al veel gelezen hier thanks voor de tips.
zal morgen even vragen hoe lang het duurt voordat het echt droog is laat er namelijk 2 lagen extra lak laten opspuiten voor extra diepe in het lak.

Ik weet niet of het je dagelijkse auto betreft? Ik denk het niet omdat je het over een project auto hebt. In dat geval zou je hem ook eerst kunnen beschermen met CQuartz Reload. Kun je eenvoudig aanbrengen zonder gelijk op de verse lak te hoeven boenen. En kan je rustig een paar weken wachten met een verdere behandeling.

Weet het niet zeker dus laat het echte antwoord even voor de experts:
hoe zit met 'uitademen / uitharden' van de nieuwe laklaag en deze omhullen met de cquartz ?
Dit omdat bv een sealant de 1e 14 dagen wordt afgeraden, lijkt mij dat je dit met de quartz ook moet aanhouden ?!

Absoluut! Aan de spuiter vragen hoe lang je moet wachten.
Alleen die kan vertellen wat er in de verf zit en hoe lang je moet wachten. Ligt er helemaal aan hoeveel verhardingsmiddel erin zit en hoe de lak gedroogd is.

hij is nu helemaal gespoten het uitharden en uitdampen duurt ongeveer 14 dagen 3 week
er zit op een paar plekken wat sinasappeleffect dat moet ik dan ook nog weg halen.
de auto moet nu eerst rustn en ik kan hem grotendeels eerst opbouwen.
later maar even kijken dan.

hier even weer op terug te komen de auto is nu bijna af en het word nu tijd om naar het lak te gaan kijken.

nu zit ik een beetje te twijfelen.
het lak vertoond namelijk wat orange peel door het te snel drogen bij de spuiter dat staat niet mooie en je hebt geen diepte.

wat kan ik het beste doen schuren en polijsten of die C.Pro Orange Peel Sanding pads gaan gebruiken??
het komt mij niet op het werk aan dat zeker niet maar wel op het resulaat dat is belangrijker voor me.

met schuren en polijsten heb ik wel een beetje ervaring maar het kan ook snel een keer mis gaan dat weet ik ook helaas.
met die C.Pro Orange Peel Sanding pads heb ik geen ervaring en weet ook niet of ik daarmee het beste resultaat krijg wat ik graag wil hebben.

dus vraag ik het maar even weer aangezien hier de meeste ervaring is.

kan helaas hier in de omgeving niet veel mensen vragen om advies of eventuele hulp helaas voor deze klus.