• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oude Jags beschermen

Djurre1980

Detailing addict
22 aug 2011
18
60
Goedemiddag jongens,

Zoals jullie misschien nog weten heb ik hier buiten wat oude Jags rond slingeren.
Van de zwarte wordt de lak erg dof, zeg maar mat.
Eentje heeft ook wat craquele in de lak.
Ik heb een exentrische poetsmachine en ben zeker géén fanatiek poetser.
Met welk product krijg ik de lak weer snel van mat naar hoogglans met de poetsmachine en blijft het goed beschermd tegen zon/uv?

Waar krijg ik de craquele het best mee gevuld/beschermd/gemaskeerd?

Ik wil de wagens weer ff lekker opfrissen.

Alvast dank voor jullie hulp.

Polijsten doe je na een testspot. Niemand kan van een afstand zeggen hoe de (originele?) lak op jouw auto's reageert.
Als je ze netjes hebt kan je een eenvoudige wax gebruiken zoals de Collinite 845 Maar buiten stallen is geen pré, zeker niet voor zwart.
De 845 is grotendeels een natuurlijk product en vervalt in de zon. Bij craquelé zal het mogelijk ook witte "opvulling" veroorzaken.
Dan kan je beter periodiek een foambeurt met Bathe+ of Aquafobia overwegen.

Aanvulling op RedCat: craquelé kan bijvoorbeeld veroorzaakt zijn door ingebeten vogelpoep, maar wat zeker zo belangrijk is, alleen door lak weg te polijsten kun je bepalen hoe diep de scheurtjes in de lak zitten, dit kan zelfs doorlopen tot op het blanke metaal. In het laatste geval kun je de craquelé dus nooit oplossen met polijsten, hooguit verminderen.

• Leuk
Reacties: RedCat
Ik verwacht dat de craquelé op de metallic groene zit
Opletten met de blanke laag van die groenige oude lak die kan (plotseling) heel grof reageren
Niet vragen hoe ik dat weet ;-)

• Leuk
Reacties: Cordoba