Héy iedereen, ik laat ook nog eens van me horen.
Alleen met een niet zo leuke ervaring
Het zit zo, enkele weken geleden heb ik een ford mustang van 1964 gekocht, deze is in goede staat alleen de lak.
In 1990 is deze herspoten geweest (gedeeltelijk kleuren, en volledig in de blanke lak) Nu doen zich de volgende problemen voor.
De lak is op sommige plaatsen gekrakeleerd (stukken die enkel met blanke lak herspoten zijn) en begint nu dus ook echt door te barsten en los tekomen als je eraan zou prullen met je nagels.
De wagen was gepolijst voor aflevering, maar stond nog vol swirls en had nog redelijk wat krassen in de blanke lak.
2weken geleden de achterkant al gekleid met last touch en de blauwe meg klei, klei werd niet zwart ofzo, enkel op plaatsen waar dus vervuiling voelbaar was en je bleef daar op kleien kreeg je ook een lichte matte plek/waas. Klei kwam net uit verpakking.
Nu het ergste, ik wou vandaag even de swirls aanpakken.
Met met de lichtste combinatie begonnen.
M80 met zwarte (zachte festool pad) op de festool rotex feq 150+. Meteen zag ik dat dus de m80 na 1 pass zwart werd, direct gestopt en afgeveegt met microfiber> microfiber zwart en test vlak was matter dan de rest =-o .
Dan heb ik een iets grovere witte festool pad genomen met terug de m80> witte pad werd terug zwart en microfiber ook dus, glans van test vlak nog iets matter dan de zwarte fijne pad.
Dus maar even terug de zwarte fijne pad genomen en enkele passe's geprobeerd terug met de m80 om toch iets van glans terug tekrijgen een 3 tal passe's gedaan, terug enorm veel zwart en terug de zelfde glans zoals ik de eerste keer de test spot gedaan had (nog niet goed dus).
Dan de zwarte wafel pad genomen met de step 1 paint cleaner> het probleem blijft, kreeg totaal de glans/reflectie meer zoals ie stond.
Dan maar met de hand even verder gedaan, maar het blijft, test spot met apc ingeneveld, en daarna een laagje m16 op aangebracht met de hand> gele pad werd zwart, en volgens mij heeft de m16 geen schurende werking .
Nu zie en hoor ik jullie denken " ja alles je telkens zwart hebt heb je een single stage/uni lak in de kleur zwart" wel fout het is namelijk een gouden/bronze metallic lak die dus blanke lak heeft.
Wel heb ik vernomen dat de vorige die hem gepolijst heeft riwax gebruikt heeft. maar hoe en wat geen idee.
HELP begin een beetje radeloos te worden.
Alleen met een niet zo leuke ervaring
Het zit zo, enkele weken geleden heb ik een ford mustang van 1964 gekocht, deze is in goede staat alleen de lak.
In 1990 is deze herspoten geweest (gedeeltelijk kleuren, en volledig in de blanke lak) Nu doen zich de volgende problemen voor.
De lak is op sommige plaatsen gekrakeleerd (stukken die enkel met blanke lak herspoten zijn) en begint nu dus ook echt door te barsten en los tekomen als je eraan zou prullen met je nagels.
De wagen was gepolijst voor aflevering, maar stond nog vol swirls en had nog redelijk wat krassen in de blanke lak.
2weken geleden de achterkant al gekleid met last touch en de blauwe meg klei, klei werd niet zwart ofzo, enkel op plaatsen waar dus vervuiling voelbaar was en je bleef daar op kleien kreeg je ook een lichte matte plek/waas. Klei kwam net uit verpakking.
Nu het ergste, ik wou vandaag even de swirls aanpakken.
Met met de lichtste combinatie begonnen.
M80 met zwarte (zachte festool pad) op de festool rotex feq 150+. Meteen zag ik dat dus de m80 na 1 pass zwart werd, direct gestopt en afgeveegt met microfiber> microfiber zwart en test vlak was matter dan de rest =-o .
Dan heb ik een iets grovere witte festool pad genomen met terug de m80> witte pad werd terug zwart en microfiber ook dus, glans van test vlak nog iets matter dan de zwarte fijne pad.
Dus maar even terug de zwarte fijne pad genomen en enkele passe's geprobeerd terug met de m80 om toch iets van glans terug tekrijgen een 3 tal passe's gedaan, terug enorm veel zwart en terug de zelfde glans zoals ik de eerste keer de test spot gedaan had (nog niet goed dus).
Dan de zwarte wafel pad genomen met de step 1 paint cleaner> het probleem blijft, kreeg totaal de glans/reflectie meer zoals ie stond.
Dan maar met de hand even verder gedaan, maar het blijft, test spot met apc ingeneveld, en daarna een laagje m16 op aangebracht met de hand> gele pad werd zwart, en volgens mij heeft de m16 geen schurende werking .
Nu zie en hoor ik jullie denken " ja alles je telkens zwart hebt heb je een single stage/uni lak in de kleur zwart" wel fout het is namelijk een gouden/bronze metallic lak die dus blanke lak heeft.
Wel heb ik vernomen dat de vorige die hem gepolijst heeft riwax gebruikt heeft. maar hoe en wat geen idee.
HELP begin een beetje radeloos te worden.