• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oude pads schoon maken

Ronald1985

Detailing rookie
21 mei 2017
23
15
38
Tijdens het doorzoeken van mijn oude detailvoorraad kwam ik nog wat oude pads tegen.
Deze zijn blijkbaar niet heel best gewassen en bevatten nog wel wat ingedroogde polijstpasta.
Is er aan deze pads nog eer te behalen, of is het verstandiger om ze weg te doen en een setje nieuwe aan te schaffen?

De rode restanten die op de witte pads zitten, zijn trouwens restanten lak van mijn rode carisma. Dit was nog een single stage lak. Deze restanten heb ik er ook nooit uitgekregen.
 

Bijlagen

  • 20170523_173521.jpg
    20170523_173521.jpg
    127,6 KB · Weergaven: 191
Gewoon even onder de kraan met een drup Dreft schoon maken. Daarna in een emmer droogdraaien met de DAP, beginnend op een laag toerental en deze langzaam opvoeren

Overigens heeft de verkleuring van de pad geen invloed op de werking ervan.
 
Eens met hierboven. Zeker eer aan te behalen. Of met verdunde APC reinigen. Altijd goed uitspoelen met water.
Laten drogen met klittenband zijde omhoog, zodat vocht de lijm waarmee klittenband aan schuim zit gelijmd niet belast wordt.
Ik leg ze vaak op de roosters van onze magnetron of vlak op een droogrek. Ik laat ze overigens aan de lucht drogen en dus niet IN de magnetron.
 
Koop een fles Poorboy's World Tornado. Je zult verbaasd staan wat een derrie er nog uit je pads komt.

Het water nadat de pads enkele uren hebben liggen weken. En dat te bedenken dat de pads na de klus schoon zijn gemaakt in de padwasher...

20170518_083553.jpg


20170518_083647.jpg


20170518_085516.jpg


20170518_083850.jpg
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ik heb recent 6 x LC Orbitals 7'' en zo'n 8 Monello foampads in een Grit Guard emmer laten weken. Warm water, 30ml Typhoon erbij en de deksel erop. :p Werkte ook als een malle, haha! XD
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ik doe er flink wat dreft op en laat ze dan in een emmertje met een laagje heet water een half uurtje weken.
Vervolgens onder de lauwwarme kraan uitspoelen tot er geen schuim meer uitkomt.
Daarna met de rug naar boven laten drogen op een droogrek.
Zo blijven ze bij mij na jaren gebruik nog als nieuw...
 
Ik doe er flink wat dreft op en laat ze dan in een emmertje met een laagje heet water een half uurtje weken.
Vervolgens onder de lauwwarme kraan uitspoelen tot er geen schuim meer uitkomt.
Daarna met de rug naar boven laten drogen op een droogrek.
Zo blijven ze bij mij na jaren gebruik nog als nieuw...

Jup, zo doe ik het ook! Weken zoals ik eerder beschreef doe ik eigenlijk alleen als ik echt volgas aan de bak ben geweest. :p
 
Thanks voor de tips! Heb de pads een uurtje laten weken in warm water met een druppeltje dreft en er kwam inderdaad flink wat ellende uit.
De ingedroogde restanten zijn allemaal verdwenen. Die poorboy's Tornado ziet er wel interessant uit.
Ben momenteel bezig met een boodschappenlijstje maken, dus denk dat die er gelijk bij gaat :D
 
@nicknameless zou je dit ook in de padwasher kunnen doen, of in mijn geval in de extractor?
Of misschien in een sprayfles, daarna met water schoon spoelen.
Of heeft dit wel even tijd nodig om los te weken en dus meer bedoeld na de detail alle pads grondig reinigen?
 
Ik gebruik de Tornado in een spray fles, en geef een pad 1 pufje voor ik hem de padwasher in knal.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: mdlange