• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oude sprayers hergebruiken

Lorres

Detailing trainee
9 jul 2016
8
45
29
Ik heb nog een bijna lege fles "HG nare geurtjes weg" staan waar ik mijn DJ detailspray eigenlijk in wil doen. ik vroeg me echter af of dit zomaar kan, stel ik spoel/was deze van binnen met een sopje. krijg ik de boel dan volledig schoon? blijven er geen resten chemicaliën achter in het kunstof van de fles? ik wil natuurlijk voorkomen dat de boel gaat reageren met m'n detailspray of erger nog met interieur of exterieur delen. hoe doen jullie dit?
 
Zelf nog nooit HG Flesjes gebruikt...
Heb zelf altijd nog nieuw in de originele verpakking zitten, behalve de Dodo Juice Clearly Menthol, deze heb ik over gegoten in een nieuwe Monello flesje.
 
  • Leuk
Reactions: Lorres
Het lijkt mij dat het moet kunnen.
Even goed omspoelen met Dreft en goed uitspoelen.
Een dagje goed laten uitdampen zonder dop zodat alles weer goed schoon moet zijn. Heb het zelf ook gedaan.

Collectie TecnhoSpray 2016-11-24.jpg
 
Ah okee, dan ga ik morgen de boel maar gewoon eens goed schoonmaken en dan doe ik het er gewoon in, bedankt!
 
Bij een vorige baan ooit lege flessen 'RVS-olie' met sprayer meegenomen: fles en sprayer apart een paar keer door professionele vaatwasser en vervolgens 3-4 keer opnieuw met water gevuld en via de sprayer leeggespoten net zo lang tot je ook niets meer ruikt van de oorspronkelijke inhoud. Jarenlang gebruikt voor diverse zaken zonder problemen.