• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Overgang van Poorboys Waffle Weave naar Miracle Dryer. Techniek aanpassen?

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Ik overweeg om een Micracle Dryer te bestellen als vervanging voor mijn Poorboys (PB) Waffle Weave, omdat ik vindt dat de PB doek net wat tekort komt in wateropname.

Ik vouw nu de PB doek uit over het dak (en later ook over de motorkap) en "trek" zo het water weg. Voor de rest vouw ik hem en doe zo de zijkanten (deuren e.d.).

Zou ik met een Mirable Dryer hetzelfde kunenn doen als eerder omschreven, of moet ik dan mijn "techniek" echt aanpassen. Voor degenen die een Miracle Dryer gebruiken: maken je echt gebruik van het verschil tussen beide kanten van de doek.

Ik denk overigen niet dat ik de "echte" Miracle Dryer zal bestellen, maar de orginele doek van Carrand.

Zo kan je inderdaad ook met de Carrand te werk gaan. Deppen (wat natuurlijk veiliger is) of slepen, werkt op beide manieren even goed.

Ik gebruik trouwens enkel de lange vezel zijde.

Ik plooi de waffle weave ongeveer in 6,dan wrijf ik het water allemaal weg.
en dan met de andere 5 stukjes wrijf ik droog.
Als je auto mooi in de wax staat is dat geen probleem.