• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Overstap naar Poorboys

Skip

Detailing addict
3 nov 2008
69
52
Hallo,

Momenteel gebruik ik het 5-stappen plan van Mequairs.
Step 1, 2 en 3.
Nu wil ik graag iets krachtigers en daar bij ben ik er al uit dat ik de Poorboys lijn wil gaan gebruiken.
Stel, dat ik dus als stap 1 Poorboys SSR 1 of 2 gebruik. Kan ik dan verder gaan met Mequiars step 2 en 3? Of mis ik dan nog een schakel?
Tevens lees ik wel eens dat je, als je SSR 2.5 gebruikt, je moet nabewerken. Is dit nabewerken dan mogelijk met step 2 en 3 van Mequiars?

Alvast bedankt voor de reacties.

Met de SSR serie moet je het anders zien. de hoger het getal des te zwaarder het spul..

Dus SSR1 is stuk lichter dan SSR2.5 en moet je dus na SSR2.5 nabewerken met misschien 2 en dan 1 of alleen 1 en eventueel wat met de Professional Polish

hallo SSR serie is een polisch om lichte swirls (krassen) te verwijderen,en om goede resultaten te verkrijgen alleen machinaal te gebruiken,meestal bepaalt dan ook nog de pad keuze het resultaat,3-2,5-2 zijn de zwaarste deze moet je altijd nabewerken,gebruik je alleen SSR 1 dan zou je in jouw geval de polish nr 2 en de was nr3 van M kunnen gebruiken

sucses simon

Dus Na SSR1, gewoon verder met step 2 en 3.
Na SSR 2 of 2,5, nabewerken met 1 en dan nog step 2 en 3?
En als ik black hole er bij haal? Dan kan ik step 2 ook laten vervallen?
Ik poets trouwens met een PEX 400 AE van Bosch.
Heb een witte, een zwarte en een rode pad.

SSR zwaar --> licht = SSR2,5 met witte pad, daarna SSR1 op witte of zwarte pad, daarna blackhole op (schone) zwarte pad, en afsluiten met een wax (indien vloeibare wax op rode pad).

Vergeet meg step 1 t/m 3, en welkom in de wereld van echt effectieve middelen....:party

Stel als ik een wagen wil doen met lichte swirls, klopt mijn volgorde dan?

SSR1 op een witte pad of zwarte pad
Smartpolish op een zwarte pad of groene pad
PB's Black Hole op een zwarte pad
Smartwax met de hand of op een rode / concorse pad

En als de wagen zware krassen heeft, kan je dan bvb SSR2.5 op de oranje of witte gebruiken met erna het bovenstaande?

Ah ok Tim dus in dit geval, mijn wagen, is het misschien beter om na de Black hole de Smartwax sealant en de Smartconcours te gebruiken?

En bij vriendin, vader en broer hun auto (lichtere kleuren van wagens), zonder de glaze te werken en de Smartwax na de Smartpolish aan te brengen?

Ik heb een passend kado bij je bestelling gedaan, probeer die maar eens ;)

Op lichte auto's kan je wel een glaze doen, maar het effect ervan is minder dramatisch.

Tim zei:
Ik heb een passend kado bij je bestelling gedaan, probeer die maar eens ;)

Op lichte auto's kan je wel een glaze doen, maar het effect ervan is minder dramatisch.

Ow coool een cadeautje :D me like cadeautjes hihi ... :) Thanks Tim...

Want als deze productjes van Smartwax opzijn, ga ik even te rade bij jou voor misschien in de plaats wat Poorboy's producten... Zoals je mij in die PM al als tip gaf, maar ik toen de bestelling al had doorgegeven :(

Veel goedkoper als ik je site zo rondneus, en krijgt allemaal goede commentaar :$

hehe zonet de online factuur gekregen met verzendnummer, en daar stond het SUPER cadeautje op... Thanks Tim, ga hem zeker uitproberen!!!!!