• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Overtollige lak verwijderen?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik heb nu 4 jaar mijn auto en erger me al een hele tijd aan een kras op het portier die door de vorige eigenaar is opgevuld. Je voelt een soort lijn wat te dik is opgevuld. Onderop zie je ook een klein lopertje van een druppel lak.

Nu ben ik druk aan het wetsanden met gritt 2500 papier van 3M. Met krasjes gaat dit prima, maar om het overtollige lak te verwijderen schiet niet niet op. Momenteel voel je de randen van de kras nog heel erg en krijg ik het niet echt weg.

Iemand die weet hoe je dit eenvoudiger kan verwijderen?

Foto's
IMAG0472.jpg

IMAG0473.jpg

IMAG0474.jpg

IMAG0478.jpg
 
Ik heb gelukkig wat lak om het bij te werken, maar het liefst ga je er niet doorheen. Hele tijd op bezig geweest maar minimaal verschil. De kloof in het midden heb ik opgevuld met lak dat ziet er al goed uit
 
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

FScraper497525-2.jpg


De-Nibber-Short-Guide.jpg


Beschrijving:
• Doelgericht toppen van stofkorrels door lichte radius van de voorste meskant
• Vlakschaven door platte zijkanten
• Scherpe snijkant door omlopende holle slijping
• om ingesloten lakdeeltjes en oneffenheden heel precies te verwijderen
• van hardmetaal
• met koord

Vrij prijzig, € 58,40 ex btw -> € 69.50 inclusief btw
 
nicknameless zei:
Beschrijving:
Doelgericht toppen van stofkorrels door lichte radius van de voorste meskant
• Vlakschaven door platte zijkanten
• Scherpe snijkant door omlopende holle slijping
• om ingesloten lakdeeltjes en oneffenheden heel precies te verwijderen
• van hardmetaal
• met koord


Een lange opgevulde kras hiermee behandelen? Ik weet het zo net nog niet :weetniet
 
Ik denk dat dat niet echt wil met zo blokje. Ik gebruik nu de 3M 2500 gritt schuurschijfjes, maar misschien moet ik toch eens kijken of ik nog wat sterkers kan krijgen. De kras is nu opgevuld, een beetje opgevuld maar het lijkt nu gewoon op een sloot die gevult is.

IMG-20120715-WA0010.jpg

De randen zin nog niet weer gepolisjt vandaar dat je een doffe rand ziet.
 
Ik had ook een keer gelezen dat nagellak remover zonder aceton de klus ook zou kunnen klaren, als dat lukt hoef je tenminste niet met wetsanden aan de gang te gaan.
 
Haal je met nagellak remover niet alle vers aangebrachte lak weer weg? :weetniet
Je zou misschien wel met nagellak remover of aceton kunnen proberen om de nu teveel aangebrachte lak weg te halen en dan zelf opnieuw opvullen op de juiste manier.
 
Snelle veeg met thinner zou ook kunnen helpen...
In mijn ervaring is tiplak (zelfs wanneer volledig uitgehard) zachter dan blanke lak, dus met een beetje beleid zou dit een oplossing kunnen zijn?
 
grandscenicman zei:
of ipv grover wetsanden : afplakken en het teveel aan lak wegsnijden met een breekmles oid. :weetniet

(heel voorzichtig uiteraard...)
Dat is exact wat de Denibber dus doet ;)
 
Plak voelermaatje aan weerszijde van de verhoging en verwijder hobbel met scheermesje.
Rasierklinge_cropped.jpg

Wel een vers scheermesje, anders heb je kans op ongelijk afschrapen. Restantje wetsanden. Suc6!
 
@mark1986
een middagje schuren? zo'n klein stukje is minutenwerk!


op de foto ziet het er nu vrij acceptabel uit
is toch een diepe kras geweest

lak verwijderen met 2500 is iets te fijn, met 1500 gaat 't stuk sneller en dan pas met 2500