• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Overzicht Lake Country 5,5" en 6,5" pads

Peter A3 TDI

Detailing rookie
15 mei 2008
599
0
Om de keuze voor de juiste Lake Country pad te vermakkelijken heb ik een overzicht gemaakt van alle 5,5" en 6,5" Lake Country foam pads uit het assortiment van Carclean.com. Deze pads zijn alle geschikt voor de DAP500 en andere D/A machines.
Hiervoor heb ik de informatie gebruikt van Carclean.com en de site van Lake Country.

LC%20pads%20overzicht_Page_1.jpg


Ook kan je het overzicht (als PDF) downloaden door op onderstaande link te klikken:
LC pad overzicht als PDF bestand

Mochten hierover nog vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik dat graag, zodat ik het overzicht kan verbeteren!

EDIT: Ik wil bij de groene heavy pad als kanttekening maken dat deze soms opmerkbaar verrassende en hinderlijke resultaten kan opleveren. Door zijn grove textuur kan die behoorlijk wat marring veroorzaken (zeker bij harde lakken), daarom kan je soms beter voor de oranje pad kiezen! :EDIT

Groeten,
Peter
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
ParaNoya zei:
Ik haalde deze info van hier:

Klik

Zal denk wel overeenkomen met jouw lijstje?

Die kende ik nog niet!
Overigens moet men met de kleur Groen opletten aangezien hier een "light" versie in is en een "heavy" versie!! Die zie je in de engelstalige beschrijvingen niet terug!
 
hey jongens, misschien is dit een stomme vraag, maar als ik ga t driestappenplan van megs toepassen met de hand.

paint cleaner, polish, en dan wax.

iemand heeft me de pads van lake country aanbevolen, maar welke kleur moet ik bij welke stap gebruiken.
 
Dat ligt aan de staat van de lak en de hardheid van de lak.
Maar paint cleaner met wit of oranje, polish en wax met rood. Als het om de handpads gaat machine pads polish zwart
 
het gaat om een donkerblauwe golf 4 met veel swirls en krassen. ik heb weleens gehoord dat deze een harde lak heeft.
waarschijnlijk zal ik handmatig toch geen optimaal resultaat behalen
 
tamer zei:
het gaat om een donkerblauwe golf 4 met veel swirls en krassen. ik heb weleens gehoord dat deze een harde lak heeft.
waarschijnlijk zal ik handmatig toch geen optimaal resultaat behalen

Handmatig zul je niet veel resultaat gaan bereiken. Zeker niet bij harde VAG lak.
 
Misschien een domme vraag maar zijn alle LC pads nou voorzien van een velcro klittenband zijde? In de webshop zie ik het er eigenlijk niet bijstaan..
 
Nog een vraagje dan maar... Dan kan ik mn bestelling ten minste afronden :D

Ik wil met de DAP de volgende stappen doen alleen kom ik niet echt tot een besluit wat betreft de te kiezen pads;

SSR 2,5 (light orange/heavy green?)
SSR 1 (white?)
Blackhole (black/blue?)
EX-P (??)

Iemand met een idee hierover? Ik weet dat het ook te maken heeft met de harheid van je lak en staat ervan wat swirls betreft. Maarja..