• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ozon lucht reiniger

neeb

Detailing trainee
29 mrt 2013
13
47
hi allemaal wie heeft hier ervaring met ozon lucht reineger wat is het beter kopen of huren en warom het apratuur is zo duur want ik heb op internet gezocht de prijzen duur en behandelen is ook duur
vriendelijk groet
 
Ozon generator werkt prima. Ik heb een aantal keren rooklucht en hondenlucht op die manier verwijderd. Tenzij je het heel vaak wilt doen, kun je prima zo'n apparaat huren bij de Borent oid.

Er is echter wel een maar. Je MOET het interieur vóór gebruik reinigen. Dus kunststof delen reinigen met APC, stoffen bekleding en tapijt insprayen met APC en daarna met extractor goed schoonspoelen, laten drogen en dan 12-15 uur de ozon generator er in. Daarna kunsstof afnemen met een vochtige doek.

reinig je het interieur voor gebruik van de ozon generator niet grondig, dan wordt het wel beter, maar komt de nare lucht na verloop toch weer terug.
 
Overigens: ozon (O3) is behoorlijk ongezond, dus als je dat gedaan hebt, de lucht eerst goed weg laten trekken voor je gaat rijden. (Ozon is niet stabiel, dus als het apparaat uitstaat, verdwijnt het langzamerhand vanzelf, anders even de auto 'door laten waaien' als je klaar bent.
 
Apparaat zelf is niet duur, het ozon middel wat erin zit maakt het duur. Heb 1,5 jaar gelden een gehuurd bij bo rent en voor 95% was alle rook geur uit mij pas aangekochte auto verdwenen de overige 5 is in de tussen tijd ook weg.
 
hi allemaal bedankt voor het infromatie wat kost eigenlijk so een ozon apparaat :-D:-",
 
Je koopt er al 1 vanaf €270.- in de btw

Het doorwaaien wat cordoba aanhaalt is bij dat apparaat niet echt nodig. Hij neutraliseert de ozon grotendeels weer naar "normale"lucht

@schippers
Over welk middel heb jij het?

In mijn beleving zet het apparaat zelf nogsteeds de zuurstof (02) om in ozon (03)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
H@RM;n387684 zei:
Je koopt er al 1 vanaf €270.- in de btw Het doorwaaien wat cordoba aanhaalt is bij dat apparaat niet echt nodig. Hij neutraliseert de ozon grotendeels weer naar "normale"lucht @schippers Over welk middel heb jij het? In mijn beleving zet het apparaat zelf nogsteeds de zuurstof (02) om in ozon (03)
Dat werd mij verteld bij bo rent.
 
Ik heb een maand of drie geleden onderstaande gehuurd bij BoRent om een enorm stinkende Fiat 500 te ontdoen van rooklucht. Matten vervangen voor nwe exemplaren en stoelen + hemelbekleding met de extractor gereinigd. Apparaat er een uurtje of 10 in laten staan en toen was de rooklucht verdwenen. Vervolgens uurtje of 10 laten luchten met beide portieren open. De eerste paar dagen ruik je de ozongeur nog, maar de was al snel weer verdwenen. De rooklucht was helemaal verdwenen.

Ik geloof overigens niet in een ozongenerator die de ozon weer neutraliseert naar gewone lucht. Overal lees je immers dat je na de behandeling goed moet luchten.

Zoals hierboven al gemeld is het wel een must om je interieur vooraf te reinigen met een extractor anders komt de geur na de ozon-behandeling langzaam maar zeker weer terug.

IMG_5313.JPG
 
hi allemaal bedankt voor het duidelijk uitleg met foto:)^, wat is het beter via chineese site bestellen of hier in Nederland kopen :-D
 
Ik weet niet wat dat Bo Rent ding doet.

Die ik heb, heeft neutralisatie in het programma zitten
 
En om ff de knuppel in het hoenderhok te gooien; je hebt helemaal geen ozogenerator nodig om de rooklucht te verwijderen.

Ik heb mijn wagen (bruin van de rooklucht toen ik hem kocht) met een extractor gereinigd en toen was 80% van de geur weg. Maar uit de ventilatieroosters kwam nog steeds die iritante rooklucht bij warm weer. Dus toen een HG busje interieur reininger (spray moet je in je auto aanzetten met de ventilatie op recirculeren) erin en nu is alle geur weg!
 
Dan heb jij geluk gehad Wittereus, want dat is zeker niet altijd het geval. BIj de Fiat 500 die ik heb behandeld was uitsluitend gebruik van een extractor zeker niet voldoende. Daarnaast heb ik ook nog de matten en het intieurfilter vervangen + busje interieur reiniger erop los gelaten en de auto zo'n 48u gelucht. De rooklucht bleeft nog immer aanwezig. Na gebruik van de ozongenerator was het pas helemaal weg. Denk dat er ook wel wat verschil zit in een auto waar zo nu en dan is gerookt en een auto waarin 3 jaar lang een half pakje per dag is weggestoomd.
 
Ik ken de ozonlucht van cleaning apparatuur in laboratoria, maar chloor is echt iets anders. Na een blikseminslag, kun je ook even ozon ruiken: door de elektrische lading van de bliksem ontstaat ook ozon. Het is een zeer typische lucht, maar ik zou niet weten hoe ik 'm moet omschrijven.

Overigens valt ozon na enige tijd vanzelf chemisch uit elkaar: het is onder normale omstandigheden niet chemisch stabiel.
 
  • Leuk
Reactions: Jos911