• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ozongenerator

GTI-EDITION230

Detailing guru
3 aug 2010
405
150
Nijverdal
Ik ben mij aan het oriënteren naar een Ozongenerator maar ik zie hier op het forum niet veel informatie of het is niet erg actueel meer. Ik denk dat de markt ook steeds veranderd. Nu is mijn vraag welke gebruiken jullie ? En hoeveel capaciteit moet de generator hebben? Ik wil er wel zelf een aanschaffen.
 
Zijn in wezen simpele dingen die op twee elektroden zodanig hoge spanning hebben dat er Ozon ontstaat
Ozon is agressief, dus niet teveel en niet te vaak. Ook niet als je denkt er het gat mee te dichten ...

Capaciteit van apparaat is dus niet zo'n item, meeste voldoen voor een auto.
Ga je een grote ruimte doen, dan is het wat anders en gaat het ook flink kosten
 
  • Leuk
Reactions: GTI-EDITION230
Oké dat maakt de keuze al wat eenvoudiger. Ik las ook ergens dat er een levensduur van een bepaald aantal uur op zit .Dit zal wel te maken hebben met de afname van de sterkte van de elektroden . Verder zie ik ook veel prijsverschil .
 
Voor in een auto (gesloten ruimte) gebruik je de eenvoudige versie; hoge spanning twee open elektroden
Voor diverse toepassingen (water in vijvers etc) zijn er die via slangen werken
Dan tast de Ozon ook de slangen etc aan. Dus hoe simpeler, hoe beter.
Timer is wel handig anders moet je zelf zo opletten.
 
  • Leuk
Reactions: GTI-EDITION230