• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ozy stelt zich voor

Ozy

Detailing chief
17 sep 2014
252
100
Hoi allemaal,
Ik kom uit IJmuiden en mijn nickname is Ozy, ik rijd geen bijzondere auto, gewoon een Daihatsu een soort brommer op vier wielen maar vind het hele detailing-gedoe enorm leuk. Een geslaagde weekenddag is je spullen bij elkaar zoeken en beginnen, heel chill.
Het forum heb ik een tijdje gevolgd om wat technieken en kennis te spieken, eerst begonnen met wassen, kleien, polijsten (op de hand) en waxen. Sinds de zomer heb ik de DAP900 powerpack aangeschaft: wat een feest! Intussen toch wel een eerbiedwaardige verzameling aangelegd: wassen met BTBM, foam moet ik nog kopen, heb net een FM10 gekocht, polijsten op de hand met Autoglym, met de DAP en Monello-spullen, wax ’s zomers Natty’s red, winter Collinite 845, Gyeon Tire, Poorboys APC en nog wat voor rubbers en professional polish. Een vriendin was bereid om detailing-vloeistof uit de USA mee te nemen maar ik mag hier geen namen noemen.
Omdat ik natuurlijk niet mijn eigen laklaag constant kan gaan polijsten zijn er gelukkig familie en vrienden die heel graag mij op hun auto loslaten J
Oh ja en als ik toevallig iemands avatar heb gebruikt, stuur even een bericht, ik had deze van het internet geplukt, maar misschien heeft iemand anders ‘m eerder geplukt.
Carclean: ik zou heel graag een clinic wetsanding willen doen om door te gaan naar de next level.
conv_2916.webp

Hey Ozy,

Welkom op het forum!

Tof dat je de stap naar hebt gezet naar wat serieuzer detailen. Ik zie dat je al een leuke verzameling begint op te bouwen en kan je vertellen dat je deze nog wel wat groter zal maken, haha!

Ook zie ik dat je al behoorlijk ver vooruit denkt. Je hebt het al over wetsanding, hihihi. Dit is niet ''de next level'', maar een paar leveltjes verder!

Die detail-vloeistof... huh..? (Meguiars?)

Ik ben sinds mei dit jaar ook begonnen met detailing op een wat hoger niveau en ondanks de ''vele'' ervaringen tot nu toe weet ik dat mijn kennis alleen nog maar een basis vormt. Ik heb tot op heden nog maar zo'n 10 auto's in de boeken staan van bekenden en vreemden, maar loop elke keer tegen wat nieuws om in te verdiepen. Het forum is dan ook dé manier om buiten je eigen ervaringen om ook te leren.

Veel plezier!

Greetz

Dank je wel Quantoxx! Vleoistof is een ontzettend maf flesje van Gary Dean, het mooie is dat je het ontzettend moet verdunnen en heel breed toepasbaar, het werkt perfect met kleien en ook in een spuitfles om even wat vlekjes weg te vegen en vogelpoep. Je kunt er mee wassen maar dat doe ik niet ik ben er een beetje zuinig mee, USA ligt niet om de hoek.
Als je met polijsten goed weet waar je mee bezig bent, dan zou je toch ook met de juiste techniek en grids moeten kunnen wetsanden??! Trouwens dit mag ik op een auto van een ander uitproberen, hahaha.

Hey Ozy,

Lijkt sterk op een detailerspray. Een voorbeeld hiervan is de Poorboys Spray&Wipe die ook veelzijdig is.

Ozy;n433957 zei:
Als je met polijsten goed weet waar je mee bezig bent, dan zou je toch ook met de juiste techniek en grids moeten kunnen wetsanden?
Dat klopt, maar voordat we dit weten en kunnen zijn we flink wat stappen verder. En wat bedoel je met ''grids''?

Tof dat je het op de auto van een ander mag proberen, maar onthoud goed dat dit veeel verder gaat als machinaal polijsten met een DAP.

Greetz

dat is dus mijn a-technische kant... ,met grids bedoelde ik het 'schuurpapier' welke graad je moet gebruiken enzo. Ja, het is inderdaad een detailspray!

Ooooh, op die fiets!

Jah, als we de juiste techniek met de juiste korrel gebruiken om te wetsanden, zijn we aan het wetsanden... Maar met een DAP, een pad en wat compound kunnen we ook polijsten.

Zegt nog niet dat we het daadwerkelijk kunnen, haha!

In ieder geval, Have Fun op het forum!

Greetz

precies, ik bedoel grit.
Het is wel zo dat als je hiermee bezig bent, iedere auto in de file gaat zitten bekijken zo van dat ziet er niet uit... vooral als het een supermooi, gestroomlijnd model is en allemaal remstof-troepjes en vieze dorpels hebben

• Leuk
Reacties: Jansen
Welkom Ozy.
Je hebt al een mooie collectie opgebouwd, en zal hoogstwaarschijnlijk binnen niet al te lange tijd worden uitgebreid schat ik in.
Dat je een Daihatsu rijdt is toch niks mis mee, zolang jij er tevreden mee bent is het goed, niet iedereen kan een exclusieve ride kopen.....dan was het ook niet meer exclusief, toch?
Bij detailen gaat het tenslotte om het resultaat!

• Leuk
Reacties: Ozy en Jansen