"Wie A zegt moet ook B zeggen", dus vooruit maar dan....B ! MW? Ja, B-MW, Bimmer mag ook, Touring ook, 5 en een kwartje kan ook nog, zwart metallic ook? .... mwoah....bijna, maar dat wordt ie wel weer
Na het detailgebeuren aan de Carrera 4s mocht het natuurlijk niet zo zijn dat er aan de andere kant van de garage een ranzige auto staat te schimmelen. Dus wederom vandaag een retourtje Naarden gedaan voor deel II van deze eindejaarsafsluiter.
De Bimmer in kwestie was er flink aan toe. Los van het feit dat ie een keer goed gewassen moest worden werd ik flink benauwd van de hoeveelheid lakdefecten die zo'n rijdende koelkast met zich mee kan brengen, maar daarover later meer.
Gezien de enorme mate van vervuiling besloten om een zeer uitgebreid wasprogramma te doen. Begonnen met het uitmesten van de wielranden en kasten. Met de hoeveelheid zand die hier uit kwam zetten zou je per direct de grachten van Naarden-vesting kunnen volstorten. Ongekend gewoon wat hier een hoeveelheid uit kwam vallen!
Nadat alle wielranden goed waren uitgespoten en deze een verfrissend spraytje hadden ontvangen van het flesje APC, over gegaan op het foamen van de auto. Een 1:1:1 mix van SSF:APC:water was zeer welkom. Dit zorgde voor een goede hoeveelheid schuim en had tevens het begin van wat een grondige reiniging van het lakwerk moest worden.
Het 2-tone effect op de 5-serie is naar mijn idee niet echt een daverend succes, wel leuk om even te kijken hoe het staat
Toen dit alles een minuut of 10 had zitten soppen aan de haal geweest met de HD-reiniger. Complete auto grondig afgespoten en hierna direct overgegaan van het wassen volgens de standaard normen en waarden: 2-emmertjes, een microfiber spons/mitt en een goede shampoo.
Nadat de Bimmer ontdaan was van z'n zeeprestanten en hij enigszins de bibbers begon te krijgen, heb ik 'm maar weer gauw naar binnen gedaan. Een rondje kleien met de Dodo Gentle gray en de Meg's Last Touch bleek in het bijzonder voor de zijschermen en achterbumper een verademing.
Vervolgens was het tijd voor de familie Flex en DAP, maar eerst nog even een rondje lakdiktes doen. Geen abnormale verschillen kunnen constateren, gemiddelde waardes zo rond de 120 a 130 um. Prima dus.
De testspot op de motorkap wees uit dat er vandaag gewerkt ging worden met de Menzerna Intensiv Polish op een oranje pad, gevolgd door de 205 van Meg's op een groene pad. Grappig, want een witte pad leek me net ff een tikkie "too much", en zwart was me net iets te soft (de lichte hologrammen die oranje achterliet bleven toch nog iets zichtbaar).
De motorkap had een paar lelijke defecten: oppervlakkige krassen en een paar goede birddrops.
Voor "het plaatje" even een mini 50/50 aangelegd. Foto 2 laat links van het plakband het resultaat van de volledige bewerking zien, de rest van de kap nog niks:
Natuurlijk waren de swirls en fijne krassen ook weer in alle hoedanigheid aanwezig:
Maar met een beetje van het 1 op meneer Flex en een beetje van het ander op mevrouw DAP, zorgde dat na verloop van tijd voor een vertrouwd beeld zoals wij dat graag zien:
De Bimmer had t.h.v. z'n linkeroog op het zijscherm een hele vervelende kras/schaafplek ontvangen:
En ook hier zorgde de M&M's weer voor een 100% correctie:
Goed, toen het dak... Bij nadere inspectie aan weerszijde zonk het lood me aardig in de pantoffels. Ik had geen idee hoe deze ellende tot stand was gekomen. Het leek er op of een stel zeemeeuwen elkaar had getwitterd om collectief naar Naarden te vliegen en allemaal even een flinke bolus te deponeren op het dak van deze Bimmer :auw
Ben aardig wat birddrops tegengekomen maar het dak van deze Bimmer staat wat mij betreft met stip op 1 van de schijtlijst top 20!
Over lijst gesproken, op radio Veronica startte op dat moment nummer 203 van de 80's en 90's lijst top 590. Hoe toepasselijk en motiverend was het nummer Mission Impossible dan ook...
Met 2 hits IP op oranje en daarna een hit 205 op groen bleken zelfs de hardnekkigste meeuwenflatsen voltooid verleden tijd:
En dan gaat opeens alles zoals het hoort 8) De Bimmer werd vervolgens keurig afgewerkt aan weerskanten, en ontving het volledige pakket uit de flessen Black Hole, EX-P, en een final finishlaagje Collinite 915.
Toen ook de raampjes van binnen en van buiten weer ontdaan waren van alles wat daar niet op thuis hoorde was het tijd om de Bimmer gedag te zeggen en hem op te leveren:
De garage werd ontdaan van alles wat met detailen te maken had en belandde weer op de achterbank van de cabrio.
Nog heel even m'n eigen vooruit opgesmukt, en nadat er afscheid was genomen van de eigenaren weer in oostelijke richting gereden.
Met een moe maar voldaan gevoel is de Mission Impossible dus toch possible geworden
2009 zit erop, laat 2010 maar komen, ik ben er meer dan klaar voor! 10..., 9..., 8..., 7.....
Greetz,
P@
Na het detailgebeuren aan de Carrera 4s mocht het natuurlijk niet zo zijn dat er aan de andere kant van de garage een ranzige auto staat te schimmelen. Dus wederom vandaag een retourtje Naarden gedaan voor deel II van deze eindejaarsafsluiter.
De Bimmer in kwestie was er flink aan toe. Los van het feit dat ie een keer goed gewassen moest worden werd ik flink benauwd van de hoeveelheid lakdefecten die zo'n rijdende koelkast met zich mee kan brengen, maar daarover later meer.
Gezien de enorme mate van vervuiling besloten om een zeer uitgebreid wasprogramma te doen. Begonnen met het uitmesten van de wielranden en kasten. Met de hoeveelheid zand die hier uit kwam zetten zou je per direct de grachten van Naarden-vesting kunnen volstorten. Ongekend gewoon wat hier een hoeveelheid uit kwam vallen!
Nadat alle wielranden goed waren uitgespoten en deze een verfrissend spraytje hadden ontvangen van het flesje APC, over gegaan op het foamen van de auto. Een 1:1:1 mix van SSF:APC:water was zeer welkom. Dit zorgde voor een goede hoeveelheid schuim en had tevens het begin van wat een grondige reiniging van het lakwerk moest worden.
Het 2-tone effect op de 5-serie is naar mijn idee niet echt een daverend succes, wel leuk om even te kijken hoe het staat
Toen dit alles een minuut of 10 had zitten soppen aan de haal geweest met de HD-reiniger. Complete auto grondig afgespoten en hierna direct overgegaan van het wassen volgens de standaard normen en waarden: 2-emmertjes, een microfiber spons/mitt en een goede shampoo.
Nadat de Bimmer ontdaan was van z'n zeeprestanten en hij enigszins de bibbers begon te krijgen, heb ik 'm maar weer gauw naar binnen gedaan. Een rondje kleien met de Dodo Gentle gray en de Meg's Last Touch bleek in het bijzonder voor de zijschermen en achterbumper een verademing.
Vervolgens was het tijd voor de familie Flex en DAP, maar eerst nog even een rondje lakdiktes doen. Geen abnormale verschillen kunnen constateren, gemiddelde waardes zo rond de 120 a 130 um. Prima dus.
De testspot op de motorkap wees uit dat er vandaag gewerkt ging worden met de Menzerna Intensiv Polish op een oranje pad, gevolgd door de 205 van Meg's op een groene pad. Grappig, want een witte pad leek me net ff een tikkie "too much", en zwart was me net iets te soft (de lichte hologrammen die oranje achterliet bleven toch nog iets zichtbaar).
De motorkap had een paar lelijke defecten: oppervlakkige krassen en een paar goede birddrops.
Voor "het plaatje" even een mini 50/50 aangelegd. Foto 2 laat links van het plakband het resultaat van de volledige bewerking zien, de rest van de kap nog niks:
Natuurlijk waren de swirls en fijne krassen ook weer in alle hoedanigheid aanwezig:
Maar met een beetje van het 1 op meneer Flex en een beetje van het ander op mevrouw DAP, zorgde dat na verloop van tijd voor een vertrouwd beeld zoals wij dat graag zien:
De Bimmer had t.h.v. z'n linkeroog op het zijscherm een hele vervelende kras/schaafplek ontvangen:
En ook hier zorgde de M&M's weer voor een 100% correctie:
Goed, toen het dak... Bij nadere inspectie aan weerszijde zonk het lood me aardig in de pantoffels. Ik had geen idee hoe deze ellende tot stand was gekomen. Het leek er op of een stel zeemeeuwen elkaar had getwitterd om collectief naar Naarden te vliegen en allemaal even een flinke bolus te deponeren op het dak van deze Bimmer :auw
Ben aardig wat birddrops tegengekomen maar het dak van deze Bimmer staat wat mij betreft met stip op 1 van de schijtlijst top 20!
Over lijst gesproken, op radio Veronica startte op dat moment nummer 203 van de 80's en 90's lijst top 590. Hoe toepasselijk en motiverend was het nummer Mission Impossible dan ook...
Met 2 hits IP op oranje en daarna een hit 205 op groen bleken zelfs de hardnekkigste meeuwenflatsen voltooid verleden tijd:
En dan gaat opeens alles zoals het hoort 8) De Bimmer werd vervolgens keurig afgewerkt aan weerskanten, en ontving het volledige pakket uit de flessen Black Hole, EX-P, en een final finishlaagje Collinite 915.
Toen ook de raampjes van binnen en van buiten weer ontdaan waren van alles wat daar niet op thuis hoorde was het tijd om de Bimmer gedag te zeggen en hem op te leveren:
De garage werd ontdaan van alles wat met detailen te maken had en belandde weer op de achterbank van de cabrio.
Nog heel even m'n eigen vooruit opgesmukt, en nadat er afscheid was genomen van de eigenaren weer in oostelijke richting gereden.
Met een moe maar voldaan gevoel is de Mission Impossible dus toch possible geworden
2009 zit erop, laat 2010 maar komen, ik ben er meer dan klaar voor! 10..., 9..., 8..., 7.....
Greetz,
P@