• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Paars wolletje is niet meer!

ichigo_doux

Detailing trainee
18 jan 2012
4
47
Zo, dit weekend de wagen eens goed onder handen genomen, is naar het einde toe m'n paarse wol toch stuk gegaan zeker :s

33c6dzd.webp


Ik heb geen idee waarom, want heb er op gelet om geregeld pauzes te nemen zodat alles weer even kon afkoelen... Ik had wel al gehoord van de gele en oranje pads die dit probleem wel eens konden hebben, blijkbaar dus ook de paarse?
 
Vervelend! Ik heb geen idee hoelang een pad dient mee te gaan maar ik kan me voorstellen dat ze na een wagen of wat vervangen moeten worden.

Hoor de problemen welke er zijn/waren met de oranje pad ben ik uit nieuwsgierigheid gaan kijken hoe warm het nou wordt na polijsten. Ik heb de temperatuur opgenomen na het polijsten van de motorkap. Apparaat uitgezet, pad losgehaald naar de voordeur gelopen, en heb de temperatuur gemeten. Deze was bij de eerste meting 118 graden. Een seconde of 15 later (telefoon uit zak, foto maken etc) was de tempratuur al flink gezakt. Er werd een temperatuur van 108 aangegeven en voordat mijn iphone had scherp gesteld was de temp onder de 100 graden.

Ik zie op mijn pad trouwens ook dat het lijm in het midden los gaat laten. Deze pad komt overigens NIET bij Carclean vandaan.

Wat ik wil zeggen is dat de pad veel warmer wordt dan je verwacht bij (normaal) gebruik.

C7923825-4E52-4B77-931F-C5603C2CFC07-130-0000000D0B78AB43_zpsc236ccc2.webp
 
Ik ben nu aan mijn 3e paarse wolletje toe en heb hier al heel wat kunst en vliegwerk mee uitgevoerd. Dit heeft zich bij mij nog niet voor gedaan. Hebben ze misschien lang in de zon liggen wachten op gebruik? Dat de lijm wellicht al wat zachter is geworden?
 
Dat kan inderdaad misschien een oorzaak geweest zijn sjOertum! hebben idd even aan de kant gelegen eer ik ze gebruikt heb!

@verlengsnoer: Wauw ik wist dat een pad warm kon worden, maar deze temperaturen zijn idd heel hoog! Blijkt toch maar weer eens hoe belangrijk het is je materiaal geregeld te laten afkoelen...
 
PJ van Dodojuice haalde dit nog op zaterdag bij mij aan.
Volgens hem is dit probleem voornamelijk aanwezig, wanneer er op een random DA wordt gewerkt.
Bij een geforceerde DA, of rotary zal het niet zo snel gebeuren en het heeft meer te maken met de wringende beweging die een Random DA maakt.
 
Gister een nieuwe gele pad binnen 5 minuten kapot. Pad is vorig jaar bij carclean gekocht. Het pad probleem moet toch echt eens opgelost worden.
 
@verlengsnoer: als de lijm al merkbaar begint los te komen in het midden zou ik hem niet meer gebruiken. Met 1 of 2 panelen vliegt die er af, dat kan je jezelf beter besparen ;-) Als het eenmal is begonnen gaat het straks veel sneller... (maar is inderdaad erg warm zeg!)
 
Maak je hem ook om de 3/4 hits weer schoon? Heb wel eens gelezen dat de pad helemaal volloopt met het polijstmiddel. Waardoor er een onnodig hoge wrijving ontstaat en de pad losschiet.
 
Ik spoel de wollen pads per paneel schoon, en bij de motorkap en het dak soms wel 2 of 3 keer na bijna iedere hit. Hij loopt inderdaad snel vol, vooral als hij wat ouder is en de haartjes korter worden.
 
Idd zo gaat dat goed met APC!

Ik maak de pad elk 'deel' van de wagen schoon, dus na een deur, na het dak (zou wat sneller mogen tussendoor denk ik).


Ik denk dat ik gewoon pech heb gehad omdat het ook wel warm was. Door al deze omstandigheden (warm, misschien te lang doorgegaan) kan zoiets dus loskomen :)