• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads al stuk

albert

Detailing rookie
1 feb 2010
132
0
Ik heb al een paar pads die eruit zien of ze versleten zijn ! is dit normaal?? ik heb monello en meguiars. een monellopad waar ik autoglym super resin polish mee uitsmeer, en een meguiarspad waar ik glas polish van autoglym voor gebruik. is dit normaal?? de pad voor glas is 6 keer gebruikt, en de pad voor autoglym polish 4 keer.. ik bewaar de pads in een doosje die altijd een stukje open staat voor verluchting....

bewaardoosje.webp

pads-1.webp

pads-2.webp

Dan is dat je probleem!!!

In sommige producten zitten oplosmiddelen die er voor zorgen dat het foam opgevreten wordt... Met dit als gevolg.

daarom dus waarschijnlijk..
die linkse, wat voor meuk zit daar allemaal op man? ik hoop toch dat je die niet meer gebruikt voor het koetswerk?

albert zei:
zijn nog niet gewassen!!

Ja halloooooo.... :!

Vergeet niet dat in de produkten die gebruikt worden, chemicaliën zitten. Deze kunnen de padjes aantasten.

Wijze tip, voortaan na elk gebruik wassen, eventueel eerst met een drup dreft onder de kraan en daarna in de wasmachine bij de rest van de doeken, pads enz.

Op 40 graden, ZONDER wasverzachter en het liefst met vloeibaar wasmiddel.

aron225 zei:
daarom dus waarschijnlijk..
die linkse, wat voor meuk zit daar allemaal op man? ik hoop toch dat je die niet meer gebruikt voor het koetswerk?
die linkse is voor glaswerk te doen

gewoon alle 5 (ondertussen 4) gewoon even met dreft schoonmaken, goed uitspoelen, en de rest van je padjes zijn weer als nieuw..
degene van srp, is klaar voor de vuilnisbak..

wel mooi spul he? srp:ja

aron225 zei:
gewoon alle 5 (ondertussen 4) gewoon even met dreft schoonmaken, goed uitspoelen, en de rest van je padjes zijn weer als nieuw..
degene van srp, is klaar voor de vuilnisbak..

wel mooi spul he? srp:ja
Gaan we doen, en ga er toch nieuwe bestellen volgende keer,, srp is echt goed spul ja,, :-)^

bestel dan direct een waxje erbij (als budget dit toe laat), de sealant van srp houdt niet zo lang, en zodra de sealant uitgewerkt is, ben je ook de ingebouwde glaze en fillers kwijt.

aron225 zei:
bestel dan direct een waxje erbij (als budget dit toe laat), de sealant van srp houdt niet zo lang, en zodra de sealant uitgewerkt is, ben je ook de ingebouwde glaze en fillers kwijt.
dat heb ik allemaal al hoor :lol , budget is totaal geen probleem voor mij,, mijn winkelkar is goed gevuld , en er zit een Polishing Power DAP500 V2 Raffini Starterspakket bij,, de euro's gaan binnenkort weer rollen..:jippie

Na gebruik idd de pads altijd goed uitwassen..

In sommige producten zitten som echt agressieve dingen en die vreten heel de pad op :) Zoals Rain-x :)

Gelukkig dat zo een foampad's 2x niets kosten :)

Moet je de ProVison maar eens niet uitspoelen en wegleggen >>> jammie, jammie, jammie denken de aanwezige monstertjes, dat is lekker :)
( jip, ook ik ben wel eens een eikeltje en zie iets over het hoofd )

mk-us zei:
Moet je de ProVison maar eens niet uitspoelen en wegleggen >>> jammie, jammie, jammie denken de aanwezige monstertjes, dat is lekker :)
( jip, ook ik ben wel eens een eikeltje en zie iets over het hoofd )

+1

Ook ik heb zo een padje lekker laten oppeuzelen door provison. Ach ze zijn betaalbaar

Haha, ik was laatst ook bezig met provision op een meguiars pad. Had het gevoel dat de pad onder mijn vingers vandaan smolt zo slap werd hij :P

Na een grote poetsbeurt gewoon alle doeken in de wasmachine en de pads in een netje bij elkaar er ook bij.
Een 1/4 potje wasmiddel en ongeveer 10 ml APC in een apart potje en een goeie scheut azijn in het wasverzachtervak.
wassen op 40° op een zijdezacht programma en alles is terug spic&span

Is al wel een oud topic eigenlijk, zag het wat te laat na
het reeds plaatsen van het bericht.

Dan toch maar mijn bericht plaatsen.:-"
Bijna dezelfde post als onder het topic "Regelmaat pads wassen" maar goed.

Hand pads of pads met Velcro voor machinaal?

Zowieso de pads schoonmaken met Dreft en water, daarna
indien van toepassing, droogdraaien op de DAP.

Beginnen met stand 1 van je af en
even voor een paar seconden de snelheid opvoeren.

Zo zijn de pads het snelste droog te krijgen.
Leg ze nog wel even twee dagen te drogen
zodat het weer er niet in kan komen.