• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

pads/doeken hergebruiken zelfde onderdelen?

p0nt

Detailing trainee
27 mrt 2013
53
37
Eigenlijk een hele simpele vraag, markeren jullie de pads en doeken zodat je deze voor elke zelfde klus gebruikt of worden ze na het wassen random ingezet voor de volgende wasbeurt?

Ik was ze goed uit en wanneer ik er eentje nodig heb pak ik degene die bovenop ligt. Wel maak ik onderscheid tussen doeken voor schoon en vuil werk. Velgen, deursponningen etc hebben dus een setje eigen doeken. De rest wordt random gebruikt.

Een deel van de doeken gebruik ik steeds voor dezelfde producten. Door de kleur en formaat kan ik ze uit elkaar houden, en door dat steeds hetzelfde te houden, is het ook makkelijker onthouden voor mezelf. Voor het uitbuffen van Black Hole gebruik bijvoorbeeld de Piccolo Nero doek, en voor het uitbuffen van de Ex-P de Peluche Bianco doek. Door dat steeds hetzelfde te doen, wordt het een soort routine, en loop je minder kans dat je op een gegeven moment als je van het ene naar het andere paneel gaat, de verkeerde doek pakt.

Bij pads is de keuze al voor een groot deel bepaald door de hardheid/stevigheid van de pad, en bovendien is het slim om een andere kleur pad te gebruiken dan het middel dat je verwerkt: dat maakt de kans dat je teveel product gebruikt kleiner, omdat je beter ziet hoeveel product er nog in je pad zit.

Voor klusjes die ik niet standaard doe, heb ik nog een serie doeken, die ik wel eens wissel van product, afhankelijk van waar ik ze voor nodig heb.

Eenzelfde doek, gebruik ik normaal dus wel voor hetzelfde middel, maar niet altijd voor dezelfde onderdelen van de auto.

De meeste doeken gebruik ik door elkaar, heb wel een aantal goedkope mf-doekjes voor vieze klusjes (onder de motorkap, uitlaat e.d.) en twee mf-doeken voor de velgen en een aparte droogdoek. Polijstpads hangt af van welke combi gewenst is op de lak, hoewel ik drie zwarte heb die allemaal een eigen "functie" hebben (Monello Finale, PBW Pro. Polish, PBW Black Hole). Foamhandpads hebben een aantal gemarkeerd voor een wax in het bijzonder, ook een aantal voor de velgen en de rest gebruik ik willekeurig.