• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

pads eerste gebruik

67peter

Detailing trainee
4 jul 2017
12
45
57
's-Gravenzande
Vandaag dus voor het eerst de dap 900 gebruikt met monello pads en polish
De polish 3 kleine druppeltjes op de pad gedaan en dappen
Lees ik later hier ergens op het forum dat ik ze eerst nat had moeten maken met een klein beetje dreft

Waarom is dat ?
En ik ben niet tevreden over het resultaat, de lak voelt nog steeds ruw (auto is gekleid)
Of heeft het er mee te maken dat ik de pads niet nat gemaakt heb
 
Dat gaat niet aan het nat maken met Dreft liggen. Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt.

Ik zou eerst eens wat stappenplannen lezen en wat diverse filmpjes kijken over hoe de machine te bedienen.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Als je auto nog ruw aanvoelt, voor of na het polijsten dan heb je niet genoeg voorwerk gedaan. Als je begint met polijsten moet de auto babykontje glad zijn. Dit doe je door goed te klei-en, pre-washen en wassen.
 
  • Leuk
Reactions: Dieter en tembaco
Hihihih.. :p Bij het polijsten de pad nat maken en wat Dreft erbij? Wil je ze schoonmaken tijdens het polijsten ofso? :D

Na de handwas en kleien met de lak toch wel swaffelbaar zijn, hoor! Als je dan ook nog polijst, nou... NOU! ... Ja, dan is het nóg gladder. :p

Zelfs al zou je auto best wel vies zijn en je zou meteen gaan polijsten, dan moet de lak nadien wel glad zijn. Er gaat dus iets niet helemaal lekker en ik zou toch nog even wat gaan verdiepen in de stof. :p
 
Een pufje detailing spray of pad conditioner op de pads voor een hit is wel altijd aan te raden. Het is beter een beetje glijmiddel te hebben ipv met een kurkdroge pad over de lak te gaan draaien. Je kan de pad ook primen, maar een beetje vochtig maken met bovenstaande voldoet prima.

Voor alle duidelijkheid; Vochtig bedoel ik licht verneveld. De pad moet niet zeiknat zijn dat het polijstmiddel tegen het plafond vliegt.
 
wanneer de auto gekleid is moet die al glad aanvoelen hoor.
Eventueel verder kleien tot hij glad is.
Indien je niet kleid, zou die na polijsten sowieso glad moeten zijn.
Ik vermoed dat je niet genoeg druk zet op je machine, waardoor je eigenlijk weinig polijst.
Mijn gedacht met de info die je geeft ;)

Beetje meer druk zetten en eventueel wat trager bewegen?
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx