• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads

Polo444

Detailing addict
5 apr 2015
144
65
Ik heb altijd de Monello pads gehad.
Zijn er nog andere pads om het aan mij aan te raden. Golf 7 lak.
 
Pads kunnen qua advies machine afhankelijk zijn. Bovendien zul je ook een testspot moeten maken om te weten wat werkt. Ik gok erop dat de Golf 7 lak welleens keihard zou kunnen zijn.
Scholl sandwich spiderpads icm Scholl S3/S20 om correctie te verkrijgen.
Scholl paars icm bv S17 of S20 voor medium harde lak.
Finishen met Scholl oranje polishing pads icm S30 of Monello finale.

Hier zou ik als eerste naar kijken bv maar nogmaals een testspot moet uitwijzen wat werkt.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Ik vind zelf de monello lijn enorm duurzaam. Ze slijten amper als je ze goed behandeld.

Scholl pads slijten wel harder heb ik ervaren. Vooral de witte spider pad gaat maar een auto of 2 mee. De paarse gaat opzich prima. Corrigeert goed in combinatie met de s3. Wel liet de zwarte achterkant los op een gegeven moment.
 
Ik heb zelf ook (hele) goede ervaringen met de Lake Country Orbital HD pads, die gebruik ik op mijn Rupes. Ze zijn ontworpen voor machines met een grotere uitslag, maar ik vind ze op een dap ook fijn werken. Die pads zijn ook erg slijtvast en worden niet snel te warm.

Als de Monello pads je goed bevallen, zou ik ze gewoon blijven gebruiken. Of misschien eens kijken voor een Scholl spiderpad zoals @Ric325i zegt.
 
2 auto's met een spiderpad is wel heel erg extreem. Ik zal haast zeggen dat er dan iets mis is met je werkwijze.

Maar ze slijten wel wat sneller dan de Monello pads.

Ik ben een groot fan van de paarse Scholl pads. Ook hier lees ik vaker van, dat mensen klagen dat ze snel stuk gaan. Maar ik heb ik geen last van.
 
De Scholl Sandwich Spiderpads slijten idd wat harder maar vergeet niet dat je met deze pads ook wat hardere lak goed kan corrigeren bv icm S3 dus het is ook logisch dat ze wat hard slijten.
Verder heb ik (ook) de gehele lijn Scholl pads welke goed heel blijven bij mij zelfs op mijn Rupes machines.
@Dieter noemde ze al maar de Lake Country HD pads zijn ook erg fijn en slijtvast. Gemaakt voor hoge uitslag machines maar draaien uiteraard ook goed op een DAP.
Monello pads (gebruik ik weinig) blijven bij mij persoonlijk wel heel maar als ik om me heen kijk bij anderen imploderen ze ook weleens.
 
Eventjes hier mijn vraag droppen. Hopelijk is het goed. Ik zit te kijken om Scholl pads te bestellen. Nu zie ik dat er een 145mm formaat is en een 85mm. Kun je de 85mm gebruiken op een Dap 900v3? Dus met de backingplate van 89mm? De 145mm paars compound, de paarse spiderpad en de blauwe spiderpad + de orange polishingpad staan al in mijn mandje. Het gaat om een pakket dap900v3 3 staps met S3, S17 en S30 dat ik wil gaan aanschaffen. Dus welke 85mm pads zou ik best nog kunnen aanschaffen dan en werkt dit dus met de kleinste backingplate? Bestel ik eventueel nog kleinere backingplate erbij? De zwart witte spiderpad heb ik voorlopig nog niet nodig. Ik ben beginner hier dus denk dat deze 3 stapspolijst pakket meer dan voldoende is... graag jullie meningen en goede adviezen!
 
Een 85mm pad op een 89 mm bp. Kans is erg groot dat de pad dus kleiner is, iets wat je niet wilt. in dit geval zul je een 75-80 mm bp moeten aanschaffen of een 95-100 mm pad moeten kopen
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Een 85mm pad op een 89 mm bp. Kans is erg groot dat de pad dus kleiner is, iets wat je niet wilt. in dit geval zul je een 75-80 mm bp moeten aanschaffen of een 95-100 mm pad moeten kopen
Super bedankt voor het antwoord! Noob vraag voor jullie, maar wil gewoon zeker zijn dat ik het van de eerste keer deftig doe. Bedankt!
 
@M3fan Bij Scholl hebben ze hun pads een beetje gemaakt op basis van de bigfoot machines. Daarom is de kleine precies de juiste maat voor de Rupes mini, en de grotere weer net juist voor de 15.

De plate die je bij de DAP krijgt is net iets te groot helaas, is zou het dan ook niet aanraden.

Daarintegen verkoopt cc een backingplate van flexipads van 2 7/8 (even uit het hoofd) deze is wel perfect voor die pads. Deze kost niet de wereld, dus misschien het overwegen waard.

Ik heb deze tenminste wel altijd gebruikt, omdat de kleinere pads net iets meer verschil maken met de grote (duh) maar vooral net iets fijner werkt op bumpers en dergelijke.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
@M3fan Bij Scholl hebben ze hun pads een beetje gemaakt op basis van de bigfoot machines. Daarom is de kleine precies de juiste maat voor de Rupes mini, en de grotere weer net juist voor de 15.

De plate die je bij de DAP krijgt is net iets te groot helaas, is zou het dan ook niet aanraden.

Daarintegen verkoopt cc een backingplate van flexipads van 2 7/8 (even uit het hoofd) deze is wel perfect voor die pads. Deze kost niet de wereld, dus misschien het overwegen waard.

Ik heb deze tenminste wel altijd gebruikt, omdat de kleinere pads net iets meer verschil maken met de grote (duh) maar vooral net iets fijner werkt op bumpers en dergelijke.

De kleinere pads wil ik inderdaad om op de bumpers te gaan werken. Ook de zijlijsten aan de vensters zou wel makkelijker gaan alsook de stijlen van de auto. De Rupes pads van 100mm was ik ook aant overwegen maar dan ben ik voorlopig wat verloren welke combinatie kleur + polijstmiddel ik moet gaan gebruiken. Dus vandaar liever dan bij Scholl blijven en een kleinere backingplate bij bestellen. Ik zat zelf te denken aan deze. Deze is compatibel met een Dap 900v3? Backingplate 75mm van Scholl? Schroefdraad m14?
scholl_concepts_rotary_backing_plate_75mm_1.jpg
 
@M3fan - Ah, ik heb die kleine soft-plate ook. Hier draai ik de 3,5'' Monello pads op. :D Wanneer jouw backingplate-maat enkele millimeters kleiner is dan de pad-maat, dan zal de Backingplate groter zijn als het velcro én de pad zelf. Hij steekt dus zelfs uit buiten je pad. Dat is verder niet zo erg als je uitkijkt, maar de velcro van de plate zal ook gaan schuren/snijden in de pad wanneer je wat drukt op de machine en ze tegen elkaar komen.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
@Zluytr:
Dus jij gebruikt de kleinere pads meer dan de 145mm?
Geen probleem, ik help graag!

Ik gebruik beide pads. De modernere auto's hebben veel hoeken, vouwen en bollingen. (Of hoe je het wil noemen) daardoor pak je met een grotere pad, en zeker met een grotere uitslag niet alles lekker mee.

Dus voor het beste resultaat gebruik ik verschillende maten pads. (En machines)
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
@M3fan - Ah, ik heb die kleine soft-plate ook. Hier draai ik de 3,5'' Monello pads op. :D Wanneer jouw backingplate-maat enkele millimeters kleiner is dan de pad-maat, dan zal de Backingplate groter zijn als het velcro én de pad zelf. Hij steekt dus zelfs uit buiten je pad. Dat is verder niet zo erg als je uitkijkt, maar de velcro van de plate zal ook gaan schuren/snijden in de pad wanneer je wat drukt op de machine en ze tegen elkaar komen.
Top. Bedankt voor de uitleg! Wel gelukkig dacht ik dus goed om het niet zo te laten en te proberen. Ik ben al beginner en dan zo willen werken is vragen om problemen. Dus beter ineens goed inlezen en goed starten. Dus ik kies de veilige weg en dus een kleinere bp of grotere pads:) Echt top om hier zoveel hulp en uitleg te krijgen. Ik kan mij voorstellen dat jullie al tientallen keren dezelfde vragen beantwoordt hebben.., om duidelijk te zijn; de Dap is nog niet besteld. Ik wil eerst nog eens rustig een goed stappenplan opstellen en advies vragen. Ik heb op de SDD de monello FARO besteld, dus zal dan eerst eens de lak goed inspecteren. Ik twijfel nog tss een 2staps Dap Scholl pakket of 3 staps. Ik denk dat 2 staps op zich voldoende zou moeten zijn ( Scholl S3 en S30 om af te schalen) . Waar ik mij dan wel nog beetje zorgen over maak is dat ik als beginneling geen perfecte finish zou verkrijgen met de S30. Een binnenlocatie heb ik ondertussen wel, maar dan zou het moeten gebeuren in de eerste week van september,
 
Geen probleem, ik help graag!

Ik gebruik beide pads. De modernere auto's hebben veel hoeken, vouwen en bollingen. (Of hoe je het wil noemen) daardoor pak je met een grotere pad, en zeker met een grotere uitslag niet alles lekker mee.

Dus voor het beste resultaat gebruik ik verschillende maten pads. (En machines)

Jij had ook een BMW dacht ik hè? Zijn die vouwen op een F31 een groot probleem als beginner? Vooral de motorkap lijkt mij een uitdaging en de zijdeuren?