• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

paint cleaner vraagje

nano

Detailing trainee
16 mei 2014
160
30
Hallo, ik vroeg me af welk product jullie aanraden om handmatig te gebruiken als paint cleaner op mijn titanium zilver bmw? Moet ik daarna de auto ontvetten?

Ik vind zelf Poorboys prof polish wel fijn . Er zijn ook wel een hoop liefhebbers van Dodo juice lime prime maar die heb ik persoonlijk nog nooit gebruikt. Hierna hoef je de auto niet te ontvetten . De lime prime bevat ook gelijk een glaze namelijk.

Was naar pb prof polish aan het kijken en lime prime plus.. :-) heb ook wat swirls dus denk dat lpp mss het beste gaat zijn of niet? Heb ik hier een pad met cutting factor voor nodig om aan te brengen heb een zwarte en een gele.. bedankt voor je antwoord! Wou afwerken met exp na paint cleaner

Ik heb zowel LP als LP+. Behalve de glaze is het grote verschil tussen LP en Profpolish dat LP ook korrels bevat en LP+ bevat grotere dan gewone LP. Naar mijn bescheiden mening zal je geen verschil merken tussen beide als je dit met de hand gaat verwerken. Enige verschil wat ik zag is dat plus iets donkerder is dan de gewone.

Voor een cleaner geef ik de voorkeur aan mf pads. Bijvoorbeeld de disco duo's van monello of de polish applicator van Dodo.

Oh ok bedankt tonie heb de lime prime besteld en disc duo pads heb ik hier nog liggen als ik het goed heb moet je het gewoon even inwerken en dan afnemen? Merk jij veel verschil met standtijd van je wax?

Dus Wassen btbm Klei megs Lime prime disc duo Sealant exp Wax diamond white Mis ik dan iets?

Je mist niks, maar persoonlijk zou ik de Ex-P lekker laten voor wat die is. Twee lagen diamond white is in mijn ogen net zo duurzaam of misschien wel duurzamer dan exp met diamond white. Ik ben zelf dan ook van mening dat een glaze weinig doet voor de standtijd van je wax, dus geen zorgen wat mij betreft, maar er zijn genoeg mensen die zich er wel druk om maken. Ik vind zelf overigens 'Flake pop' het belangrijkste en probeer daarom op mijn eigen auto dit soort producten te vermijden. Vorig jaar het dak van mn auto in de wax gezet na afnemen met Prep en de motorkap voorbehandeld met Tripple. Twee laagjes Sherbet Fizz en een half jaar verder geen verschil in standtijd en dat terwijl Bouncers zelf een standtijd van 4 maanden geeft.

LP bevat korrels en daarom is er geen sprake van 'gewoon even inwerken', mag wel een klein beetje spierkracht bij (meer dan bij bijvoorbeeld Tripple), goed inwerken, maar er moet nog wel een klein beetje residu overblijven. LP hoeft niet te curen of wat dan ook, dus (na elke sectie) gelijk met de doek erachteraan. En daarna kan je gelijk waxen.

Succes!

Ok bedankt voor de uitleg hè morgen komt lp aan dan zal ik het morgen postten Hoe het is gegaan

58ba634a0905bbddec5cedb0063607bb.webp
Is goed gelukt :-)