• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pakkie stelt zich voor

Pakkie

Detailing addict
30 jul 2013
287
68
51
Na het nodige op dit forum gelezen te hebben, vond ik het toch eens tijd om me voor te stellen aangezien ik ongetwijfeld nog wat vragen zal gaan stellen. Pakkie is 39 jaar, momenteel nog woonachtig bij vriendinlief in Oosterhout, maar dat wordt binnen nu en een maand in mijn eigen huis in Helmond. Net zoals vele anderen hier ben ik "een beetje gek" van auto's. In de afgelopen jaren heb ik aardig wat variatie gehad in mijn wagenpark zoals daar waren een Opel Speedster en een Porsche 911 Turbo. Daarnaast rij ik graag op de Nürburgring in Duitsland en heb daarover ook een site met allerlei informatie over de Ring, maar ook verslagen van mijn bezoeken en mijn auto-historie kun je daar vinden: ring-world.nl

Eigenlijk wil ik al jaren eens kijken of het detailen ook een hobby is die mij bevalt. Dit forum heeft mijn enthousiasme in ieder geval aardig aangewakkerd dus ik ga er binnenkort echt maar eens mee aan de slag. Sinds 1,5 jaar heb ik een MX-5 in bezit en de rode lak is uiteraard wat gevoeliger voor verkleuring als vele andere kleuren. Ik zie het dan ook als een uitdaging om e.e.a. weer een mooie glans te geven. Zodra ik daar mee klaar ben, kan ik me uitleven op mijn andere auto's en waarschijnlijk zal de Swift van mijn vriendin daarna ook wel een keer aan de beurt komen. Hier wat fotootjes van hetgeen ik nu rij:

BMW X5 3.0d:
IMG_3998.webp

Mazda MX-5:
IMG_3084.webp

BMW 535 voor op het circuit:
spa.webp

Peugeot 205 GTi 16V voor op het circuit:
lv1.webp

Welkom!
Geen autohandelaar toevallig van beroep? :)

Waarom je een 911 Turbo weg hebt gedaan begrijp ik niet (ligt aan mij hoor hahaha)
Veel lees en detailplezier!

Nee, geen autohandelaar van beroep :)

911 Turbo is destijds weg gegaan bij aanschaf van een groter huis. Daar moest het nodige aan verbouwd worden. De 911 turbo was toen de vierde auto en op dat moment kies ik toch liever voor een investering in het huis ipv een 911 :)

Ik vind 1 auto en 1 huis al voldoende haha :-d
Zeer begrijpelijk!

(had ook 2 auto's een Porsche 944S2 erbij ooit naast een ibiza cupra)

Tijd voor een update aangezien de X5 er helaas niet meer is..... Afgelopen zomer op Corsica hadden we de pech dat een tegenligger de bocht afsneed. Die dwaas kwam met 4 wielen op mijn weghelft in rechter bocht de hoek omzeilen. Ik reed volledig rechts en heb hem nooit kunnen zien dus zonder te remmen met 50 km/u op elkaar. Met zijn linker voorkant zat hij bij mij exact in het midden. Front volledig in elkaar, airbags eruit maar op dat moment ben je toch wel blij met je stevige X5 waardoor we zonder letsel uitstapten. Hadden wij op een motor gezeten dan had ik dit waarschijnlijk niet getypt.....

Corsica2.webp
Corsica.webp
QUOTE]

Schadebedrag lag met nieuwe onderdelen rond de 11k€ dus t-loss. De nieuwe X5 is qua aanschafprijs nog fors en hij schrijft jaarlijks nog aanzienlijk af dus daar had ik geen zin in. Op naar de andere kant: low-budget :) Velen geloven het niet, maar het is toch echt zo: voor minder dan 1.000€ heb ik onderstaande V70 gekocht. Met de heerlijk roffelende 5 cylinder onder de kap en werkende airco en cruise-control heb ik inmiddels alweer 3.000 probleemloze km afgelegd. Uiteraard krijgt ook deze V70 binnenkort een detailbehandeling. De extractor is er al doorheen geweest met een bak zwart water waar je u tegen zegt.

Bij aankoop:
badge.webp

Na wat modificaties zoals velgen en achterspoiler:
velg6.webp

spoiler12.webp

Dat is even mooi kl*te van die X5... Maar net wat je zegt: fijn dat iedereen er zonder letsel vanaf is gekomen! Je hebt neem ik aan wel alles verzekerd gehad?

Praat me daar niet over Joos [:diablo]
De waarde van het wrak heb ik inmiddels ontvangen maar ik wacht nog steeds op de aanvulling tot de restwaarde door mijn verzekeringsmij. Dat ligt niet zozeer aan mijn verzekeringsmij maar wel aan de tegenpartij. De foto's en de situatieschets op het door beide partijen ondertekende schadeformulier spreken boekdelen, maar in de toelichting heeft de tegenpartij aangegeven dat ook ik niet volledig op mijn weghelft reed. Dat is onzin en mijn verzekeringsmij deelt mijn visie, maar met een buitenlandse partij duurt afhandeling tergend lang. Ik wacht dus nog steeds op zo'n 8.000€. Ik had mijn X5 WA verzekerd (verschil met all-risk was wel heeel groot per mnd) en daarom moet ik er op wachten. Bij all-risk had ik mijn Euro's al gehad. Geduld is een schone zaak zal ik maar denken

Schrijf je reactie...

Vergelijkbare onderwerpen