• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Panoramisch dak ford s max - welke behandeling mag?

mysticwizard

Detailing trainee
30 nov 2021
40
40
Ik ga binnenkort onze Ford S max detailen. Bedoeling is van de de wagen te kleien, 2 staps polijsten en te waxen. De wagen beschikt over een panoramisch dak en vraag af welke behandeling ik het dak mag geven?Kleien wellicht wel maar wat mag polijsten (finishing stap, af rejuvenate) en waxen? Aan te raden of beter niet?
 
Kleien kan zeker, hierna het glas goed afnemen met een reiniger en voorbereiden met bv. Gyeon prep of iets gelijkaardigs. Glas kan je ook een beschermlaagje geven, ook hier zijn veel keuzes in.
Polijsten doe je met een speciale glaspolijstpasta en een bijhorende pad bedoelt voor glas, dit is dus anders dan waarmee je lak gaat polijsten. Zelf zou ik het je niet aanraden als je het nog niet gedaan hebt. Je kan wel als alternatief kiezen voor bv. Autoglym glass polish en dit met de hand verwerken op het glas.
 
Thx. Heel domme vraag van mij…
Ik heb ook de nanolex ultra glass sealant in huis wat ik er gewoon kan opdoen na kleien en ontvetten. Polijsten met een glas polish lijkt niet direct nodig, het dak lijkt zeer beperkt bekrast te zijn. Thx!
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ookal is het glas niet bekrast. Zeker een rondje gaan polijsten. Dan haal je ook alle vervuiling en kalkvlekken eruit.
Krassen ga je never nooit eruit polijsten in glas. Daar heb je ander materiaal voor nodig.
Na het polijsten, ontvetten en dan beschermen met een sealant.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Pano dakje is vaak wel gevoelig voor kalkvlekken etc. Toen ik de eerste keer m'n open dakje van de 4GC gepolijst had met een vilt-pad en AutoGlym GlassPolish zag ik wel verschil. Super helder! Toen alle ramen en voorruit ook gedaan. Glasspolish gaat ook goed op een heavy cut pad.