• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Parkeerschade beide portieren

Giacomo

Detailing chief
18 aug 2016
66
75
Leeuwarden
Gisteren na twee uren lekker waterskiën ij Sneek tref ik mijn auto aan met meerdere krassen verspreid over de bestuurderskant. Uiteraard heeft de hufter met de parkeerskills van een schildpad zijn gegevens niet achtergelaten. Nu is de vraag, zijn deze krassen zelf nog op te lossen dmv polijsten?
 

Bijlagen

  • IMG_20170716_173335.jpg
    IMG_20170716_173335.jpg
    253 KB · Weergaven: 460
  • IMG_20170716_173328.jpg
    IMG_20170716_173328.jpg
    208,7 KB · Weergaven: 448
Altijd leuk, dit soort dingen.

Het is van een foto lastig te zeggen, maar ik denk dat dit wel een stuk minder opvallend is te krijgen of zelfs weg. :) Kwestie van proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Giacomo
Balen man! Vaak blijft er ook lak achter van de auto van de dader. Dit is uiteraard op te lossen door deze lak te verwijderen. Wat er dan overblijft zijn de krassen.

Een mooie test vind ik altijd het nat maken van je lak. Verdwijnen de krassen onder de waterfilm, dan weet je dat er een forse verbetering is te behalen met polijsten. Blijf je de krassen zien onder de waterfilm, dan zit er niets anders op dan een respray.

Succes!
 
Heb zojuist met een spray water er op gespoten. Het wordt dan wel minder zichtbaar maar niet geheel onzichtbaar, ik hoop dat dat al een goed genoeg teken is. Ik. Ben in het bezit van een Dap dus proberen kan sowieso geen kwaad denk ik. Bedankt voor de hulp tot zover!
 
Ik zou het inderdaad met de DAP proberen. Baat het niet, dan schaad het niet! Heb zo over de gehele lengte van de wagen een kras minder zichtbaar gemaakt. Initieel zag je deze heel goed... na het polijsten moet je echt al vanuit de juiste hoek zien, wil je deze nog opmerken. Ze is niet volledig weg, maar dus nog amper zichtbaar. Ik had er een filmpje van, maar
Is niet echt duidelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Giacomo
Mooi resultaat, alleen spijtig dat je je kunsten moet bovenhalen, omdat een ander niet geeft om andermans zaken! Nog een geluk dat je kennis van zaken en materiaal hebt... anders sta je daar mooi.
 
Niet de beste foto's maar ben zelf tevreden met het resultaat. Het meeste is weg gegaan en het beetje dat er nog zit kun je alleen zien als je er met je neus bovenop zit.

Welke stappen (polijstmiddelen, pads...) heb je gebruikt om de krassen zo goed als helemaal weg te krijgen? Prima resultaat trouwens!
 
Welke stappen (polijstmiddelen, pads...) heb je gebruikt om de krassen zo goed als helemaal weg te krijgen? Prima resultaat trouwens!

Ik ben begonnen met een oranje pad en mezzo. Dit gaf helaas nog niet het gewenste resultaat dus heb ik daarna een gele pad gebruikt in combinatie met S3. Na 1 hit was er al een grote correctie zichtbaar, na 2 hits was ik helemaal tevreden. Vervolgens nog een hit met zwarte pad en finale.

Dit is pas de 2e keer dat ik m'n DAP heb gebruikt dus ben erg blij dat het zo goed is uitgepakt!

Mooi resultaat, alleen spijtig dat je je kunsten moet bovenhalen, omdat een ander niet geeft om andermans zaken! Nog een geluk dat je kennis van zaken en materiaal hebt... anders sta je daar mooi.

Ja de frustratie zat niet zozeer in het feit dat je tegen m'n auto aan rijdt met parkeren, een foutje kan gebeuren. Maar laat dan op z'n minst een briefje achter zodat we samen een oplossing kunnen verzinnen.

Maar ja geluk bij een ongeluk dat mijn auto de pechvogel was en ik in het bezit ben van het benodigde materiaal, de kennis nog niet zozeer maar dit is ook weer een les geweest, haha.
 
Laatst bewerkt:
En, zat er ook nog lak van de dader op?