• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

parkeerschade (deukjes) uitdeuken??

Jackie

Detailing addict
17 mei 2009
62
52
Goedemiddag,

Gisteren heb ik uit een auto een paar kleine deukjes uit de portier gehaald!!

Naar mij idee is het aardig gegaan maar het laatste beetje van de deukje kreeg ik er niet uit. Wie kan mij wat tips een trucjes aanleren.

Ik ben alsvolgt te werk gegaan. Ik heb eerst de binnenkleding verwijderd daarna ben ik met de achterkant van een schroevendraaier ligt drukkend over de bobbel heen gewreven.

Zo heb ik een groot gedeelte van de deuk weg gekregen maar het laatste stukje van de bobbel lukt mij niet om het eruit te gewreven. Ik ben namelijk bang dat ik te harddruk en dat er inplaats van een deukje er een bobbel ontstaat dan ben ik verder van huis omdat je een bobbel veel beter ziet dan een deukje.

Mijn vraag aan jullie is wie ervaring heeft met deze manier van uitdeuken en kan mij wat tips geven.

Alvast bedankt,


jackie:D
 
Ik heb wel eens gehoord dat je eerst een beetje met een fohn de boel wat warmer kan maken, en dan met een pollepel te werk gaan. Zelf nooit gezien of gedaan, maar je zou het kunnen proberen...:)
 
Dat heb ik al geprobeerd, maar dat werkt niet. Het eerste stuk van de deuk geen perfect, maar dat laatste kuiltje wil maar niet lukken:(
 
Ik heb er een keer bij staan kijken toen ze een deukje uit het plaatwerk aan het wrijven waren. De uitdeuker maakte het deukje eerst groter om een beter resultaat te krijgen. Het was een pitje en hij maakte er een bolvormig deukje van. Het resultaat was super. Het deukje was helemaal weg. Het is overigens niet leuk om iemand met een hamertje bezig te zien op je auto. Gevoelsmatig was mijn eerste reactie een rechtse hoek op de kaak. (ben verder niet agressief).
 
Oke, dat wist ik niet, inderdaad het is helemaal niet leuk om te zien dat de deuk in de auto eerst groter wordt, maar als het eind resultaat maar goed is:D

Jammer dat hier niemand ervaring ermee heeft het lijkt mij echt geweldig als je de techniek zou beheersen.

:)
 
Kijk even op Youtube en vul " paintless dent repair " in bij de "zoek" functie.
Je zal zien dat dit echt een vak apart is , niet te geloven welke schade's deze vakmensen weer tiptop in iorde maken !:ja
 
LB zei:
Ik heb er een keer bij staan kijken toen ze een deukje uit het plaatwerk aan het wrijven waren. De uitdeuker maakte het deukje eerst groter om een beter resultaat te krijgen. Het was een pitje en hij maakte er een bolvormig deukje van. Het resultaat was super. Het deukje was helemaal weg. Het is overigens niet leuk om iemand met een hamertje bezig te zien op je auto. Gevoelsmatig was mijn eerste reactie een rechtse hoek op de kaak. (ben verder niet agressief).

Ik kreeg ook alle kleuren wanneer ik die persoon met een hamertje op de lak zag beginnen kloppen terwijl het aanvankelijk toch over een deukje ging.
 
ik ben hier nu een paar maanden mee aan het oefennen maar kan je vertellen valt niet mee heb een prof set gekocht het is wel erg leuk werk om te doen
heb ook een setje waar je er een element er op lijmt en dan de deuk er uit trekt er mee werkt ook heel goed
gewoon met heel veel geduld en niet met een schroeven draaier aan de gang dat werkt niet je kunt daar geen kracht mee zetten
 
De hamer gebruiken ze, icm een erdalon staafje, om high spots terug te tikken.
Uitdeuken zonder spuiten is inderdaad echt vakmanschap, daar moet je niet aan beginnen als je geen ervaring hebt !
 
Toen ik nog in de autoschade werkte ,deden ze dit werk ook.
Heb het ook wel eens geprobeerd, valt vies tegen in het begin.

Ze wrijven een cirkel om de deuk van groot naar klein./van buiten naar binnen.

Met de chip en slaghamer er op lijmen werk ook erg mooi.

Zo lang de deukjes maar niet te groot zijn
 
geert dr zei:
Kijk even op Youtube en vul " paintless dent repair " in bij de "zoek" functie.
Je zal zien dat dit echt een vak apart is , niet te geloven welke schade's deze vakmensen weer tiptop in iorde maken !:ja

Zo wat filmpjes bekeken... dat is echt vakmanschap; zou ik zelf nooit aan beginnen :ja
 
In 75% van de gevallen kan je het beter door de vakman laten doen. Die hebben de apparatuur en niet onbelangrijk "Feeling" om de deuk te bewerken. Met mazzel lukt het wel eens maar meestal met een :s slechter resultaat
 
Toevallig heeft het bedrijf waar ik nu werk het "Restyle" gebeuren op de markt gezet in Nederland :party:

Is een erg mooi systeem wat ik vaak van dichtbij kan bekijken.
Maar ik zal me er zelf niet zo snel aan wagen ,^^