• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Parkeerschade

WDS

Detailing rookie
21 sep 2018
6
15
Helaas ben ik laatst tegen een geparkeerde auto aangereden.. stom..
Ik vroeg mij af of dit weg te poetsen is?
Bovenste foto zijn wat kleine krasjes. Een aantal waar je nagel achter blijft hangen, een aantal weer waar m'n nagel zo overheen glijdt. Onderste foto is geen diepe kras, meer een soort van schram. Ook hier blijft m'n nagel niet achter hangen.
Hoor graag van jullie!
20180922_075855.jpg
20180922_075841.jpg
 
Een stukje tape ernaast plakken levert betere en handigere foto’s op. Zie het niet echt goed nl. (op telefoon).

Over het algemeen geldt:
Als je nagel er niet achter blijft hangen, goede kans dat je het weg krijgt. Blijft ie wel hangen, krijg je hem misschien minder zichtbaar. Maar weg wordt dan lastig verhaal.

Via zoekfunctie is wel een boel info hierover te vinden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: WDS
Eens met de post hierboven.

Zoals ik het nu kan zien: diepe witte stukjes links op de 2e foto krijg je naar alle waarschijnlijkheid niet weg. Die kan je een beetje bijtippen met lakstift. Rest krijg je grotendeels wel weg.
 
  • Leuk
Reactions: WDS
Probleem is dat de foto's niet goed scherp gesteld zijn, daarom zoals Marcel al aangeeft een stukje tape van contrasterende kleur naast de schade plakken, zodat camera/telefoon scherp stelt op dat contrast en niet op de reflectie in de lak.

Als ik de laatste foto goed interpreteer (brede streep met matte plekken), is dat goed te herstellen met polijsten. Ik ga er vanuit dat de witte puntjes op de foto gewoon vuil betreft. Eerste foto krijg je misschien niet helemaal weg, maar moet je wel veel minder zichtbaar kunnen krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: WDS
Een stukje tape ernaast plakken levert betere en handigere foto’s op. Zie het niet echt goed nl. (op telefoon).

Over het algemeen geldt:
Als je nagel er niet achter blijft hangen, goede kans dat je het weg krijgt. Blijft ie wel hangen, krijg je hem misschien minder zichtbaar. Maar weg wordt dan lastig verhaal.

Via zoekfunctie is wel een boel info hierover te vinden.

Ik heb het eens geprobeerd om een stukje tape ernaast te plakken, helaas is het heel lastig om een duidelijke foto te krijgen.
 
Probleem is dat de foto's niet goed scherp gesteld zijn, daarom zoals Marcel al aangeeft een stukje tape van contrasterende kleur naast de schade plakken, zodat camera/telefoon scherp stelt op dat contrast en niet op de reflectie in de lak.

Als ik de laatste foto goed interpreteer (brede streep met matte plekken), is dat goed te herstellen met polijsten. Ik ga er vanuit dat de witte puntjes op de foto gewoon vuil betreft. Eerste foto krijg je misschien niet helemaal weg, maar moet je wel veel minder zichtbaar kunnen krijgen.

Inderdaad. Die matte streep moet wel aardig weg te werken zijn. Die witte puntjes zijn inderdaad vuil. Krasjes zijn wat lastiger te fotograferen (ook geprobeerd met een stukje tape).
 
Ik heb dit destijds met de middelen uit de standaard DAP500 Power Pack aangepakt die ik toen pas (en speciaal daarvoor) had aangeschaft. Dus met Monello pads en polijstmiddelen. Correctie met gele pad en Veloce en later afgebouwd naar Mezzo. Waarschijnlijk heb ik toen ook een medium (oranje) pad met Mezzo gebruikt, maar dit weet ik niet meer zeker. Afgewerkt met Finale op witte pad. Ik weet nog wel dat ik al te vroeg ben gaan afschalen en daardoor onnodig lang aan het polijsten ben geweest.