• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Patrick's collectie

Patrick dw

Detailing trainee
9 jan 2018
19
25
27
Dit is mijn bescheiden verzameling poets producten en machines.
Foto's van de mitts,doeken, pads houden jullie te goed, heb ook gritguard emmers en een numaic george staan maar om daar nou foto's van te maken haha.
Wat er nog het verlanglijstje staat is een raam en trim coating. voor de rest denk ik dat ik voorlopig wel even vooruit kan.
Ourmv6r.jpg

Van links naar rechts: rupes ibrid nano, rupes LHR75E mini, Rupes LHR19es en de rupes LHR21es.
S1CDBgk.jpg

odw7WWi.jpg

24ccNkg.jpg

kvDtCu2.jpg

04r8kkf.jpg

96kE3zg.jpg

igxYvO6.jpg

PDk9XQt.jpg

iNROIVC.jpg

XOoBCqz.jpg

fY6lzCT.jpg


Patrick
 
Mooie collectie hoor !! Welke polijstmiddel gebruik je het liefst zie toch veel verschillende merken staan :rolleyes:

Welke ik het fijnste vind hangt een beetje af van de lak, maar voor het finishen pak ik vaak de m205.
Vind dat m205 een hele mooie glans geeft en verwerkt heel erg fijn.

Ik denk dat je toch nog wat meer moet kopen...

Ja dat gevoel heb ik ook:p
 
Mooie collectie.
Zelf heb ik ook een paar machines van oa Rupes, alleen Rotary polish?
Beetje apart van Rupes imo...
 
@Zluytr ,sorry bedankt voor de uitleg ik had dat idd zelf kunnen ook bedenken.
Zie je toch terug dat Rupes voorloopt op de rest van de polish fabrikanten.
 
Ik verwacht dat er een ander soort lubricatie middel in de rotary compounds zit omdat het hogere temperaturen te vorduren krijgt. Ik heb de marine G-coarse wel eens geprobeerd te gebruiken op de rotary maar dat is echt na 2 tellen opgedroogd waardoor je er dus niks meer mee kunt.
 
Nu de was gedaan is de doeken, mitts en pads ook maar op de foto gezet.
Als ik alles zo uitgestald zie is het meer dan ik dacht haha.
TdSpvKW.jpg

De droogdoeken. de doeken die niet meer in de verpakking zitten zijn een kleine gyeon silk dryer en een gyeon soft dryer.
LmGfTzt.jpg

De washmitts/pads, gebruik op dit moment het liefst de incredipads.
NVOD7O6.jpg

De soft wipes gebruik ik voor de glazes en waxen, de polish wipes naja je raad het waarschijnlijk al voor het polijsten.
bNR7LIv.jpg

De dodojuice doeken gebruik ik onder andere voor het interieur, de summit 800 heb ik nog nooit gebruikt:oops:
Wu3ZnNn.jpg

De peluce bianco gebruik ik voor het polijsten en waxen van boten, de piccolo nero zijn de doeken voor de velgen.
5XlHX5Q.jpg

De rupes en riwax doeken zijn voor motor ruimtes en wielkuipen.
yKGFOfS.jpg

De blauwe, groene, gele en witte rupes pads voor de 21 en mini. en de blauwe en gele pad voor de rotary.
mHlz75d.jpg

En de overige pads.

Patrick