• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Paul stelt zich voor

PaulRutten

Detailing trainee
28 jun 2020
36
20
Grubbenvorst
Goedenavon

Na een tijdje het forum te hebben gevolgd en inmiddels mijn kleine poetsvoorraad te hebben uitgebreid wordt het toch weleens tijd om mij voor te stellen.

Ik ben Paul, 40 jaar, getrouwd en trotse vader van 2 dochters (5 en 7) en een zoon (1,5). Ben woonachtig in Grubbenvorst (Limburg). En sinds 2 weken trotse bezitter van mijn droomgezinsauto, een Opel Insignia.

Zijn er vragen, stel ze gerust en ik zal proberen antwoord te geven.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506 en Rippie
Welkom Paul, heb je ook nog wat plaatjes van je droomauto? Ik ben benieuwd waar je mee gaat beginnen, wat detailen betreft.
 
  • Leuk
Reactions: PaulRutten
Jij vraagt wij draaien.

Gister heb ik de auto eens grondig gewassen. Moet er wel bij zeggen, ik ben nog een leek in detailling, maar je moet ergens beginnen.

Ik ben begonnen met foamen (in een wasbox, heb zelf nog geen foamgun en een goede HD).

Daarna thuis gewassen met Mequiars gold class, 2 emmer systeem natuurlijk.
Vervolgens gedroogd met dry me crazy drying.

Toen de kleiset van Mothers gebruikt. Eerste keer dat ik dit doe, dus heb gekozen voor een fijne klei.

Daarna in de wax gezet met Barrier Reef.

Polijsten durf ik niet meer. Jaren geleden mijn auto mee verkloot.

Heb vervolgens wel gezien dat er op het dak wat krasjes zitten en bij de achterbumper op de hoek zitten krassen.
 

Bijlagen

  • IMG_20200616_204721.jpg
    IMG_20200616_204721.jpg
    489 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20200616_204705.jpg
    IMG_20200616_204705.jpg
    475,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20200616_204658.jpg
    IMG_20200616_204658.jpg
    379,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20200616_204652.jpg
    IMG_20200616_204652.jpg
    447,9 KB · Weergaven: 0
Welkom! Ik kan het net niet zien, maar is het een tourer? Dan heb je namelijk een flink oppervlak schoon te houden!

Veel plezier en we genieten graag mee!

EDIT: zie dat mijn reactie net na jouw update kwam, overduidelijk een Tourer ja :joy:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: PaulRutten
Paul ik weet niet wat er is gebeurd dat je ooit een auto hebt "verkloot" met polijsten. Als je angst hebt anders alleen een paint cleaner (hoewel die vaak ten onrechte de naam polish dragen) of alleen fijn polijsten, uit de hand of met een dual action (excentrische) machine. Een rotary is wel link als je daar geen ervaring mee hebt. Overigens geeft CarClean ook af en toe een cursus zowel voor handmatig als voor gebruik met een excentrische machine, en dan kun je oefenen op testpanelen.
 
  • Leuk
Reactions: PaulRutten
Als het echt jaren geleden was, dan zou het dus inderdaad een rotary kunnen zijn geweest. Met de huidige technieken en het sponzen van de nodige info hier op het forum, kun je echt weinig verkeerds doen hoor. Maar rustig aan, bij de basis beginnen!
 
  • Leuk
Reactions: PaulRutten
@ cordoba
Ik zal eens een keer een paint cleaner aanschaffen en kijken hoe mij dit bevalt. Ik had op het forum ook gelezen dat er af en toe cursussen worden gegeven dus was wel van plan om daar een keer heen te gaan

@RoCo
Zou goed kunnen. Kan mij herinneren dat het een groot, lomp ding was.