• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Natty's Red vs. PB Natty's Blue. Praktijktest.

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Omdat er zo ophef word gemaakt over de Poorboys World Natty's Paste Wax Blue en de Poorboys World Natty's Paste Wax Red , heb ik ze vandaag allebei getest op het dak aangezien deze het meest bloot staat aan de elementen.

Aangezien ik ze allbei een eerlijke kans wilde geven, heb ik eerst de auto gewassen, het dak gekleid (trouwens de gehele auto maar dat terzijde), daarna machinaal met PB SSR1 i.c.m. een zwarte LC pad. Daarna de PB Black Hole aangebracht met een rode LC pad
Als sealerwax heb ik de Meguiars M21 gebruikt.
De Natty's heb ik 20 minuten laten curen.

Het dak in 2 helften verdeeld met een stuk tape en elk een kant gedaan met Red en Blue

Uiteraard heb ik voor beide soorten wax een nieuwe applicatorpad en schone droge microfiber gebruikt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Blue makkelijker vindt aanbrengen dan de Red, vraag me niet hoe het kan, het zal wel aan mij liggen, maar dat is mijn bevinding :weetniet

En Nederland zou Nederland niet zijn als het daarna ging regenen.
Uiteraard een beadingshot, maar ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen welke nou een betere beading heeft. :weetniet

Even wat dingen op een rijtje:

- Blue brengt lekkerder aan (mijn ervaring)
- Allebei een bitch wat betreft afnemen, indien te lang curen (vergelijk het met M16)
- Potjes net te klein waardoor je met enig 'geweld' het applicatorpadje erin moet doen met het risico teveel aan te brengen
- Red en Blue ruiken heerlijk :heart_eyes:

Persoonlijk staan ze niet erg hoog op de lijst van favoriete waxen. Bovenaan voor mij persoonlijk nog altijd de M21. Uiteraard is het wel leuk om een collectors item in bezit te hebben (doet het leuk op verjaardagen!).

Ik zal over een tijdje een update doen om te kijken hoe het er voor staat met de waxen.


Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zie iig geen verschil tussen de Red en de Blue op de foto's. Ziet er in beide gevallen goed uit.

Patrick, heb je de Black Hole met de rode LC pad ook machinaal aangebracht? Ik gebruik een witte LC pad voor de BH, maar dat is dan wel met de hand.
 
Tim zei:
Een bitch met afnemen? Werkelijk nooit last van gehad!

Ik wel. Het was een crime om de Natty's Blue af te nemen na drie kwartier kuren. Misschien had ik te dik opgebracht, kan dat ervoor zorgen dat het afnemen bijzonder lastig wordt Tim?
 
Tim zei:
Enne de M21 is geen wax, maar een sealant. EX of EXP eens proberen? :)

Als sealerwax heb ik de Meguiars M21 gebruikt. :rules

:roll

Tim,

Wat is het verschil tussen de EX en EXP behalver dat er in de EXP een carnaubawax zit?

Patrick
 
DKBM zei:
ik zie iig geen verschil tussen de Red en de Blue op de foto's. Ziet er in beide gevallen goed uit.

Patrick, heb je de Black Hole met de rode LC pad ook machinaal aangebracht? Ik gebruik een witte LC pad voor de BH, maar dat is dan wel met de hand.

Ik breng black hole/white diamond ook met een rode LC pad machinaal aan. Werkt perfect! :cool:
 
Sven S8 zei:
Ziet er prima uit, zie je zelf nog iets van verschil qua kleur/diepte/glans of zo?

Dank je. Nee/nee/nee. :confused:

Heel misschien als je een "verse" auto hebt die nog nooit onder handen genomen is dat je daar enig verschil op kunt zien.
Maar voorzover ik kon oordelen, was er geen verschil tussen beiden. Tenzij je bijvoorbeeld een glansmeter o.i.d. er op los laat.

Patrick
 
FF lekker topic vevuilen, aan deze post hebben jullie niet veel, maar vond het wel een mooie foto...

Helaas geen detail foto, maar toch een mooie glans op het zijscherm... deze foto is van de zomer gemaakt na polijsten. Wax is natty's blue.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
- Allebei een bitch wat betreft afnemen, indien te lang curen

Snap ik niet echt.
Gebruik zelf de Naty's Red en is echt ongelooflijk hoe simpel je deze afneemt.
Laat de wax normaal zo'n uurtje curen en dan is het een kwestie van heel lichtjes er overheen om de boel op te wrijven.

Zelfs Ms Red (dochterlief) zweert bij de Natty's Red :heart_eyes:

Als zij de wagen waxed kiest ze altijd voor de Natty's Red en dochterlief brengt de wax nog steeds zo dik aan dat het net is alsof er boter op de wagen zit

Moet wel toegeven dat het potje inderdaad aan de kleine kant is waardoor er aan de zijkant van je pad van die lekkere klodders komen te zitten ]-0
 
Welke pad gebruik je? Als je een ronde Meguiar's pad gebruikt, heb je die klodder ellende inderdaad! Gebruik je een rode euro handpad (Lake Country), dan heb je dat probleem niet!
 
Tim zei:
Welke pad gebruik je? Als je een ronde Meguiar's pad gebruikt, heb je die klodder ellende inderdaad! Gebruik je een rode euro handpad (Lake Country), dan heb je dat probleem niet!

Ik vind jullie huismerkpads, die gele, erg fijn werken. Komt minder materiaal 'in de pad' waardoor je economischer kan werken. Die rode handpads vind ik eigenlijk te groot voor het aanbrengen van wax.
 
Tim,

Gebruik normaal de CC pads (die gele)

De handpad is toch groter dan de CC pads ?
Maar zal het eens met de rode handpad proberen, tenminste als je deze bedoelt :

100982.jpg
 
Dat is idd de rode LC hand pad. Ligt een stuk lekkerder in de hand. Z'n geld zeker waard
 
A6-Red zei:
Tim,

Gebruik normaal de CC pads (die gele)

De handpad is toch groter dan de CC pads ?
Maar zal het eens met de rode handpad proberen, tenminste als je deze bedoelt :

De gele handpads van ons hebben inderdaad hetzelfde probleem, omdat deze ook dat randje hebben.

De handpad is groter, maar het uiteinde is er makkelijk in te doen. Ik vind het prima werken. Even de pad een paar keer draaien en gaaaaaaan.

En inderdaad, die rode handpad bedoel ik ;)
 
Ik heb een paar van die rode handpads. Makkelijke pads om vast te houden, veel beter dan de gele, ronde pads (meg's, cc). Ik vind de pad voor gebruik van de Natty's overigens wel iets makkelijer dan voor gebruik van de EXP. Doordat de EXP vloeibaar is, wordt deze meer in de pad opgenomen. Dus bij het aanbrengen lijkt het op een bepaalde moment net of je opnieuw de EXP-fles moet pakken, terwijl - als je de pad bekijkt - er nog het nodige in de pad zelf zit. Vooral in de 'gaatjes' blijft het zitten.