• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Natural Look op rubber matten?

shaguar

Detailing rookie
7 mrt 2010
265
0
De rubber wintermatten zijn toe aan een schoonmaakbeurt. De matten heb ik goed schoongemaakt. Het velours hakstuk is behandeld met 303 Fabric Guard. Nu wil ik het rubber nog behandelen. Kan ik hier Poorboy's Natural Look voor gebruiken of lig ik dan bij het instappen al onder het dashboard (ofwel wordt het oppervlak erg glad zoals bij siliconenproducten)?
Hoor graag van jullie.

Hartelijke groet,
Kees.
 
Ik zou er mee oppassen, heb er voor de rest geen ervaring mee, hebben geen rubberen matten...maar de pedalen maak ik altijd alleen schoon en smeer er niks op omdat het dan glad is...Dus ik denk dat het op de rubberen matten hetzelfde effect zou hebben.
 
Mwah, ik zou het geloof ik best aandurven. Is het niks dan is het er ook zo weer af. Wel er afhalen voordat je brokken maakt dan :-b
 
Ik zou het wel doen, ik doe het wel altijd met trim restorer.Desnoods wrijf je het even na met een mf doek. Veiligheid voor alles, maar het is geen schaatsbaan hoor die mat. Pedalen zou ik niet doen.
 
Ik zou het niet doen ;)

Als je de matten doet, en je stapt in, steunt even op de mat ofzo met je voeten en je moet dan de pedalen gebruiken zal het wel op de pedalen ook hangen..
 
Ik weet, het is al een oudere topic...
Maar ik kwam deze in een ik-verveel-me-momentje tegen.
En het kan altijd handig zijn voor een volgende persoon :)

Heb onlangs de rubberen matten van de mini hiermee gedaan.
Eerst verdunde APC gebruikt, even laten inwerken.
Ruim afgespoeld met water en vervolgens een MF-doek beneveld met NL.

Hierna heb ik deze in de zon laten liggen tot ik klaar was met het interieur.
Vervolgens een propere MF genomen en stevig gewreven.

De matten waren nagenoeg NIET glad.
 
niet dat ik me verveel.... allee nu toch niet :)_[]
maar ik ga wel mee met de stelling van psychoboarderke,
NL word niet glad op rubber, trim restorer dan weer wel,
ik doe bij men eigen wagen altijd een beetje nl op men pedalen, gewoon voor de lol eigenlijk, het blijft er geen 2 dagen op maar als het interieur zo proper is, en je hebt zo 3 vuile verbleekte pedalen... ik vind het een kleine doorn in het oog....
dus let er wel mee op, niet elke plastic en rubber zijn hetzelfd(doe ff ene testspot he :ja ) maar het is goed mogelijk!
 
De matten van de Healey waren gortdroog.
Die heb ik vol laten zuigen met Natural Look
Daarna afgewreven en hopla.
Zitten wel voldoende ribbels in.

Die van de Jaguar heb ik in de ValetPro Protectant
U weet wel ;) Niet glad en net zo netjes