• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB prof polish met de hand

Joshua Wong

Detailing addict
26 apr 2015
80
50
Is deze polish met de hand te doen? Kan iemand hier een handleiding geven van hoe ik dit product moet verwerken met de hand? Welke pad hoe verwerken etc? De meeste topics op deze forum gaan over de machinale manier.
 
lak cleanen voor een verse nieuwe waxlaag. Auto is in goede staat zonder swirls of krassen dus correctie is niet nodig. Hoe moet ik dit inwerken? Hoeveel passes moet ik maken? Draaiende bewegingen of rechte lijnen?
 
Ik doe altijd rechte lijnen. Swirls zijn rond en wil die beweging niet namaken. (Iets wat tussen mijn oren zit) Link naar recht en voor naar achter. Is ook een liedje van. Passes is geen regel voor. Gewoon totdat het product bijna tot onzichtbaar is en dan afnemen. Let wel "Less is more" gebruik niet te veel.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Even een oud topic omhoog halen..

Heeft het zin om prof polish te gebruiken na het kleien, voordat ik ga waxen? Of maakt het kleien op zo'n manier schoon dat de polish weinig meer toevoegt?

Ik zou dit dan met de hand gaan doen..

Alvast bedankt!
 
Kleien maakt alleen schoon, pp gaat dieper en afhankelijk van lak en gebruikte pad geeft het ook een kleine correctie. Het doet dus zeker iets extra's.
 
Een oranje of witte, deze geeft iets meer correctie waarbij je de eventuele marring van het kleien kan verwijderen\verminderen.