Hallo. Ik gebruik al 12 jaar poetsspullen van Carclean. De Poorboys World EX-P Pure Sealant en Wheel Sealant bevallen heel erg goed. De Wheel Sealant bevalt zo goed dat ik me afvraag wat het effect is als ik daar heel de auto mee insmeer ipv alleen de velgen. Ik kom deze blijkbaar vreemde vraag nergens tegen op internet dus ik heb het idee dat ik de enige ben die op dit idee komt. Hier op het forum, waar ik voor het eerst kom, heb ik het ook niet kunnen vinden.
De Wheel Sealant, die ik bijna altijd in 2 laagjes aangebracht heb met 24 uur er tussen, blijft op mijn auto maanden zitten met zo'n 10K km per jaar. Sinds het eerste aanbrengen nooit meer engie moeite gehad om de velgen schoon te krijgen, zelfs na enkele maanden niet wassen. Had ik dat maar eerder geweten. De sealant-laag voelt spiegelglad en keihard aan na het uitpoetsen, zelfs met een bezwete vingertop bijna geen grip op. Dat voelt beter dan het effect van de EX-P, en de stand-tijd van de Wheel Sealant lijkt ook langer te zijn dan de EX-P. De EX-P breng ik ook meestal in 2 laagjes aan met 24 uur er tussen, en topte vroeger soms nog af met Mothers Pure Carnauba Paste Wax al is dat nu lang geleden. Waar de beading van de EX-P op de carosserie in de loop van een maand of 2 minder wordt lijken de velgen nog bijna zo waterafstotend als na het aanbrengen. Is Wheel Sealant daarmee niet enigszins vergelijkbaar met de moderne glascoatings? Hier op het forum las ik her en der dat enkelen niet te spreken zijn over Wheel Sealant en daar begrijp ik dan ook werkelijk niets van.
Dus, is het ivm de bescherming en standtijd niet een idee om heel de auto met Wheel Sealant te doen? En zonee, waarom niet? Ik ben vooral benieuwd naar de verhalen, ervaringen en meningen hierover.
De Wheel Sealant, die ik bijna altijd in 2 laagjes aangebracht heb met 24 uur er tussen, blijft op mijn auto maanden zitten met zo'n 10K km per jaar. Sinds het eerste aanbrengen nooit meer engie moeite gehad om de velgen schoon te krijgen, zelfs na enkele maanden niet wassen. Had ik dat maar eerder geweten. De sealant-laag voelt spiegelglad en keihard aan na het uitpoetsen, zelfs met een bezwete vingertop bijna geen grip op. Dat voelt beter dan het effect van de EX-P, en de stand-tijd van de Wheel Sealant lijkt ook langer te zijn dan de EX-P. De EX-P breng ik ook meestal in 2 laagjes aan met 24 uur er tussen, en topte vroeger soms nog af met Mothers Pure Carnauba Paste Wax al is dat nu lang geleden. Waar de beading van de EX-P op de carosserie in de loop van een maand of 2 minder wordt lijken de velgen nog bijna zo waterafstotend als na het aanbrengen. Is Wheel Sealant daarmee niet enigszins vergelijkbaar met de moderne glascoatings? Hier op het forum las ik her en der dat enkelen niet te spreken zijn over Wheel Sealant en daar begrijp ik dan ook werkelijk niets van.
Dus, is het ivm de bescherming en standtijd niet een idee om heel de auto met Wheel Sealant te doen? En zonee, waarom niet? Ik ben vooral benieuwd naar de verhalen, ervaringen en meningen hierover.