• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB's Black Hole

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Ik ben zojuist aan het lezen in de webshop van Tim en er is me toch iets onduidelijk. Ik dacht namelijk dat de BH van PB's een sealant was. Maar wanneer ik de omschrijving bij het product lees:

Net als alle Poorboy’s producten kan Black Hole in de zon of schaduw worden aangebracht. Gebruik glaze vóór het aanbrengen van je favoriete sealant en/of wax.

Dan lijkt het mij dat dit een stap is vóór het aanbrengen van de sealant. Wie o wie?
 
Ja, deze stap gebruik je alvorens de lagen te gaan sealen. Black Hole geeft een enorme glans aan je auto en vult tevens de swirls zodat deze minder zichtbaar zijn.

Daarna dus de sealant aanbrengen. Zelf gebruik ik de EXP pure sealant van Poorboy's. Deze is zonder carnauba, en daarna waxen.
 
MrSandman zei:
Ja, deze stap gebruik je alvorens de lagen te gaan sealen. Black Hole geeft een enorme glans aan je auto en vult tevens de swirls zodat deze minder zichtbaar zijn.

Daarna dus de sealant aanbrengen. Zelf gebruik ik de EXP pure sealant van Poorboy's. Deze is zonder carnauba, en daarna waxen.

Maar een sealant 'vult' toch ook je swirls en geeft toch ook extra glans? Daar ís een sealant toch voor of heb ik het verkeerd?
 
Een sealant is een synthetische variant van een wax en geeft dus bescherming.

De Black Hole is een glaze, dus een glansproduct. Meguiar's heeft daar de pure polishes voor (Step 2 Deep Crystal, M5 en M7)
 
MrSandman zei:
Ja, deze stap gebruik je alvorens de lagen te gaan sealen. Black Hole geeft een enorme glans aan je auto en vult tevens de swirls zodat deze minder zichtbaar zijn.

Daarna dus de sealant aanbrengen. Zelf gebruik ik de EXP pure sealant van Poorboy's. Deze is zonder carnauba, en daarna waxen.

Yup, ik doe hetzelfde, een supercombinatie, Black Hole en EX-P!

Tevens een mooie, duurzame basis om - desgewenst - nog een carnauba op te zetten! :cool:
 
Tim zei:
Een sealant is een synthetische variant van een wax en geeft dus bescherming.

De Black Hole is een glaze, dus een glansproduct. Meguiar's heeft daar de pure polishes voor (Step 2 Deep Crystal, M5 en M7)

Dus BH is meer een polish die olieën bevat en de lak voedt?
 
Xizer zei:
Dus BH is meer een polish die olieën bevat en de lak voedt?

u gaat door voor de magnetron...

heb zelf ook de black hole en was echt verbaasd over de extra diepte en glans die het bracht plus dat het me opviel dat de blackhole ook wat maskerend werkt, dus zullen ook wel wat fillers inzitten
 
Nu heb ik mijn auto ook gedaan met de black hole, maar ik ben er nog niet precies achter hoe je deze het beste aanbrengt.

Ik gebruik een exentrische machine met een zwarte lc pad.

Maar ik lees verschillende manieren van aanbrengen.

Moet je de machine op een lage stand zetten, of juist een hoge stand zodat de black hole 'verdwijnt'??

wie kan mij helpen:)
 
Volgens de handleiding:

Aanbrengen totdat de glans begint te verschijnen, dan Black Hole de kans geven om een waas te krijgen, dan afnemen met een MF. Machinaal aanbrengen op lage snelheid.
 
stimpy68 zei:
Volgens de handleiding:

Aanbrengen totdat de glans begint te verschijnen, dan Black Hole de kans geven om een waas te krijgen, dan afnemen met een MF. Machinaal aanbrengen op lage snelheid.

En zou je dan heel de wagen eerst van een laagje Black Hole voorzien en dan pas afnemen met een MF?
Of eerder paneel per paneel te werk gaan? Of maakt dit geen verschil?
 
Idd, BH aanbrengen totdat ie dof begint uit te slaan, lage snelheid (stand 1 of 2 gaat prima) en dan met een dikke MF-doek uitvegen. Per paneel werken gaat goed, maar hij droogt gelukkig niet zo hard in als een wax.
 
Zag net in de webshop een EX Sealant en wax in één.

Dat kan ik dus naar PB's Black Hole opbrengen en dan heb ik een Sealant en een wax opgebracht?
 
als je deze bedoelt: ''Poorboys World EX Sealant with Carnauba''

dan heb je een sealant met daardoor heen carnauba.. dus de duurzaamheid van een sealant en de glans extra van een wax