• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pesto via autoruiten in deur gelopen! Help!

JesseE39

Detailing rookie
6 jul 2017
2
2
27
Beste leden,

Recentelijk is mijn BMW 5 serie slachtoffer geworden van vandalisme en heeft iemand een grote hoeveelheid pesto? of ander soort dressing over mijn auto gegooid. Hierdoor zitten er nu overal vlekken op de lak, kunststof delen, ruiten. Nu heb ik het grotendeels schoon gekregen maar nu heb ik een volgend probleem erbij gekregen.

Iedere keer als ik mijn ramen naar beneden doe en dan weer omhoog, zitten ze onder die vettige vloeistof. Het is dus via mijn ramen in de portieren gelopen. Hoe is dit op te lossen? Elke keer schoonmaken lijkt geen enkel nut te hebben.

Alvast bedankt voor het meedenken!
 

Bijlagen

  • bmw.jpg
    bmw.jpg
    285,7 KB · Weergaven: 299
  • bmw 2.jpg
    bmw 2.jpg
    222,2 KB · Weergaven: 295
  • bmw 3.jpg
    bmw 3.jpg
    261,7 KB · Weergaven: 295
Bij E39 modellen kan het onderste stuk trim met het chroom erop en de raamrubber eraf. Deze zou ik voorzichtig demonteren en goed schoonmaken, kun je meteen goed bij het onderste stuk van je raam.
Wel heel voorzichtig zijn met de trim loshalen, deze niet buigen, dit gebeurt helaas heel snel
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en JesseE39
Ik denk dat je het deurpanneer er uit moet halen om van binnen uit de deur schoon te maken.

Ook zal het raamrubber er uit moeten om dit goed te reinigen, hier loopt het raam namelijk steeds langs.


Misschien kan je het rubber er ook uit krijgen zonder het panneel er af te halen, maar dat is niet bij alle auto's mogelijk zo ver ik weet
 
  • Leuk
Reactions: JesseE39
Ik denk dat je het deurpanneer er uit moet halen om van binnen uit de deur schoon te maken.

Ook zal het raamrubber er uit moeten om dit goed te reinigen, hier loopt het raam namelijk steeds langs.


Misschien kan je het rubber er ook uit krijgen zonder het panneel er af te halen, maar dat is niet bij alle auto's mogelijk zo ver ik weet

Oef klinkt als een hoop werk.. bedankt voor de tip in ieder geval, ik ga me er evene in verdiepen! thx @Altos @morphf
 
Jesse zie het bericht van Altos, als dat onvoldoende helpt, kun je als de trim er af is, ook proberen of je via de dan ontstane ruimte water met bijv. een plantengietertje boven in de deur gieten, om te proberen alles door te spoelen. Ik zou geen HD-spuit of iets dergelijks gebruiken, ook een deur zit vaak vol met electronica (electrische ramen, centrale deurvergrendeling, elektrische bedienbare en verwarmbare buitenspiegels, speakers voor de audio). Normaal komt er altijd wat water in de deuren bij het autowassen of bij neerslag, dus er mag wel wat water in, maar wel met beleid.
 
  • Leuk
Reactions: JesseE39
Pesto oid is meestal op basis van olijfolie. Een goede ontvetter heb je dan wel nodig. Ik zou in elk geval de binnenbekleding eraf halen en zo in het onderste gedeelte zoveel mogelijk schoonmaken. Het grootste probleem blijft het harige gedeelte waar je raam steeds langsloopt. Wanneer dit niet goed schoon is blijf je vette ramen houden. Misschien in laten weken met APC +d. Succes!
 

Vergelijkbare onderwerpen