Tijdje geleden telefoon:
Eey, met Geoffrey. Peter, zou jij mijn Volvo eens willen polijsten, want de kappen worden dof... Lijkt je dat wat ??
Natuurlijk, want zon uitdaging neem ik graag aan. Aangezien ik wel eens een foto van deze Volvo had gezien, wist ik waar het over ging.
Onderstaande foto laat duidelijk zien, om welke kappen het gaat:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Daarom de spullen bijéén gepakt en richting het hoge noorden afgereisd. Na een rit van dik 2 uur aangekomen en eerst maar eens even rondegekeken daar. Staat mooi speelgoed daar.
Ondertussen was Geoff al bezig om de kraan schoon te spuiten. Hiervan geen foto's.
Hierna de kraan maar binnengezet.
Op de volgende foto zie je goed het kleurverschil tussen de kappen en de cabine.
Hierna de kappen eerst maar eens gekleid. Laten we het erop houden, dat het wel eens nodig was.
Hierna maar eens een paar foto's gemaakt van de ''schade'' 8-o 8-o 8-o
Hierna maar eens aan een testspot begonnen.
En daar kwam een aparte combi uit: Mezzo op oranje op de rotary en daarna Lime Prime op zwart op de DAP. Hou wel in gedachte dat je hier een iets ander resultaat gewenst was, als op een auto. Hier moest de kleur terugkomen met glans, niet iedere swirl moest eruit.
Tijdens het werk.
Verder geen foto's gemaakt, tijdens het werk.
Plan van aanpak was uiteindelijk het volgende:
Megs consuklei met Last Touch
Monello Mezzo op Oranje pad op de Rotary
Dodo Juice Lime Prime op zwarte pad op de DAP 500
Wolfgang Fusion
Spiegelkappen, handgrepen van de kappen en de spatborden met Poorboy's Trim Restorer
Glas en spiegels met Megs NXT glass cleaner
Kunststof in de cabine gevoed met Poorboy's Natural Look
Terwijl ik bezig was, kreeg de kraan ook nog even een technische beurt. Nieuwe olie, nieuwe filters enz enz.
Een vulring moest vervangen worden. Restant van de oude.
Tussendoor had Geoffrey ook nog het plan gehad om een Parrot systeem in te bouwen.
Nadat ik een paar keer richting de cabine had gekeken, maar eens met een grijns gevraagd of het lukte.
Het antwoord:
Sh*t f*ck }w ]-0 :klap :|~* :no NEE!!!
Gekleurd water in de padwasher.
Spatborden met Trim Restorer.
Uiteindelijk na een dag werk de kraan naar buiten gereden, richting de zon.
De gebruikte produkten excl de machine's, pads en doeken.
Geoffrey legde zelf ook het één en ander vast.
Een flinke zooi foto's van het resultaat.
Ook werden een aantal kleine beschadigingen aan de arm geplamuurd en gespoten. Resultaat daarvan.
En uiteindelijk klaar gezet voor een nieuwe werkdag.
Ik vond het een uitdaging, die me 200 % is meegevallen. Iedereen tevreden, dus wat wil je nog meer. Op een Parrot systeem na dan.
En na een flinke terugrit ( totaal die dag 402,5 km gereden ) alles weer uitgepakt.
Aan de heren daar: bedankt voor het eten en het drinken. ^
Ik heb deze klus in ieder geval met veel plezier gedaan.
Bedankt voor het lezen.
Groet, Peter
Eey, met Geoffrey. Peter, zou jij mijn Volvo eens willen polijsten, want de kappen worden dof... Lijkt je dat wat ??
Natuurlijk, want zon uitdaging neem ik graag aan. Aangezien ik wel eens een foto van deze Volvo had gezien, wist ik waar het over ging.
Onderstaande foto laat duidelijk zien, om welke kappen het gaat:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Daarom de spullen bijéén gepakt en richting het hoge noorden afgereisd. Na een rit van dik 2 uur aangekomen en eerst maar eens even rondegekeken daar. Staat mooi speelgoed daar.
Ondertussen was Geoff al bezig om de kraan schoon te spuiten. Hiervan geen foto's.
Hierna de kraan maar binnengezet.
Op de volgende foto zie je goed het kleurverschil tussen de kappen en de cabine.
Hierna de kappen eerst maar eens gekleid. Laten we het erop houden, dat het wel eens nodig was.
Hierna maar eens een paar foto's gemaakt van de ''schade'' 8-o 8-o 8-o
Hierna maar eens aan een testspot begonnen.
En daar kwam een aparte combi uit: Mezzo op oranje op de rotary en daarna Lime Prime op zwart op de DAP. Hou wel in gedachte dat je hier een iets ander resultaat gewenst was, als op een auto. Hier moest de kleur terugkomen met glans, niet iedere swirl moest eruit.
Tijdens het werk.
Verder geen foto's gemaakt, tijdens het werk.
Plan van aanpak was uiteindelijk het volgende:
Megs consuklei met Last Touch
Monello Mezzo op Oranje pad op de Rotary
Dodo Juice Lime Prime op zwarte pad op de DAP 500
Wolfgang Fusion
Spiegelkappen, handgrepen van de kappen en de spatborden met Poorboy's Trim Restorer
Glas en spiegels met Megs NXT glass cleaner
Kunststof in de cabine gevoed met Poorboy's Natural Look
Terwijl ik bezig was, kreeg de kraan ook nog even een technische beurt. Nieuwe olie, nieuwe filters enz enz.
Een vulring moest vervangen worden. Restant van de oude.
Tussendoor had Geoffrey ook nog het plan gehad om een Parrot systeem in te bouwen.
Nadat ik een paar keer richting de cabine had gekeken, maar eens met een grijns gevraagd of het lukte.
Het antwoord:
Sh*t f*ck }w ]-0 :klap :|~* :no NEE!!!
Gekleurd water in de padwasher.
Spatborden met Trim Restorer.
Uiteindelijk na een dag werk de kraan naar buiten gereden, richting de zon.
De gebruikte produkten excl de machine's, pads en doeken.
Geoffrey legde zelf ook het één en ander vast.
Een flinke zooi foto's van het resultaat.
Ook werden een aantal kleine beschadigingen aan de arm geplamuurd en gespoten. Resultaat daarvan.
En uiteindelijk klaar gezet voor een nieuwe werkdag.
Ik vond het een uitdaging, die me 200 % is meegevallen. Iedereen tevreden, dus wat wil je nog meer. Op een Parrot systeem na dan.
En na een flinke terugrit ( totaal die dag 402,5 km gereden ) alles weer uitgepakt.
Aan de heren daar: bedankt voor het eten en het drinken. ^
Ik heb deze klus in ieder geval met veel plezier gedaan.
Bedankt voor het lezen.
Groet, Peter