Bedankt voor je reactie, dat maakt het wat makkelijker.
Heb voor mezelf wat dingen op papier gezet.
Festool polijstmiddelen:
5000 - Polijstmiddel zeer grof. Zou een 1-staps polijstmiddel zijn
6000 - Polijstmiddel korrel 6000
9000 - Polijstmiddel geschikt voor lichte waskrassen/ swirls e.d.
11000 - Polijstmiddel korrel 11000
Volgens mij, hoe hoger de korrel, hoe lichter je gaat.
5000 Is erg grof, dus voor verweerde en wit uitgeslagen lak, of juist diepe krassen en met de anderen, bijvoorbeeld 9000, ga je dan afbouwen.
Afhankelijk van hoe de staat van je auto is kun je dus een stappenplan gaan uitstippelen.
Omdat ik niet bekend ben met de Festool polijstmiddelen kun je alleen maar hopen dat hier nog iemand reageert die het wel weet, maar daar ben ik niet zo bang voor
Ongeveer een jaar geleden heb ik voor mezelf van verschillende merken als Menzerna, Wolfgang, Poorboy's en noem maar op vergelijkingslijstjes gemaakt, ik ben nog te onbekend met Festool. Neem mijn info dan ook 'nog' niet voor waar aan....
Polijstpads
Lamsvel gebruik je denk ik alleen voor de echt verweerde lakken en wat diepere krassen.
Voor de anderen zou je even moeten kijken onder welke 'categorie' ze vallen, want voor zover ik weet hanteert Festool daar een ander onderscheid in dan met de polijstpads waarmee ik bekend ben.
Conclusie: in combinatie met de verschillende polijstpads, van een grove naar fijne structuur, kun je een stappenplan maken.
Wat meer duidelijkheid over de pads zou dan handig zijn, omdat er veel verschillende zijn.