• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

peter

yoken

Detailing rookie
5 mei 2012
7
0
hoi
ik ben peter 38 jaar jong
ik rij in een Toyota camry 2,2 uit 1999
ik heb een poets set gekocht van festool gekocht met div middelen

ik heb gekocht poets middellen:
5000
6000
9000
11000
mpav

en div schijven
geel oranje wit
wafel zwart en wit
en lams vel

wie kan mij eens uit leggen hoe ik mijn auto hier mee kan laten glimmen :star

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Welkom hier Peter!
De poetsmiddelen die je noemt zijn voor mij abracadabra...evenals de 'schijven'
Wellicht kun je eens wat duidelijker zijn in de merken van de poets/polijstmiddelen en schijven= pads neem ik aan?
Dan kan er vast wel met je meegedacht worden:idee

Welkom.

Mooie camry,goede kleur.

Spul van festool ben ik tot op heden(nog niet erg lang) niet tegen gekomen.

Cheers,
Jeroen

Bedankt voor je reactie, dat maakt het wat makkelijker.
Heb voor mezelf wat dingen op papier gezet.

Festool polijstmiddelen:

5000 - Polijstmiddel zeer grof. Zou een 1-staps polijstmiddel zijn
6000 - Polijstmiddel korrel 6000
9000 - Polijstmiddel geschikt voor lichte waskrassen/ swirls e.d.
11000 - Polijstmiddel korrel 11000

Volgens mij, hoe hoger de korrel, hoe lichter je gaat.
5000 Is erg grof, dus voor verweerde en wit uitgeslagen lak, of juist diepe krassen en met de anderen, bijvoorbeeld 9000, ga je dan afbouwen.
Afhankelijk van hoe de staat van je auto is kun je dus een stappenplan gaan uitstippelen.
Omdat ik niet bekend ben met de Festool polijstmiddelen kun je alleen maar hopen dat hier nog iemand reageert die het wel weet, maar daar ben ik niet zo bang voor ;)
Ongeveer een jaar geleden heb ik voor mezelf van verschillende merken als Menzerna, Wolfgang, Poorboy's en noem maar op vergelijkingslijstjes gemaakt, ik ben nog te onbekend met Festool. Neem mijn info dan ook 'nog' niet voor waar aan....

Polijstpads
Lamsvel gebruik je denk ik alleen voor de echt verweerde lakken en wat diepere krassen.
Voor de anderen zou je even moeten kijken onder welke 'categorie' ze vallen, want voor zover ik weet hanteert Festool daar een ander onderscheid in dan met de polijstpads waarmee ik bekend ben.

Conclusie: in combinatie met de verschillende polijstpads, van een grove naar fijne structuur, kun je een stappenplan maken.
Wat meer duidelijkheid over de pads zou dan handig zijn, omdat er veel verschillende zijn.

Maaike? ondertussen ben jij zo langzamerhand uitgegroeid tot een prof. Jij neemt echt de moeite om alles op te zoeken,niet voor je zelf,voor een ander..jeetje..
+23

lijkt mij een super kleur om goede resultaten te halen.

Als jij je in dit wereldje verdiept(ben ik ook mee bezig) gaat deze wagen echt mooi worden.

(ben zelf ook nog een rookie hoor)

@frogs:
Zeer regelmatig stel ik hier ook mijn vragen en iedereen is mega behulpzaam.
Ben me ondertussen zelf ook wat meer gaan verdiepen in spullen en methodes.z
Waar nodig deel ik dat graag ;)

leuk te horen dat iedereen zo leuk reageert
ik ga zeker ook even meer uit zoeken over het poetsen dan kan ik dit ook weer delen

behulpzaamheid siert ieder mens. Zelf weet ik nog niet veel van detailen en peter denk ik ook niet. Wij gaan veel leren gok ik.
@Peter Veel lezen en nog eens lezen is het algemene advies wat ik hier op het forum begrepen heb.

succes

Welkom.

Wat betreft de Festool spullen, ik neem aan dat je ervaring hebt met de rotary?

De MPA5000 Speedcut is een 1-staps polijstmiddel, met name bedoeld voor zeer "krasbestendige" lakken zoals keramische lakken. Met dit product i.c.m. met verschillende polijstpads kun je grof polijsten maar ook strak finishen. Te beginnen met de lamswol pad en oranje pad, eindigend met een witte of zwarte wafel pad en MPA9000

MPA6000 kun je vergelijken met Menzerna Menzerna PO RD3.02 óf PO RDM 3.02. of Monello Mezzo
MPA9000 en MPA11000 kun je vergelijken met de Menzerna Final Finish, Menzerna Super Finish en Monello Finale.

van links naar rechts, dus grof naar fijn:

MPA5000 Speedcut, MPA6000, MPA8000, MPA8000, MPA9000, MPA1000, MPA10800UV, MPA1000, ontvetter á la Spruzzo.
8813c25a.webp

Goed bezig!!!
Dát wist ik dus niet, nu wel... Weer wat geleerd, thanks!
Daar kan Peter vast wel mee uit de voeten

nicknameless zei:
Welkom.

Wat betreft de Festool spullen, ik neem aan dat je ervaring hebt met de rotary?

De MPA5000 Speedcut is een 1-staps polijstmiddel, met name bedoeld voor zeer "krasbestendige" lakken zoals keramische lakken. Met dit product i.c.m. met verschillende polijstpads kun je grof polijsten maar ook strak finishen. Te beginnen met de lamswol pad en oranje pad, eindigend met een witte of zwarte wafel pad en MPA9000

nee nog geen ervaring met rotary
maar dat leer ik wel niet te veel toeren laten maken is het belangrijkste weet ik

hoe weet ik nu wat voor lak ik heb

ik dacht altijd dat een lamswol pad was om uit te poetsen

als ik het zo doe als je hier boven verteld hoef ik dan niet meer de mpav te gebruiken?

als ik zeg maar na 4 maanden weer mijn auto wil poetsen dan gebruik ik zeker alleen maar mpa 9000 en niet meer de map 5000 of kan het geen kwaad