• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pete's 53

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Pete's 53 is echt een heerlijke wax! Het is makkelijk op te brengen, zeker voor een vaste wax. Pete's smeert goed en makkelijk uit, en uitpoetsen gaat al even simpel. Ik heb hiervoor de geribde Protech microvezeldoeken gebruikt, die werken echt lekker i.c.m. deze wax.

De glans is super, echt een mooie wetlook! Deze foto is laat op de middag gemaakt in de winter, maar de glans is toch goed te zien, met name in de reflectie van de wolkenlucht.

Ik heb Pete's 53 dit keer als 'topping' gebruikt, over de Meguiar's Gold Class heen. De voorafgaande procedure was als volgt: Wassen, kleien (Quik Clay kit), Deep Crystal Cleaner Step 1, DC Polish Step 2, en de Gold Class.

De GC na het uitpoetsen even een nachtje laten curen, en daarna de Pete's 53 aangebracht.

Ik heb m'n auto er nu alweer een paar maanden geleden mee gedaan, en nog steeds ligt er een diepe glans overheen, alsof hij gisteren is gedaan. De beading is perfect, en het wassen is steeds een feestje. Het ziet er mooi uit en het vuil spoelt makkelijk van de lak met de HD foamgun. Wassen met de hand is bijna formaliteit, zo weinig blijft er achter.

De wax ruikt héérlijk, de hele garage rook ernaar toen ik er mee bezig was. Dit geeft toch een extra dimensie aan het poetsen... ;)

Kortom, een echte aanrader!

Tip: even met een microvezeldoekje en wat Quik Detailer eroverheen maakt het wat mij betreft helemaal af, en je bent meteen zeker dat de lak helemaal schoon, glad en vrij van vingerafdrukken is. :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Idd mooie revieuw, ik ben altijd vrij van vinger afdrukken https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&t=29
 
Ik gebruik ook pete's
een giga wax
in en uitpoetsen is een eitje

Als je het vergelijkt met de duurste waxen zal je geen verschil zien
 
Geforce zei:
Als je het vergelijkt met de duurste waxen zal je geen verschil zien

Dat vond ik dus ook zo mooi, een heerlijke wax met 53% witte carnauba, en dat voor een redelijke prijs. Je maakt mij niet wijs dat een wax van €7500,- zoveel beter is...
 
Sven S8 zei:
Geforce zei:
Als je het vergelijkt met de duurste waxen zal je geen verschil zien

Dat vond ik dus ook zo mooi, een heerlijke wax met 53% witte carnauba, en dat voor een redelijke prijs. Je maakt mij niet wijs dat een wax van €7500,- zoveel beter is...

Grapje zeker...zulke dure waxen bestaan toch niet zeker?....:weetniet 8-())

Ik ben nog niet toe aan de extra finish, maar als deze goed is en lekker ruikt...een overweging waard!...:)
 
Jawel hoor:

zymol-royale-glaze_6_1.jpg


Zymol Royale Glaze! Gekkenhuis :roll
 
stimpy68 zei:
De pot is duurder dan de wax... ;) Maar ja, je hebt wel levenslang "gratis" refill.

Ja, inderdaad... je hoeft alleen nog maar de 'shipping & handling' te betalen van pakweg €400,- per refill...:D
 
Wat ik in een ander topic ook al gezegd had: het zal best goed spul zijn hoor, maar het komt mij gehyped over, de inhoud is echt geen $7500,- dollar waard (dat kost deze wax namelijk 8o ). Ze hebben gewoon een goede marketing en richten zich op mensen met een zeer dikke portemonnee. Ongeveer hetzelfde als dure spijkerbroeken van een bekend merk, ze worden voor enkele dollars gemaakt in lage lonen landen en gaan voor veel geld de deur uit omdat dát bepaalde merk er op staat. But that's just my 2 cents :-"
 
Ze hebben er ook nog 1 van $30.000, maar die maken ze speciaal voor jouw auto en er worden er maar 25 geproduceerd. :roll
Hype? :-"
 
My thoughts exactly... Mucho Big Hype.

Kwaliteit kost vaak wat extra, maar het houdt op een gegeven moment echt op. Dit soort dingen is IMO echt dikke onzin voor mensen met teveel geld.

Pure Carnauba kost doorgaans wat meer dan een synthetisch mengsel, maar Pete's 53 is een prima voorbeeld dat het mogelijk is een wax te ontwikkelen met een héél hoog gehalte pure Carnauba voor een redelijke prijs. Veel méér betalen is dus eigenlijk onzin...

Het is net als bij elk product, ontwikkelingskosten + grondstoffen + productiekosten. Dus je kunt wel uitrekenen dat een wax van duizenden $ of € niet erg realistisch meer is...
 
kijk hier maar eens.....8-()) zoals adrie al zei 30.000.00 dollar voor een potje wax8-())
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is 30.000 dollar. De Amerikanen gebruiken een 'punt' als decimaalteken en een 'komma' als scheiding voor de duizendtallen.

Het blijft natuurlijk nog steeds heel heel duur.
 
Geen buitensporige 'shipping & handling' kosten hier? Hoe kunnen ze het ervoor doen.... :D

Edit:

Je moet het nog zelf mengen ook.... Met een gouden lepeltje, dat dan wel weer... 8d

soltech.jpg
 
En ik dacht dat $25,- voor een flesje shampoo voor 15 x gebruik duur was... :D

Kreeg vanmiddag een flesje in handen gedrukt van Tim, rook verdacht veel naar Dreft inderdaad. 't Is hooguit wat geconcentreerder, maar ik geloof nooit dat 't op kan tegen een "doodgewone" NXT Gen shampoo... ;)
 
Maar door het gouden lepeltje glanst het meer en blijft het langer zitten jahaaaaaa :eek:)