• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Petroleum gebruiken om je lak te laten glanzen, kan dat zomaar?

Sugr_81

Detailing addict
12 apr 2016
339
70
43
Oost Vlaanderen
Had vandaag bijna een hartinfarct gekregen. Een collega was benieuwd hoe eigenlijk een stappenplan eruit zag.

Om het verhaal kort te maken kwam ik als laast bij wax uit.

En hoorde ik mijn collega ineens zeggen dat hij petroleum gebruikt om zijne auto te doen glanzen

Zijnder hier ook cleaners die ook zulke verhalen hebben gehoord en overleeft hebben?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Zit er nog glans op de auto,
Of is hij al dof uitgeslagen.
Heb er nog nooit van gehoord maar dit kan niet goed gaan.
 
Zit er nog glans op de auto,
Of is hij al dof uitgeslagen.
Heb er nog nooit van gehoord maar dit kan niet goed gaan.
Nee, heb het nog niet gezien.
Hij was bezig over een kras in zijne achterbumper.
Als hij nog eens in mijne ploeg moest zitten dan zal ik eens gaan kijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Zelf zou ik het nooit doen maar jullie zouden nog versteld staan welke glans er op deze auto zal liggen. Petroleum = olie, olie = vet & glans. Zelf gebruik ik al jaren Collinite 845 en dat ruikt zeer sterk naar brandstof, petroleum en dat is een wax.
 
Petroleum is olieachtig, en dat verbergt kleine krasjes en geeft glans. Na 1 of 2 keer wassen is dat effect weer verdwenen. Ook al gelezen van mensen die de complete auto in de WD40 zetten, eigenlijk vergelijkbaar verhaal.

Voor al die middelen geldt: het lijkt misschien een heel aardig effect te geven, maar als je er een goed gedetailde auto naast ziet, zie je toch wel een wereld van verschil.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Petroleum is olieachtig, en dat verbergt kleine krasjes en geeft glans. Na 1 of 2 keer wassen is dat effect weer verdwenen. Ook al gelezen van mensen die de complete auto in de WD40 zetten, eigenlijk vergelijkbaar verhaal.

Voor al die middelen geldt: het lijkt misschien een heel aardig effect te geven, maar als je er een goed gedetailde auto naast ziet, zie je toch wel een wereld van verschil.
Kan ik mij bij aansluiten, en helemaal mee eens Cordoba. Want vaak zijn dat diegene die ook Dreft zullen gebruiken of naar de krasstraat gaan.
 
Zelf zou ik het nooit doen maar jullie zouden nog versteld staan welke glans er op deze auto zal liggen. Petroleum = olie, olie = vet & glans. Zelf gebruik ik al jaren Collinite 845 en dat ruikt zeer sterk naar brandstof, petroleum en dat is een wax.
Ik gebruik zelf ook Collinite 845. Nu je het zegt moet ik het ook toegeven dat het naar gasolie achtig ding ruikte.

@Cordoba das waar je hebt gelijk
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Een prima wax trouwens met lange standtijd, vroeger deed ik de gehele auto met Collinite 845 maar doordat ik graag op tijd en stond een waxlaagje pleeg, wordt deze nu enkel nog gebruikt voor de binnenkant deuren en koffer. Dergelijke plaatsen wax ik niet graag op regelmatige basis :innocent:
 
Die lucht in Collinite kan petroleum zijn, maar wordt puur gebruikt als drager voor de carnauba.
Deze Wax is mijn 1ste wax dat ik ooit hebt gebruikt en ben van plan om hem ook een lange tijd te gebruiken.
Ben best tevreden erover.

Zal zeker dan een reden hebben dat er petroleum in zit, hoe je het zegt @Tim
Heb weer iets bijgeleerd ze.

Einde Conclusie

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Een prima wax trouwens met lange standtijd, vroeger deed ik de gehele auto met Collinite 845 maar doordat ik graag op tijd en stond een waxlaagje pleeg, wordt deze nu enkel nog gebruikt voor de binnenkant deuren en koffer. Dergelijke plaatsen wax ik niet graag op regelmatige basis :innocent:
Kan Collinite 845 ook gebruikt worden op kunststof?

Omdat je bezig bent van ik doe de binnenkant van mijn autodeuren en de binnenkant van mijn auto koffer.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
@Sugr_81 neen niet op zwarte kunststof gebruiken want je hebt gegarandeerd witte plekken die er zeer moeilijk uit gaan. Afplakken is ook de boodschap wanneer je deze wax gebruikt. Wel prima bruikbaar op gespoten kunststof.

Heb ooit eens Collinite over onze 2e auto de zwarte kunstof stootstrippen ermee gedaan. De kleur werd weer erg zwart. Voor maar 15 minuten ;).
Daarna zag je er niks meer van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
  • Leuk
Reactions: Kadjar en Sugr_81
Ik gooi altijd een slok petroleum door de verf heen. Vloeibeter, droogt langzamer en heeft meer glans. Dus dat het lekker zal glimmer op de auto geloof ik best. Maar dat spul is gewoon vloeibaar en na een regenbui weg. Denk niet dat het schadelijk is voor de lak, gebruik het immer door de 1 componenten verf heen.
 
Ik heb weleens gehoord van diesel als spullie om de boel te laten glimmen.
Glimmen zal het zeker, maar ik vraag me af hoeveel stof en troep die vettige bende aantrekt.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba